beantwoord

Inschakelen tv-ontvanger duurt 20s voordat er beeld is

• 7 juni 2020
  • 6 reacties
  • 154 keer bekeken

Mijn tv ontvanger doet er na inschakelen 20 seconden over om beeld weer te geven. Geluid werkt wel meteen.

Ik schakel eerst de tv in, en dan de ontvanger.

Is hier een oplossing voor?

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door jimny 7 juni 2020, 14:20

Reset je tv ontvanger eens zodat de nieuwe firmware wordt geladen

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Reset je tv ontvanger eens zodat de nieuwe firmware wordt geladen

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Erik G, ik ben net als jimny benieuwd wat er gebeurt als je de tv-ontvanger terugzet naar de fabrieksinstellingen. Krijg je dan sneller weer beeld, tegelijkertijd met het geluid?

Reputatie 3

Zelf zet ik de tv ontvanger nooit uit, ik ben weliswaar geen klant bij Telfort maar dat maakt geen verschil, die dingen gebruiken zo weinig stroom daarom vraag ik me wel eens af of het wel goed is om de box elke keer in en uit te schakelen.

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn box in de ruim 6 dat ik hem heb in totaal hooguit een paar weken uit geweest is.

Ik zet de tv-decoder iedere avond uit als ik ga slapen en zet de decoder pas weer aan als ik de volgende dag een keer tv wil kijken, puur om stroom, dus geld, te besparen.

Alléén als ik weet dat er in een bepaald tijdsbestek een update uitgevoerd gaat worden, laat ik de decoder zolang in de stand-by stand staan omdat updates in de regel 's nachts uitgevoerd worden.

Reputatie 8
Badge +11

Het is iedereen vrij om te kiezen hoe ze hun ontvanger laten staan op het moment dat ze 'm niet gebruiken natuurlijk :slight_smile:

Heb je de reset inmiddels kunnen doen @Erik G? Hoe gaat het daarna?

Reputatie 2

Mijn tv ontvanger doet er na inschakelen 20 seconden over om beeld weer te geven. Geluid werkt wel meteen.

Ik schakel eerst de tv in, en dan de ontvanger.

Is hier een oplossing voor?

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Ik had de laatste weken hetzelfde probleem, maar wat @jimny schrijft, heeft bij mij prima geholpen. Binnen één à twee seconden heb ik weer beeld.

Reageer