beantwoord

Ik heb een Amino 540. Wat moet ik doen om Netflix te krijgen?

• 27 februari 2018
  • 5 reacties
  • 1474 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een Amino M540 PVR , nu heb ik begrepen dat het niet mogelijk is om hiermee Netflix te bekijken. Om toch Netflix te kunnen gebruiken moet er blijkbaar een ander ontvanger worden geplaats en een ander glasvezel modem, zonder coax aansluiting. De meeste apparaten bij mij zijn al aangesloten via Ethernet, ook mijn Yamaha Tuner, alleen het radio signaal gaat nog via Coax.
Kunt u mij vertellen wat de mogelijkheden, en eventuele kosten, om op een andere ontvange en glasvezel modem over te stappen.

Bedankt vast voor de medewerking
Erik
icon

Beste antwoord door Enterprise 27 februari 2018, 12:48

Beste Enterprise,

Ik heb een Samsung Smart TV , echter telkens als ik de Netflix app wil opstarten blijft die hangen op verbinden. Dus ik zit toch te denken aan overstap op een nieuw glasvezel abonnement, vraag me alleen af hoe de radio ontvangsta dan gaat, ook via Ethernet ?

Zoals ik al stelde, Smart-TV is een belangrijk verkoopargument voor TV's maar het stelt helaas weinig voor.
Je kan een TV zo smart maken als je wilt maar in de meeste TV's blijft de hardware ver achter.

Bij het nieuwe glasvezelabonnement komen de radiozenders inderdaad binnen op de TV-ontvanger, vanaf kanaal 801.
Je kan je tuner uiteraard gewoon aansluiten op de TV of op de Tv-ontvanger, naar keuze, het werkt allebei.
De TV-ontvanger heeft zowel een 3,5 mm. jack audio-uitgang (naar een dubbele tulp) als een optische toslink/SPDIF uitgang.
Die laatste verdient de voorkeur.
Als je de tuner op de TV-ontvanger aansluit hoeft de TV niet aan te staan tijdens het luisteren naar de radio, als je de tuner op de TV aansluit dan uiteraard wel.

Je krijgt overigens een Arris of een Arcadyan ontvanger.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tvontvanger.htm
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Er komt meer voor kijken dan alleen andere apparatuur...
Je moet overstappen van de oude glasvezelpropositie naar de nieuwe, het nieuwe abonnement dus.
En er zitten meer verschillen in dan alleen het verlies van de COAX-aansluiting.
Hieronder lees je de verschillen tussen het oude en het nieuwe abonnement.

https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935

NB. Als je een smart-TV op internet aansluit met een ethernetkabel dan kan je ook de Netflix app installeren in het smart-menu van je TV.
Je kan dan daarmee ook je abonnementsgegevens invoeren en naar Netflix kijken.
Het probleem is vaak de nogal povere hardware (processor en geheugen) van een smart-TV waardoor dit niet altijd een ongestoorde kijkervaring oplevert.
Maar je kan het eens proberen...
Beste Enterprise,

Ik heb een Samsung Smart TV , echter telkens als ik de Netflix app wil opstarten blijft die hangen op verbinden. Dus ik zit toch te denken aan overstap op een nieuw glasvezel abonnement, vraag me alleen af hoe de radio ontvangsta dan gaat, ook via Ethernet ?
Reputatie 8
Badge +10
Beste Enterprise,

Zoals ik al stelde, Smart-TV is een belangrijk verkoopargument voor TV's maar het stelt helaas weinig voor.
Je kan een TV zo smart maken als je wilt maar in de meeste TV's blijft de hardware ver achter.

Bij het nieuwe glasvezelabonnement komen de radiozenders inderdaad binnen op de TV-ontvanger, vanaf kanaal 801.
Je kan je tuner uiteraard gewoon aansluiten op de TV of op de Tv-ontvanger, naar keuze, het werkt allebei.
De TV-ontvanger heeft zowel een 3,5 mm. jack audio-uitgang (naar een dubbele tulp) als een optische toslink/SPDIF uitgang.
Die laatste verdient de voorkeur.
Als je de tuner op de TV-ontvanger aansluit hoeft de TV niet aan te staan tijdens het luisteren naar de radio, als je de tuner op de TV aansluit dan uiteraard wel.

Je krijgt overigens een Arris of een Arcadyan ontvanger.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tvontvanger.htm
dank je wel voor deze duidelijke antwoorden.
Reputatie 8
Badge +10
dank je wel voor deze duidelijke antwoorden.
Graag gedaan... 😉

Reageer