beantwoord

interactief probleem. geen live beeld op tv

• 22 januari 2020
  • 9 reacties
  • 150 keer bekeken

Sinds gisteravond 21 jan ging bij selecteren van kanalen moeilijk. Loopt even vast en daarna bleef het beeld op zwart. Zender info is wel zichtbaar.

Via internet helpdesk kreeg ik ook niet meer werkend. Tot aan software reset!

Het raarste is dat ned 1 2 en 3 wel werkt. De rest betaalde kanalen dus niet.

Tv ontvanger is overigens minstens 6 jr oud.

Iemand tip?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 25 januari 2020, 12:59

​​​​@kmok, een opeenstapeling van kleine probleempjes dus. Als dat niet meer met een reset is op te lossen is het zeker de ontvanger die de problemen geeft. Ik heb daarom een nieuwe aangevraagd voor je. Deze krijg je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag of je met deze wel weer alle zenders kan kijken. 

Bekijk reactie

9 reacties

Net geprobeerd in te loggen via de app op mijn telefoon. Daar kan ik gelukkig nog normaal tv kijken.

Vermoedelijk gaat het om ouderdom / defect van het ontvanger.  Paar maanden terug had ik dit probleem ook. Maar kon het oplossen door software te wissen.

Kunnen jullie een nieuwe ontvanger toesturen?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @kmok , is de tv-decoder rechtstreeks met een LAN-kabel op het modem aangesloten of anderszins?

Heb je binnen het instellingen-menu het test-protocol doorlopen en wat komt daar uit?

Veel belangrijker welk model als het om een  Motorola gaat niet moeilijk doen die zijn aan vervanging toe.

Even opgezocht en gaat om arcadyan hmd2260 uit 2014. Denk om versie 1 gaat.

Jaar geleden hadden we modem vervangen

Hallo @kmok , is de tv-decoder rechtstreeks met een LAN-kabel op het modem aangesloten of anderszins?

Heb je binnen het instellingen-menu het test-protocol doorlopen en wat komt daar uit?

Normaal gaat het via een gigabit switch met cat5e bedraad. Netflix 4k via tv gaat ook probleemloos. Tv ontvanger begon laatste tojd wat kuren te krijgen. Vastlopen bij zappen. Maar sinds gister dus zwart beeld met kanaal info vanaf rtl4. Kanaal 1 tm 3 geen probleem mee

De volgende gedaan en hebben niet geholpen:

- reset via menu

- reset hardware matig

- volledig ontvanger test gedaan en was goed

- internet verbinding is goed en door de test

- directe verbinding op de modem

- reset modem

De ontvanger voelt wel handwarm aan in standby. Geen idee of dit zo hoort.

Reputatie 8
Badge +12

​​​​@kmok, een opeenstapeling van kleine probleempjes dus. Als dat niet meer met een reset is op te lossen is het zeker de ontvanger die de problemen geeft. Ik heb daarom een nieuwe aangevraagd voor je. Deze krijg je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag of je met deze wel weer alle zenders kan kijken. 

Uiteindelijk kpn monteur langs geweest en heeft de router omgewisseld. En alle kanalen doet het weer. 

Reputatie 8
Badge +12

O, dat is helemaal mooi. Fijn dat het nu allemaal weer werkt. Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, dan zien we je graag weer verschijnen. 

Reageer