beantwoord

Interactieve TV app op nvidia shield

Hoi,

Ik had de vraag of het mogelijk was om de interactieve TV app op de nvida shield (mediabox) te krijgen. Hierdoor zou ik dan maar een kabel nodig hebben (internet) naar mijn TV in plaats van twee. Ook zou ik dan het kastje niet nodig hebben.

Thanks!
icon

Beste antwoord door Babylonia 20 april 2017, 11:40

Nvida Shield is op basis van Android (TV)
Je zou de Telfort TV app kunnen installeren.
Bedenk echter wel dat de resolutie niet op HD-kwaliteit wordt uitgestuurd maar SD.
Wil je HD kwaliteit ben je nog steeds aangewezen op de Telfort TV-ontvanger.

In tegenstelling tot bijv. Netflix e.d. die wel op hogere kwaliteit film-streams uitsturen via internet, en je met een NVDIA Shield daar profijt van hebt. (Ik vermoed dat je een glasvezel internet account hebt ?).

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Nvida Shield is op basis van Android (TV)
Je zou de Telfort TV app kunnen installeren.
Bedenk echter wel dat de resolutie niet op HD-kwaliteit wordt uitgestuurd maar SD.
Wil je HD kwaliteit ben je nog steeds aangewezen op de Telfort TV-ontvanger.

In tegenstelling tot bijv. Netflix e.d. die wel op hogere kwaliteit film-streams uitsturen via internet, en je met een NVDIA Shield daar profijt van hebt. (Ik vermoed dat je een glasvezel internet account hebt ?).
Hey,

Ja ik heb 100/100 glasvezel abonnement. Ik heb in de playstore van de android (tv) gekeken maar daar kon ik de telfort app niet vinden. Ik heb wel via een omweg geprobeerd de apk te installeren maar dat ging ook niet helemaal soepel (misschien dat het nou wel werkt, moet ik nog een keer proberen).

Ik kijk zelf nooit TV en mijn huisgenoot ook niet, maar just in case zou het leuk zijn. Heb geen zin om de moeite te nemen om een tweede kabel te leggen en kastje aan te leggen enzo.

Bedankt voor het antwoord! Ik ga vanmiddag even proberen of de laatste versie wel werkt (misschien staat hij zelfs al in de playstore van nvidia shield)
Reputatie 8
Badge +17
Hieronder het plaatje van de iTv app van Telfort in de playstore
Wanneer kunnen we de app verwachten voor Android TV? Het kan toch niet dat dit er anno 2018 nog steeds niet is. Ziggo is inmiddels begonnen met de ontwikkeling van de app en zal deze op korte termijn uitleveren. Mochten Telfort mij niets kunnen leveren en ook niets in het vooruitzicht stellen dan stap ik gelijk over.

Ik wil media luisteren en kijken op mijn manier. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn dan snap ik dat er me aan moet passen, maar inmiddels is dit al lange tijd mogelijk alleen wil Telfort in deze niet meegaan met de tijd.
Reputatie 8
Badge +19
pascal_g schreef:

Wanneer kunnen we de app verwachten voor Android TV? Het kan toch niet dat dit er anno 2018 nog steeds niet is. Ziggo is inmiddels begonnen met de ontwikkeling van de app en zal deze op korte termijn uitleveren.

Een app voor Android iTV is er uiteraard al lang, zowel voor xDSL als voor glasvezel, en voor Ziggo ook.
Deze staan in de Google Play Store.
Of begrijp ik je vraag niet goed..?
Telfort zal, neem ik aan, liever zien dat je de TV- ontvanger gebruikt dus persoonlijk acht ik de kans klein. Het verbaasd me dat Ziggo dit wel doet, maar die zijn ook weer een stukje duurder.
Pascal_g doelt hierop vermoed ik http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-app-voor-android-tv-en-apple-tv/
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb een Android TV box en daar werkt de bestaande app ook op... :8
Het verschil is dat Ziggo Android TV nu blijkbaar in de Horizon inbouwt en Telfort doet dat vooralsnog niet in hun TV-ontvanger.

Apple zal wel een ander verhaal zijn.
Er zijn 2 tv boxen met Android TV, dat is de Nvidia Shield en Xiami TV box alle andere "Android tv" boxen draaien Android voor telefoon/tablet met een aangepaste launcher. Daar is dus wel een verschil. De Telfort app uit de Playstore kan namelijk niet op Android Tv geïnstalleerd worden of je .pet deze sideloaden. Bediening werkt dan niet fraai. Dus een native app voor Android Tv zou ik erg fijn vinden. Verder is de Shield tv vele malen krachtiger dan de setopboz van Telfort. Dus dat kan geen problemen opleveren.
Die versie wordt ook gebruikt in Android tv's zoals Philips toestellen. Android TV is zoals wellicht bekend de opvolger van Google tv.

Dat weet jij mischien @Enterprise is het aanbod via de itv niet beperkter, dan via de ontvanger zelf? Dus zou dit alleen een optie zijn voor een extra tv op de slaapkamer bijvoorbeeld.

Het is zoals ik het begrijp niet zo dat er Android tv in de horizonbox komt maar een app voor de smart tv's die Android TV als os gebruiken wat inderdaad anders is dan android voor tablets en telefoons echter wel gebaseerd op android lollipop zover ik weet.
Reputatie 8
Badge +19
Het aanbod is hetzelfde want het is dezelfde (huidige) app uit de Play Store, dus met dezelfde beperkingen.
Op welk Android device je de app installeert maakt natuurlijk niet uit, het blijft dezelfde app.
Enterprise schreef:

Het aanbod is hetzelfde want het is dezelfde(huidige) app uit de Play Store, dus met dezelfde beperkingen.
Op welk Android device je de app installeert maakt natuurlijk niet uit, het blijft dezelfd app.

Dus via de app en http://telfort.interactievetv.nl/ zie je hetzelfde aanbod als via de TV- ontvangers? Ik dacht dat dit een beperkter aanbod was wellicht bedoel je dat ook met "dezelfde beperkingen"
Reputatie 8
Badge +19
Zowel de app als de webversie zijn beperkter dan de TV-ontvanger.
Heb je zelf geen iTV..?
Ik zit nog op de 'oude propositie' ook daar is het (live) zenderaanbod via de app beperkt echter als de Amino aan staat kan je bij een groter aanbod kiezen tussen kijken via de app of op tv dat ontbreekt dus bij de andere propositie.
Met andere woorden er is geen app beschikbaar en er lijkt ook nog niets in de steigers te staan. Dat is jammer. Graag zie ik dat ik een android tv device als primair apparaat gebruikt kan worden om tv te kijken. De techniek is er gewoon al lang klaar voor dus ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo krampachtig wordt vastgehouden aan die settopbox. Geef klanten een keuze.

Er kan toch aan de leverancier van de settopbox (Amino bv) toch vragen om ook een Android TV app of een Apple TV app te maken met dezelfde functionaliteit en beveiliging. De hardware is beide gevallen beter dan de hardware van Amino zelf dus daar ligt het niet aan.
@pascal_g Je raakt hier het zere punt. Dit ligt op hetzelfde nivo als de gegevens voor voip/sip met eigen apparatuur. Ook al zou volgens de besluiten dit moeten worden gedeeld wordt dit nog steeds niet gedaan. Voor internet en tv zijn alle instellingen terug te vinden, het tv deel beperkt zich tot de instellingen voor een router, het probleem ligt inderdaad bij de beveiliging van het aangeboden materiaal. Met de huidige otvangers samen met het achterliggende systeem laat ons alleen dat zien en doen waar we voor betalen. De providers niet alleen Telfort lijken dit niet te willen delen met de fabrikanten.

Wat de app voor Android TV betreft zou ik bijna zeggen houd KPN in de gaten, nu bepaald Telfort zelf ook nog wel iets maar voor deze ontwikkeling zal er ongetwijfeld met KPN worden samengewerkt.
Reputatie 8
pascal_g schreef:

Met andere woorden er is geen app beschikbaar en er lijkt ook nog niets in de steigers te staan.

Er is m.b.t. https://telfort.itvonline.nl wel een nieuwe "Android" app in ontwikkeling.
Welke beperkingen of juist uitbreidingen die app zal hebben, is op dit moment gissen?

Gezien de huidige ontwikkelingen op wetgeving waar de laatste bezwaren van providers op dit moment worden doorgenomen (maar feitelijk die wetgeving daarmee niet wordt veranderd, want dat is vanuit bindende Europese regelgeving), zullen providers zich wel moeten gaan schikken dat ook andere leveranciers van TV settop boxen ingezet zouden kunnen worden om TV-content te kunnen bekijken. Het lijkt een kwestie van slechts "korte" tijd te zijn dat providers ook daarin moeten voldoen.

Hoe die ontwikkelingen verder gaan verlopen is moeilijk te voorzien.
De huidige "TV" content via de KPN / Telfort TV-ontvangers gaan via een apart VLAN.
Bij accounts met glasvezelverbinding belasten ze niet het "normale" internet VLAN.
Dus het gaat niet van je "internet" data bandbreedte af.

Bij TV-content die via het normale internet VLAN lopen (zoals die van https://telfort.itvonline.nl ) wordt dat internet VLAN wel belast Dus hoe men onderscheid gaat maken is nog ongewis.
Het lijkt me dat bij hogere snelheden (bijv. bij 500 Mbps) er door gebruikers minder bezwaar zal zijn dat TV-content van die bandbreedte afgaat. Maar wel bij een instap abonnement van slechts 50 Mbps

Dus er zijn nog wel wat hordes te nemen.

Bedenk dat streaming diensten als Netflix los staat van bij elkaar uitgezochte TV-kanalen bundels die providers met "TV" aanbieden.
Reputatie 1
Badge +1
Er komt een update voor de iTV App zodat je kan casten naar Chromecast devices.
https://forum.telfort.nl/tv-338/telfort-app-geen-cast-naar-chromecast-knop-73202
Dit zou dus ook moeten kunnen naar NVIDIA Shield en Mi Boxen met AndroidTV.

Dus niet een AndroidTV specieke app, maar wellicht een mooie oplossing totdat die er wellicht ooit komt.

Reageer