I-TV met Sitecom powerplug functioneert niet

• 23 februari 2012
  • 3 reacties
  • 1957 keer bekeken

Sinds eens week heb ik interactieve TV van Telfort in mijn huis. Voorheen had ik ook TV middels ADSL verbinding van Tele-2. Omdat het toendertijd al niet wenselijk was om een kabel te trekken van mijn meterkast naar mijn TV heb ik direct een setje Sitecom LN-514 powerplugs aangeschaft om toch TV te kunnen kijken. Het werkte als een zonnetje.

Sinds ik ben overgestapt naar Telfort I-TV hangt mijn beeld grofweg iedere 5 min vast. Wanneer ik vervolgens van kanaal verander gaat het weer 5 min goed. Ik constateerde dat dit probleem zich niet meer voor deed wanneer ik een directe kabel tussen mijn modem en TV ontvanger plaatste. Omdat deze dwars door de woonkamer ligt is dit natuurlijk geen optie. Ik wil mijn I-TV via de powerplugs werkend krijgen.

Nu lijkt het me bijna onmogelijk dat er een enorm verschil zit tussen de powerplugs van telfort en die van Sitecom? Ik heb er ook weinig trek in om weer nieuwe plugs van 50 euro aan te schaffen. Wie kan me helpen?

Groeten Jelle

3 reacties

Badge
Heb zelf ook wat strubbelingen gehad met een Sweex set.
Je zou kunnen kijken of er een verbetering is als je aanvoer powerlan als enige in een stopcontact doet en ook niet via een verdeel doos.

Hetzelfde aan de ontvangende zijn.

Verder is het bijzonder dat het met Tele2 welk werktte.
Nu ken ik de techniek van Tele2 staat deze ook op een aparte poort in brigde mode mischien zit daar verschil in...
@snarf54:

Ik heb je advies opgevolgd en de plugs als enigste in het stopcontact gedaan. Helaas mocht het niet baten... nog steeds een "freeze" iedere 5 min met de melding "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar".

Wat bedoel je precies met het verschil t.o.v Tele2? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

wellicht heb je nog andere suggesties?

Groeten
Beste Jelle,

Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde probleem met ITV van KPN. Aangezien de achterliggende techniek hetzelfde is als bij telfort ben ik benieuwd of je inmiddels een oplossing hebt gevonden (zonder kabel :)).

Ik heb overigens een powerline van Sweex (85 Mbps). Dataoverdracht is verder uitstekend maar elke 5 minuten hangt het geheel. Een vervangende 200 MBps deed het nog veel matiger.

groeten,

Nico

Reageer