Interactieve tv bevriest/beeld stopt/vast/pauze?na update?

• 21 januari 2013
  • 19 reacties
  • 7111 keer bekeken

Ik heb nu bij tv kijken soms wel 4 a 5 keer per avond dat het beeld vast slaat/bevriest?
dit is nu al een paar dagen,het doet zich voor op alle zenders dus zowel ned 1 alsmede andere HD zenders en ook kanaal 21 dus?
ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt,maar ervaar dit als zeer hinderlijk,
het is net als schakelen van 1e naar andere zender dat beeld 1 a 2 sec stil staat,maar dan als je naar de zelfde zender kijkt.
heb inmiddels de router gereset maar ook dat helpt niet..
wel zit er nu versie 20121211 op......

19 reacties

Badge
@sebe

Spijtig om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart.
Heb je ook de software al van de TV-ontvanger verwijderd? Dit kun je op de volgende manier doen:

1 Trek de stroomstekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact.
2 Sluit de stroomstekker weer aan.
3 Op het televisiescherm ziet u onderaan 5 balkjes staan. Druk nu als het eerste balkje geel wordt op de standby-knop op de TV-ontvanger. Je komt nu in het configuratiemenu. Je kunt hier navigeren naar de volgende optie door kort op de standby-knop te drukken. Om een optie te selecteren druk je 3 seconden op de standby-knop.
4 Kies nu voor de optie 'Software verwijderen'.

Ik lees graag terug of dit heeft geholpen.

Jelmer
Bedankt voor uw TIP,
heb inmiddels software opnieuw geinstalleerd.
alleen heb ik geen standbyknop gebruikt!
als ik dat doe gaat hij uit en aan.....
wel kon dit met knop:MENU!

u hoort morgen hoe ik vanavond door ga komen wel of geen storing
groetjes
sebe

CQUOTE]@sebe

Spijtig om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart.
Heb je ook de software al van de TV-ontvanger verwijderd? Dit kun je op de volgende manier doen:

1 Trek de stroomstekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact.
2 Sluit de stroomstekker weer aan.
3 Op het televisiescherm ziet u onderaan 5 balkjes staan. Druk nu als het eerste balkje geel wordt op de standby-knop op de TV-ontvanger. Je komt nu in het configuratiemenu. Je kunt hier navigeren naar de volgende optie door kort op de standby-knop te drukken. Om een optie te selecteren druk je 3 seconden op de standby-knop.
4 Kies nu voor de optie 'Software verwijderen'.

Ik lees graag terug of dit heeft geholpen.

Jelmer
[/quote]
even ging het beter maar was van korte duur,
zag staan dat landelijke storing stilstaand beeld op 22-01-2013
zou zijn verholpen???????????

Gisteravond 25-01-2013was het helaas weer stilstaan op tv.
let wel wij zijn alleen tv aan het kijken geen pc/wifi of iets dergelijks alleen tv!
vanaf 20:45 tot 21:15 verschillende malen stilstaand beeld,
gaarne nu een passende oplossing
Badge
ik ondervind dezelfde problemen. bij mij is het een oplossing om de stekken van de digitale draadloze ontvanger uit het stopcontact te halen en er daarna wee in te doen. op deze manier is het voor enige tijd opgelost. blijft wel nodig dit eens in de zoveel tijd te doen.
Badge
@sebe,

Ik heb je een vervangende TV-ontvanger verstuurd die deze week bij je bezorgd zal worden.

Jelmer
Beste Jelmer,
zojuis de nieuwe/andere tv ontvanger geinstalleerd, bedankt voor snelle toezending,
in de doos alleen ontvanger geen kabels/afstandbediening/instal.gegevens....
aangesloten volgens (oud)boekje.

en dus ook weer HD zenders aangezet, 
MAAR DEZE WERKEN NIET OMDAT ZE OP OUDE ONTVANGER AAN STAAN?
deze oude weer aangesloten en daar uit gezet,nieuwe aangesloten maar......
nog steeds GEEN HD zenders?
is er iets verkeerd gegaan?
Badge
@sebe,

De HD-kanalen zullen weer werken zodra het verzoek om de oude TV-ontvanger te ontkoppelen is verwerkt. Dit zal binnen een dag zijn gebeurd.

Jelmer
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven staat beschreven, echter ben ik hier al maanden over aan het klagen, veel advies gehad, alles geprobeerd, resetten,stroomkabel los, software verwijderd, en dit elke week wel 3 keer, ik ervaar nu helemaal geen kijkplezier meer
Kan hier aub wat aangedaan worden
Reputatie 8
Badge +2
Hoi melanky! Welkom terug op het forum van Telfort! Spijtig dat tv niet lekker werkt. Ik kan me indenken het kijkplezier wat aan het slinken is. Aangezien je al veel geprobeerd hebt en het probleem zich maar blijft voordoen, verwacht ik dat er een probleem is met de internetverbinding zélf. Heb je hier al eens naar gekeken? Graag wil ik weten hoe het modem precies is aangesloten en hoe lang de kabel naar het aansluitpunt precies is. Ook ben benieuwd naar de staat van het aansluitpunt; zie je hier roestplekken of andere vuiligheid op? Met wat meer informatie kan ik je waarschijnlijk goed verder helpen. Dank voor je reactie alvast.
Badge
Hoi michael, mijn verbinding is net 60cm ongeveer, nog niet eens denk ik en er zitten geen roestvlekken of knikken in de kabel, alles ziet er perfect uit
Badge
Het modum is aangesloten op de telefoonverbinding in de muur, als je dit bedoeld tenminste, de aansluiting zit dus niet in de meterkast, maar in de muur in de woonkamer
Reputatie 8
Badge +2
Hoi melanky, dank voor je reactie. Fijn om te zien dat je er zelf alles aan hebt gedaan om de situatie te optimaliseren. Het is alleen wel belangrijk dat het modem staat aangesloten op het punt zo dicht mogelijk bij de voordeur (daar waar de verbinding het huis binnen komt). Is er een reden waarom het modem in de muur is geplugd? Mocht er geen goede reden zijn hiervoor, wil je het probleem dan eens proberen na te bootsen als je het modem aansluit in de meterkast? Vanaf de verbinding in de meterkast wordt deze namelijk 'doorgelust' naar dit punt. Er kunnen dan onderweg allerlei haperingen ontstaan. Ik hoor graag van je.
Badge
Ik heb helemaal geen aansluiting in mijn meterkast, internet aansluiting zit in de muur, als ik het modem in de meterkast moet zetten, hoe krijg ik dan mijn kabels van de tv en internet in het modem, dat kan toch niet allemaal door de gang heen?
Badge
en mijn tv receiver zit toch ook in het modem en in de tv?, dat kan toch niet allemaal vanuit de meterkast?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi melanky! Helder verhaal, dank daarvoor. Het is hoe dan ook het allerbeste als het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt aangesloten staat. Met een zo korte mogelijke kabel, direct aangesloten op de verbinding die van buiten komt bereik je het beste resultaat. Het kan inderdaad zijn dat jouw huis geen aansluiting heeft in de meterkast. Betreft dit een appartement toevallig? In dat geval wordt de buitenlijn die binnen komt verdeeld in een kast beneden en wordt deze vervolgens naar jouw huis doorgetrokken.

Is het mogelijk om een foto te maken van je aansluitpunt en deze hier te plaatsen? Ik kijk dan graag met je mee naar de mogelijkheden.
Badge

Zo zit het dus aangesloten, met de bijbehorende meegeleverde kabels, alles aangesloten volgens beschrijving.
Overigens het beeld loopt nog steeds elke dag vast en geluid valt weg
Reputatie 8
Badge +2
Hoi melanky, bedankt voor de foto's! Ik zie dat het modem is aangesloten op een aansluitpunt in de woonkamer. Wil je de stekker er eens uittrekken en het kapje open schroeven om de staat van het aansluitpunt (en de aders) te controleren. Je mag, als dat mogelijk is, ook een foto hiervan bijvoegen. Ik kijk dan alsnog graag met je mee.
Beste mensen en/of moderator,
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem, dan wel 1 tv box! (HMB2260)
Wat ik vandaag heb gewijzigd in huis = Kabel liep van router rechtstreeks naar mijn pc.
Dit heb ik gewijzigd door er een switchbox tussen te plaatsen die ik van telfort had gekregen.
Op de switchbox zit nu Xbox - Pc en Tvbox
Toen ik vandaag tv wilde kijken viel het mij meteen op dat de tv direct begon met haperen, heb toen 2 x software tvbox verwijderd en opnieuw laten updaten (jook alle andere tvboxen uitgezet en router 1min uitgezet).
Dit had helaas geen effect. Nu heb ik het probleem wel gevonden 😉, blijkt dat als ik pc uitzet (soms als aanstaat) de ellende begint!!!
Als ik uit mijn pc de internet kabel trek dan heb ik totaal geen problemen meer??
Ook als ik pc uitzet met kabel erin dan blijft het storen alleen als ik dan de voeding schakelaar uitzet is het weer weg.
Leg mij het maar uit?? :)
Ik dacht ik deel even mijn verhaal zelfde geld hebben andere hier baat bij.
Zou heel graag van een moderator willen weten wat dit kan zijn.
Laatste optie is misschien dan toch nog een kabel te leggen (wat eigenlijk niet wil) en die van router rechtstreeks naar pc (dus zonder switchbox)....

Nog een puntje die ik al telefonisch aan Telfort heb gemeld is: soms als ik firefox op mijn pc open, dan slaat het scherm vast en ook op alle andere tv boxen in huis??? Dit heb ik al wat langer dan een maand. Heel vreemd vond de klantenservice ook...
Misschien ook een aandachtspuntje voor moderator.
Ben benieuwd welk advies/tip ik krijg.

PS: een switchbox is een kastje die internetkabel kan verdelen naar meerdere uitgangen.
Reputatie 7
Badge +13
Hallo MrRJ, welkom op het forum. Bedankt voor je reactie. Het lijkt erop dat een belangrijke functie voor het kijken van TV en internet via deze switch niet aanwezig is, namelijk IGMP snooping. Om hier zeker van te zijn, heb ik deze vraag intern nog uitgezet. Daar wil ik nog op terug komen bij je. Mogelijk hangt het samenhangen van het scherm op je PC ook samen met het kijken via de switch. Merk je een verschil als je je PC direct op je modem aansluit?

Reageer