beantwoord

Ik ontvang alleen Nederland 1, 2 en 3, maar geen andere zenders

• 1 september 2019
  • 7 reacties
  • 360 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo, ondanks een lopend abonnement bij Telfort ontvang ik nu alleen Nederland 1, 2 en 3. Waarom ontvang ik de overige zenders niet meer?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 september 2019, 10:13

Hoi @Dirksen, welkom bij ons op het Forum.

Ik lees alleen de zenders NPO 1,2,3. Dat is aan de weinige kant en kan mij goed voorstellen dat je daar van baalt. Heb je de ontvanger al eens gereset zoals nelly jacoba aangeeft? Heeft dat voor verbetering gezorgd? Zo niet, wil je dan ook het modem eens herstarten? En als dat niet werkt, kun je het modem ook nog eens een reset geven. Ik hoor graag of de oplossing ertussen zit.
Bekijk reactie

7 reacties

probeer een reset van de ontvanger
reset tv ontvanger
Gaat dit om een Digitenne ontvanger?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dirksen, welkom bij ons op het Forum.

Ik lees alleen de zenders NPO 1,2,3. Dat is aan de weinige kant en kan mij goed voorstellen dat je daar van baalt. Heb je de ontvanger al eens gereset zoals nelly jacoba aangeeft? Heeft dat voor verbetering gezorgd? Zo niet, wil je dan ook het modem eens herstarten? En als dat niet werkt, kun je het modem ook nog eens een reset geven. Ik hoor graag of de oplossing ertussen zit.
Reputatie 1
Ik heb exact hetzelfde gehad. Bleek dat ik bij het wijzigen van het IP adres van de router vergeten was de DNS op ISP of op het nieuwe router IP adres te zetten. Daarna even de TV ontvanger helemaal opnieuw opstarten (dus schakelaar achterop even uit/aan) en hij deed het weer.

De helpdesk raadde mij aan om de Experia Box weer te resetten, maar dat was dus helemaal niet nodig.
Reputatie 1
Inmiddels werkt alles weer fatsoenlijk. Alles resetten gaf de oplossing.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het daarmee is opgelost @Dirksen! Veel kijkplezier weer en als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Ik heb exact hetzelfde gehad. Bleek dat ik bij het wijzigen van het IP adres van de router vergeten was de DNS op ISP of op het nieuwe router IP adres te zetten. Daarna even de TV ontvanger helemaal opnieuw opstarten (dus schakelaar achterop even uit/aan) en hij deed het weer.

De helpdesk raadde mij aan om de Experia Box weer te resetten, maar dat was dus helemaal niet nodig.

Ik heb ook exact hetzelfde probleem gehad, na het aanvinken van de optie "ISP DNS" in de tab Instellingen - DHCP pagina van de modem en het opnieuw opstarten van de TV ontvanger, deden de rest van de zenders het ook weer.

Dank je @FamSchouenberg!

Reageer