beantwoord

Interactie tussen 2 tv ontvangers

  • 29 oktober 2019
  • 25 reacties
  • 364 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort hebben wij 2 tv ontvangers voor 2 tv,s in verschillende kamers.

Beide tv ontvangers zijn al ge-reset en toch komen niet alle  opgenomen programma,s  overeen met elkaar. We nemen aan dat opnemen met de ene ontvanger ook zichtbaar moet zijn op de andere ontvanger,v.v. 

Dit gebeurt niet.

Let wel, we bedoelen niet het tussentijds stoppen of weer opstarten van een programma. Dat is minder belangrijk, maar het zichtbaar maken van een vers programma op de andere ontvanger gaat niet altijd!.

Graag advies wat te doen. M.vr.gr.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 november 2019, 13:54

Ja, er is zeker nog werk aan de winkel. En ik kan je ook al vertellen dat er hard aan gewerkt wordt. Dus hopelijk duurt het niet al te lang meer dat ze er klaar mee zijn dat de synchronisatieproblemen dus niet meer voor komen. 

Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het nu toch wel goed werkt. Op enkele na. :( Ze zijn er mee bezig bezig dus hopelijk gaat het over niet al te lange tijd helemaal goed. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, dan zien we je graag weer verschijnen. 

Reputatie 1

Dat had ik al eens gedaan, is vlgs. mij hetzelfde als resetten.

Voorlopig doen ze het nog het beste met beide TV,s/ontvangers op HD zetten en in het modem (IP en Mac) op “ statisch” zetten. De meeste wijzigingen in opnames worden dan redelijk aan elkaar doorgegeven , op een enkele na.

Bedankt.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog een tip van de specialisten ontvangen die nog het proberen waard is. Anders is het wachten tot de problemen opgelost gaan worden. Zoals gezegd, wordt daar al aan gewerkt. 

De tip die ik nog meekreeg is om de ontvanger even helemaal uit het stopcontact te halen. Dit wil ook nog wel eens helpen. 

Reputatie 8
Badge +11

Ja, er is zeker nog werk aan de winkel. En ik kan je ook al vertellen dat er hard aan gewerkt wordt. Dus hopelijk duurt het niet al te lang meer dat ze er klaar mee zijn dat de synchronisatieproblemen dus niet meer voor komen. 

Reputatie 1

Bart, bedankt voor de informatie.

Heel ideaal is dit systeem dus nog niet. Hier is nog werk aan de winkel voor de Technische afdeling.

Ook andere klanten kunnen voorlopig met een beter antwoord geholpen worden dan het resetten,enz.

Met.vr.groet,

Reputatie 8
Badge +11

Nee dat is het niet.

Ik heb zojuist koppeling terugkoppeling ontvangen van de Technische Dienst. Dat is: 

Technisch staat aan onze kant maar 1 HD profiel aan. Dat betekent dat je dus maar naar 1 HD stream tegelijkertijd kan gebruiken.
Dus om HD op de andere box te ontvangen moet je de HD kwaliteit van 1 STB uitschakelen en bij de andere openen. Dat betekent dus de instellingen in de ontvanger op HD zetten en de andere uit. 

Tot slot zou in principe na een reset de onvanger die op SD staat de opnames moeten tonen, echter er is wel een kans wanneer wanneer je een opnamen maakt dat deze niet in jouw gehele account synced.

Ik hoop dat dit duidelijkheid schept.

Het klopt dus wel wat je zei dat er niet altijd goed gesynced wordt. :( Meer kan ik er echter niet van maken. 

Reputatie 1

Zou het kunnen zijn dat de 2 tv ontvangers in het modem met hun IP-en MAC adres “statisch” moeten worden vastgezet ? Daarna de 2 ontvangers resetten. ???

Reputatie 8
Badge +11

Heel apart. Ik kan de situatie niet verklaren. Galdor68 heeft inderdaad uitgelegd hoe het precies zit. Maar het zou niet meer uit mogen maken via welke ontvanger je een opname instelt, als de ontvangers op het zelfde abonnementsnummer aangemeld zijn moeten de opnames op elke op ontvanger.  Hopelijk krijg ik snel reactie van de Technische Dienst hoe dat voor jou zit. 

Reputatie 8
Badge +11

De opdracht iets op te nemen wordt naar mijn idee lokaal opgeslagen. Zo schat ik het althans in.
Toen ik twee jaar geleden het een en ander had ingepland en de ontvanger compleet uitschakelde  (stroomloos dus) wegens een weekje vakantie was geen van de opdrachten uitgevoerd toen ik terugkwam.

Reputatie 1

Afgaande op mijn ervaring van de afgelopen dagen is het juist dat opnames ingepland op de “HD” ontvanger wel bruikbaar zijn op de tv boven. Andersom niet !

Als dit goed bekend gemaakt wordt dan hoeven veel gebruikers niet zo lang te zoeken naar een oplossing.

Ik zou wel willen weten waar de ingeplande opnames vastgelegd worden, in tv ontvanger of bij Telfort op een server. Als het op een eigen server is dan kan het nooit zo,n probleem zijn om 2 tv ontvangers met hun partnrs.te synchroniseren op klantnr.

Bedankt Galdor.

Het is wel mogelijk maar staat en valt met wat ik hiervoor schreef met de dubbele opname de workaround zou zijn alleen inplannen op de ontvanger beneden. Ik maak zelf geen gebruik van opnemen mijn reactie is gebaseerd op wat ik hier en bij KPN op het forum over soortgelijke vragen lees.

 

Er word blijkbaar wel gesynchroniseerd als opnames beneden op de "HD" ontvanger worden ingepland.  "Opnames beneden ingepland zijn boven te zien." Dat is bijna vreemd te noemen de opnames ingepland via de "SD" ontvanger boven worden niet beneden afgespeeld blijkbaar dat is niet naar verwachting.

Reputatie 1

Dus is mijn vraag nu eindelijk beantwoord. Het is dus met 2 tv ontvangers niet mogelijk om opnames te maken en ze dan v.v. van elkaar te zien of te gebruiken.

Ik laat mijn beide tv,s qua beeldschermresolutie op automatisch staan en in de instellingen op HD kwaliteit en verder neem ik dus de gewenste opnames maar afzonderlijk op ieder tv apart op.

Bedankt Galdor.

Dat er maar 1 ontvanger tegelijk aanstaat doet er helaas niet veel toe. Er kan maar 1 aangemeld staan voor HD op het tv platform. 

Als er twee opnames worden gemaakt 1 in HD en 1 in SD van hetzelfde programma is het probleem opgelost dit gebeurt blijkbaar niet meer standaard. Een andere optie is beide ontvangers koppelen aan een SD stream. Een HD opname zal nooit kunnen worden weergegeven op een SD ontvanger tenzij dit op het tv platform wordt teruggezet naar een SD stream een daadwerkelijke kopie van de HD opname in SD kwaliteit.

Er zijn twee instellingen de beeldscherm resolutie die kan voor beide ontvangers op 1080i staan of automatisch.

Daarnaast is er de best mogelijke kwaliteit staat dit voor beide ontvangers op HD standaard?

Dat het beeld goed is kan inhouden dat de TV's dit goed upscalen, of dat de ontvangers zelf dit upscalen  dat staat waarschijnlijk  los van uit welke bron een opname komt

 

Reputatie 1

Ik ben er zeker van dat de STB niet op SD ingesteld staat, daarvoor is het beeld wat ik zie te goed.

Bovendien staat de tv beneden niet aan (en maakt dus geen gebruik van het modem) als de tv van boven aanstaat.

Reputatie 8
Badge +11

Ja, ik weet dat het topic daar over gaat. Ik probeer hiermee uit te zoeken waar het probleem kan zitten. Het lijkt te zitten in het feit dat de opnames die via de ontvanger die op HD is ingesteld aan onze kant niet synchroniseert met de STB die op SD staat ingesteld. Dit is ook wel logisch omdat de HD stream meer Mbit/s verbruikt dan SD. Ik heb navraag gedaan bij de Technische Dienst hoe dit kan? Ik hoop hier snel bij je op terug te komen. 

Reputatie 1

Opnames beneden ingepland zijn boven te zien.

Opnames boven ingepland zijn beneden niet te zien.

Dat is juist waar deze topic om gaat!!

Het verhaal van de snelheid op ons adres neem ik met een korreltje zout, nl. we kijken naar de tv van boven zonder gebruik te maken van de tv beneden en zonder te internetten.

Nu ,als proef beide tv,s aangezet en internet op 1 computer: geen probleem.

Bovendien ontvangen we de HD zenders haarscherp op beide tv,s (niet tegelijk en wel tegelijk ingeschakeld!) , volgens de instellingen staan ze op HD. Beide tv,s (Sony en LG) geven een haarscherp beeld.

Ik weet niet hoe opnames in te stellen via ITVOnline en om het niet nodeloos ingewikkeld te maken zullen we daar maar niet aan beginnen.

Het moet gezocht worden in de codes die de beide ontvangers afgeven en elkaar niet vinden in jullie systeem vlgs. mij.En dat alleen in 1 richting.

Reputatie 8
Badge +11

De snelheid op jouw adres is te weinig om 2 ontvangers te voorzien van een HD stream. HD pakt namelijk zo 8 Mbit/s van de snelheid en SD 4 Mbit/s. Nu haal jij er er zo 16. Bij twee HD streams blijft er niets over om te internetten. Vandaar dat je maar op 1 ontvanger HD kan kijken. Diegene in de woonkamer staat is de ontvanger waar op je HD zenders kan kijken. 

En ja, er is soms een synchronisatieprobleem. Dit is eigenlijk altijd opgelost met reset van de ontvanger. Omdat deze dan een compleet nieuwe verbinding maakt met het netwerk en alles dus overneemt. Als dat bij jouw niet gebeurt dan lijkt er toch wat anders aan de hand. 

Zou je eens een paar opnames op HD willen inplannen op de ontvanger beneden. Worden deze dan na een reset zichtbaar op de ontvanger boven? Desnoods na een reset? En opnames ingepland via de ontvanger boven zijn wel op de andere ontvanger beschikbaar? En als je opnames instelt via ITV Online

Reputatie 1

Re.: uw opmerking over servers.

“ Opnames synchroniseren niet op tv-ontvangers” , zie  van Natasja-moderator, 2 maanden geleden(16 augustus 2019).

Zelfde probleem wordt hier besproken en Natasja is zo eerlijk om toe te geven dat dit een bekend probleem is. Syncronisatieprobleem tussen servers.

Reputatie 1

Hallo Bart,

Beide ontvangers staan ingesteld op HD. De oudste staat op beeldschermresolutie “Automatisch”.

De nieuwe stond op beeldschermres. 720, heb ik nu ook op “Automatisch” gezet. Lijkt me vreemd als het hier aan kan liggen. U ziet een ontvanger op SD stream staan, welke is dat dan?

De nieuwe (slaapkamer) heeft serienr. …….7107.

De oude (woonkamer) heeft serienr. ……...7362.

Verzoek om niets te willen wijzigen zonder overleg ! Ik wil niets kwijtraken van mijn huidige opnames.

M.vr.gr.

Reputatie 8
Badge +11

Heel vreemd dat beide ontvangers niet dezelfde opnames zien. Dat ze niet op dezelfde server komen dat komt mij niet bekend voor. Dat kan eigenlijk niet. Alle ontvanger zijn aangemeld met abonnementsnummer en pincode. Daar zijn je opnames aan gekoppeld. Ik zie twee ontvangers aangemeld staan. Een op een HD stream en de andere op SD. Daar zou het nog mee te maken kunnen hebben. Ik ben nu in ieder geval benieuwd naar welke ontvangers jij hebt aangemeld. Kun je van beide ontvangers de laatste vier cijfers van het serienummer sturen? Dan ga ik kijken of deze overeenkomen. Zo niet, dan zal ik ze beide uit de administratie verwijderen en kun je beide opnieuw aanmelden met abonnementsnummer en pincode. 

Reputatie 1

Hallo,Telfort, wordt het geen tijd om open kaart te spelen?

Ik lees op het internet dat dit probleem al langere tijd aan de gang is.

Het zou kunnen dat de 2 ontvangers van dezelfde klant niet op dezelfde server bij jullie terechtkomen.

Het zou ,gezien de vele mislukte pogingen van diverse klanten, kunnen zijn dat jullie dit probleem  technisch niet kunnen bewerkstelligen. Zeg dit dan gewoon eerlijk, dan hoeven wij als klant hier niet meer op te wachten.

Het zou ook kunnen zijn dat jullie de ontvangers van dezelfde klant op basis van klantnummer moeten koppelen op dezelfde server bij jullie en dat dit voorlopig technisch nog niet mogelijk is. Zeg dat dan.

Bij mij is het probleem nu zo dat niet alleen de synchronisatie van de 2 ontvangers niet goed gaat, maar het is ook zo dat niet iedere dag dezelfde hoeveelheid geplande opnames van de laatst ge-installeerde ontvanger getoond worden.

De klant telkens het advies geven om de ontvangers te resetten, enz.,enz.heeft geen zin. Dit werkt klantverjagend.

 

Een switch zal dat niet verhelpen. Beide worden met hetzelfde abonneenummer aangemeld op het TV platform. Daar gaat het blijkbaar fout reset van de Experiabox en de tv ontvangers forceren een hernieuwde aanmelding. Helpt dat niet dan moet het in het achterliggend systeem worden opgelost.

 

Reputatie 1

Zojuist na resetten een willekeurig programma opgenomen met tv ontvanger in slaapkamer.

Daarna in de woonkamer de andere tv aangezet en er is niets te zien van het opgenomen programma.

Kan ik met het herhaaldelijk resetten geen gegevens kwijtraken van andere opnames?

De 2 ontvangers hebben natuurlijk verschillende MAC-adressen en IP-adressen. Komen ze dan wel bij dezelfde server terecht?

Vandaar mijn vraag of dit euvel te verhelpen is met koppeling in het modem of via een switch.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @veenkar, welkom.

Ik lees dat de opnames niet goed synchroniseren op beide ontvangers. Dat is wel apart. Dit zou namelijk met een reset van de ontvanger opgelost moeten worden. Op deze manier maakt de ontvanger namelijk een nieuwe verbinding met de cloud. Zou je ze nog een keer willen resetten nadat je het modem opnieuw hebt opgestart? Helpt dat? Daarna zouden de opnames gelijk moeten zijn met de opnames die je ziet via ITV Online.

 

 

Reputatie 1

De 2 ontvangers zijn op het modem aangesloten op 2 van de 4 ethernetingangen.

Om de ontvangers te synchroniseren zou het niet mogelijk zijn om ze ergens te koppelen in het modem?

Of is het mogelijk om de 2 aansluitkabels samen te voegen en op 1 aansluitpunt van het modem te zetten?

Wie kan mij helpen?

Reageer