Instabiele verbinding internet en tv

• 10 juli 2018
  • 13 reacties
  • 320 keer bekeken

Vandaag de Experia Box V10 al vier keer gereset. De trukendoos met lapmiddelen is leeg. Het is nu tijd voor echte actie, zonder zoethoudertjes, Telfort.
Ben benieuwd wat je te bieden hebt

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je het aansluit kabeltje van max 150 cm al vervangen
Het begint uiteraard met wat er wel en wat er niet goed gaat/is.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bekabeld-internet-doet-het-niet-1.htm

Wat is het resultaat als je deze stappen doorloopt?
Zoals ik schreef, de trukendoos leeg. Stekkertjes omzetten, verbindingsset naar ander stopcontact, nu hangt lange kabel tussen Experia Box en verbindingsset. Meer ga IK niet meer doen. De bal ligt bij Telfort.
Zoals ik schreef, de trukendoos leeg. Stekkertjes omzetten, verbindingsset naar ander stopcontact, nu hangt lange kabel tussen Experia Box en verbindingsset. Meer ga IK niet meer doen. De bal ligt bij Telfort.

PS En dat is 5! Alweer ligt het k-ding eruit!!
Is dit een vervolg op je eerdere topic?
Waarom ga je daar niet in verder? Wel verwarrend zo...
https://forum.telfort.nl/tv-338/instabiele-tv-verbinding-76287/index1.html#post629699

Is het probleem de verbindingsset of is je internet instabiel?
De Experia Box geeft storing. Kijk in de historie , dan zie je wat er fout gaat en zich afspeelt. Je kunt wel verwijten dat ik niet de juiste procedure doorloop, het probleem is dat er vanaf het begin problemen zijn.
Ik ben klant, net als jij.
Ik kan geen historie zien, alleen wat jij post.
En dat is vooral vaak melden dat het niet goed werkt.
Opmerkingen als de trukendoos is leeg. helpen niet echt om je probleem inzichtelijk te krijgen.
Ook zegt dat niets over wat je nu wel en niet al geprobeerd hebt.
Ik heb, bv, nog geen idee of je nu een probleem hebt met instabiel internet, of dat je devolo's haperen.
Daarom is zo'n stappenplan zo mooi, daarmee sluit je stap voor stap mogelijke oorzaken uit.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bekabeld-internet-doet-het-niet-1.htm
Reputatie 3
Badge +4
Jeetje, Ootersom, wat ontzettend frustrerend! Ik snap goed dat je tureluurs wordt van deze problemen. Ik ga graag met je meedenken voor een oplossing.

Ik begrijp uit je bericht dat al je diensten uitvallen, dat je ook al de DSL kabel hebt vervangen (met een ronde kabel) en dus al meerdere resets hebt gedaan met paperclip. Heel vervelend dat dit het allemaal niet heeft opgelost. Zou je willen aangeven welke lampjes op het modem branden, en welke kleur, wanneer je diensten uitvallen? Ik begrijp uit een ander topic dat je de tv-verbindingsset ook al een reset hebt gegeven, klopt dat? Valt de verbinding zowel bekabeld als draadloos helemaal weg? Wat doen de lampjes op de verbindingsset wanneer je diensten wegvallen?

Ik hoor het graag van je zodat ik met je mee kan denken voor de oplossing!
Jeetje, Ootersom, wat ontzettend frustrerend! Ik snap goed dat je tureluurs wordt van deze problemen. Ik ga graag met je meedenken voor een oplossing.

Ik begrijp uit je bericht dat al je diensten uitvallen, dat je ook al de DSL kabel hebt vervangen (met een ronde kabel) en dus al meerdere resets hebt gedaan met paperclip. Heel vervelend dat dit het allemaal niet heeft opgelost. Zou je willen aangeven welke lampjes op het modem branden, en welke kleur, wanneer je diensten uitvallen? Ik begrijp uit een ander topic dat je de tv-verbindingsset ook al een reset hebt gegeven, klopt dat? Valt de verbinding zowel bekabeld als draadloos helemaal weg? Wat doen de lampjes op de verbindingsset wanneer je diensten wegvallen?

Ik hoor het graag van je zodat ik met je mee kan denken voor de oplossing!
Rozemarijn, bij een foutmelding zoals eerder aangegeven brandt het bovenste lampje op de Experia Box V10 oranje. En verschijnt in beeld de melding zoals de foto aangeeft. Soms herstelt het zichzelf maar meestal is een druk op de herstelknop, opnieuw opstarten of een harde reset nodig. Gisteren (di. 10/7) straf de storing zeker 10 keer op.
Heb de verbindingsset verplaatst en alle uitgangen op de Experia Box al gebruikt.

Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je screenshot, @Ootersom. Het zou kunnen zijn dat er een intern apparaat IP-adressen uitgeeft die ervoor zorgen dat deze foutmelding tevoorschijn komt.

Om te controleren of de foutmelding hier vandaan komt kun je de volgende stappen ondernemen:
• Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of haal de stekker eruit
• Wacht 10 seconden en schakel de tv-ontvanger weer in
• Druk zodra er '0P' verschijnt op het display kort op de 'stand-by' knop van de TV-ontvanger
• Navigeer naar 'Systeem informatie' door telkens kort op de 'stand-by' knop van de TV-ontvanger te drukken
• Selecteer 'Systeem informatie' door 3 seconden de 'stand-by' knop in te drukken
• Controleer of het veld 'Standaard gateway' gevuld is met 192.168.2.254

Daarnaast zou ik je willen vragen of dit probleem zich ook voordoet wanneer je de TV-ontvanger bekabeld hebt aangesloten? Heb je bekabeld ook dat de verbinding weg valt? Ik hoor het graag van je!
Rozemarijn, ik loop de stappen straks eens door. Je bedoelt de ontvanger en NIET de Experia Box V10.
Ik heb echter het idee dat het juist daar inzit omdat we, als het oranje lampje brandt, ook problemen hebben met internet.

Telfort biedt in advertenties aan dat er een monteur langskomt bij installatieproblemen. Ik wil daar na twee maanden pappen en nat houden gebruik van maken.
Voor anders maar checks uit op de signaalsterkte op onze aansluiting.

We hebben Telfort gekozen omdat er draadloos tv gekeken mogelijk was en dat blijft onze insteek.
Reputatie 3
Badge +4
HI @Ootersom,

Ik snap heel goed dat je dit wilt. Ik ga dit graag voor je regelen. Voordat ik dit doe, moeten we wel uitsluiten dat het niet aan het interne netwerk ligt, dus ik hoor graag van je wat er uit de controle komt van je systeem informatie. We gaan ervoor strijden om de oplossing te vinden!

Reageer