beantwoord

Instabiele tv-verbinding

• 8 juni 2018
  • 12 reacties
  • 216 keer bekeken

Sinds kort heb ik interactieve tv van Telfort. In de anderhalve week is het al drie, vier keer voorgekomen dat de tv-verbinding instabiel is. Steeds hapert het beeld en verschijnt de melding dat er een probleem is dat opgelost zou kunnen worden met naar boven en beneden te zappen. Op de router brandt dat het oranje lampje 'services'.
Wat is de oorzaak en hoe wordt dit opgelost?
icon

Beste antwoord door jimny 22 juni 2018, 21:11

Je hebt een meervoudig stopcontact waar je de devolo op hebt aangesloten samen met de adapter van je modem en daar denk ik dat het probleem zit.
Op het meervoudige stopcontact moet je alleen de devolo aansluiten en de adapter van het modem moet je dan in het stopcontact van de devolo aansluiten.

Neem deze link ook even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/tv-verbindingsset-installeren.htm
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dit lijkt op een verbindings probleem, is de tv ontvanger via de draadloze adapters aangesloten, zo ja sluit de ontvanger eens bekabeld aan
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ootersom, in het een ander topic gaf je ook aan dat je problemen ervaart met de internetverbinding. Kun je het modem een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd. Bij voorbaat dank!
Dank voor de tip! Zojuist eerste ‘Harde Reset’ gegeven.
Reputatie 8
Badge +11
En heeft het geholpen Ootersom? Daar ben ik wel heel benieuwd naar? Zo niet, dan hoor ik dat in ieder geval erg graag. Dan kunnen we verder op zoek naar de oorzaak.
Sinds maandagavond weer uitval. Ik typ dit nu net uitgeschakelde WiFi . De geboden oplossing werkt dus niet.

Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het uivoeren van de harde reset. Wat jammer dat dit niet heeft geholpen. Zou je nog de UTP-kabel van de TV-ontvanger willen aansluiten op een ander poortje van het modem? Mocht dat dit niet helpen dan graag testen met een andere UTP-kabel. Dan kunnen we in ieder geval de poortjes op het modem en de kabel uitsluiten. In afwachting van jouw reactie.
Hoi, de actie heeft enkele weken gewerkt. Deze week weer een harde reset uitgevoerd en stekker weer omgezet. Modem blijft vastlopen...Geen tv dan en ook geen Internet.
Reputatie 8
Badge +11
Dat meen je niet. 😞 Dat is niet fijn. Ik ben dan ook meteen in jouw verbinding gedoken. Tot aan de Experia Box ziet alles er goed uit. Het lijkt er dus op dat het probleem ergens bij jou thuis ligt. Dat wil ik graag proberen met je uit te zoeken. Ik ga daarvoor even opnieuw beginnen en je veel vragen stellen:

Als je geen internet hebt, gaat het dan om de WiFi? Of valt ook de verbinding bekabeld weg?

Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter? Zit daar nog een splitter tussen? Zo ja, dan mag deze ertussen uit.

En de ontvanger? Hoe is deze op het modem aangesloten? Met draadloze adapters in het stopcontact of met een kabel rechtstreeks op de Experia Box?

Ik kijken uit naar de antwoorden zodat we kunnen kijken naar de vervolgstappen om tot de oplossing te komen.
Hallo Bart, goed dat je het snel oppakt. Op de Experiabox brandt tegelijkertijd met de melding op TV een oranje lampje. Internetlampje brand dat frequent.
Het modem is aangesloten met de meegeleverde kabel van ca 1 meter. De draadloze verbindingset set is aangesloten op het meervoudig stopcontact bij het modem. De keuze om over te stappen naar Telfort is mede bepaald door de mededeling dat draadloos kijken geen probleem zou opleveren.
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt een meervoudig stopcontact waar je de devolo op hebt aangesloten samen met de adapter van je modem en daar denk ik dat het probleem zit.
Op het meervoudige stopcontact moet je alleen de devolo aansluiten en de adapter van het modem moet je dan in het stopcontact van de devolo aansluiten.

Neem deze link ook even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/tv-verbindingsset-installeren.htm
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een hele goede tip jimny, bedankt. Zou je dat eens willen proberen?

Daarbij geeft je aan dat er een oranje lampje brandt. Dat is het services lampje denk ik. Een oranje lampje is niet goed. Dat betekent een van de diensten niet optimaal werkt. Dit kan komen door de draadloze adapters, ik ben dan heel benieuwd of de tip gaat werken. Ik hoor het graag.
Reputatie 3
Nou is een draadloze verbinding zoals met een Devolo geen optimale oplossing, het werkt maar is van de andere kant gezien weer erg storingsgevoelig.
Er zijn ook providers zoals T-Mobile e.a. die het juist niet ondersteunen, of er service op verlenen het aansluiten is dan op eigen risico, welke provider men ook heeft een bedrade aansluiting van de tv is en blijft altijd het beste.

Daarnaast blijf ik persoonlijk van mening dat de DSL techniek eigenlijk niet geschikt is voor een optimaal tv genot, het werkt maar dat is het dan ook.

Reageer