beantwoord

Hoe vind ik mijn TV pincode?

• 21 maart 2020
  • 41 reacties
  • 711 keer bekeken

Reputatie 1

Voor itv heb ik mijn pincode nodig, die ben ik kwijt.

kl nr heb ik wel.

wat is mijn pincode?

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door jimny 21 maart 2020, 22:11

kl nr heb ik wel.

wat is mijn pincode?

Inloggen op je mijn Telfort thuis en dan tab instellingen en dan pincode aldaar kun je een nieuwe pincode instellen 

Bekijk reactie

41 reacties

Reputatie 8
Badge +18

kl nr heb ik wel.

wat is mijn pincode?

Inloggen op je mijn Telfort thuis en dan tab instellingen en dan pincode aldaar kun je een nieuwe pincode instellen 

Reputatie 8

Dezelfde suggestie als eerder 4 jaar geleden hierboven bij dit onderwerp:

“Log dan eens op Mijn Telfort > Instellingen en bij Instellingen voor Interactieve TV klik je op Pincode voor interactieve TV wijzigen. Na het wijzigen zie je gelijk het abonnementsnummer en de pincode.

Aanvulling / edit:
@jimny was net een fractie eerder met zijn vergelijkbare antwoord rond dezelfde tijd.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rob1959, welkom op het forum. Is het inmiddels gelukt met de tips van jimny en Babylonia om de pincode te wijzigen en gebruiken? Dat is in de Mijn Telfort (de website, niet de app). Daar kan je het abonnementsnummer voor tv ook vinden, dat is een ander nummer dan het klantnummer. We horen graag van je of het is gelukt.

Reputatie 1

Hey Jasper,

Nee, het is niet gelukt.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is duidelijk @Rob1959. Waar liep je precies vast tijdens die stappen? Zou je dat kunnen toelichten?

Reputatie 1

Instellingen zijn niet te vinden in Mijn Telfort op de site.

Kunt u mij niet gewoon via bijvoorbeeld SMS of e-mail de pincode toesturen?

Reputatie 8
Badge +18

Hier een print screen van de mijn Telfort thuis via de site  inlog zie je dit niet gebruik dan een andere webbrowser, via de app kun je het ook niet zien.

En daar zie je als het goed is onder instellingen de optie tv pincodes staan

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan de code niet versturen, die optie heb ik niet @Rob1959. Als je op de pagina kijkt waar jimny zit, wat krijg jij dan te zien? Zou je daar een screenshot van kunnen plaatsen?

Reputatie 1

Ik krijg alleen het tabblad Mobiel te zien en niet Thuis.

Zowel in Safari als Firefox.

Reputatie 1

Een afbeelding invoegen lukt ook niet.

Reputatie 8

Als dat ook al niet lukt, denk ik dat er iets met je Apple computer of instellingen aan de hand is?

Reputatie 8
Badge +18

Heb je telfort mobiel en telfort thuis indertijd wel gekoppeld en de hamvraag is ; heeft het überhaupt wel gewerkt ?

Reputatie 1

Ja en ja.

Door update moest ik pincode opnieuw intoetsen.

Ja en ja.

Door update moest ik pincode opnieuw intoetsen.

Je hebt niet je oorspronkelijke bevestigings papieren met alle wachtwoorden en de oorspronkelijke pincode?

Je logt in het het 'nieuwe' Telfort ID dat wil zeggen een combinatie van een  email adres en wachtwoord. Het tabblad mobiel hoort niet eens te werken daar moet je een verwijzing naar Mijn KPN zien vanwege de migratie van de mobiele abonnementen.

Reputatie 1

Tja. Als ik inlog met e-mail en wachtwoord krijg ik alleen tabblad mobiel te zien.

Tja. Als ik inlog met e-mail en wachtwoord krijg ik alleen tabblad mobiel te zien.

Dat zou t betekenen dat er nooit een koppeling tussen Telfort mobiel en Telfort thuis is gemaakt. 

Wat krijg je te zien op dat tabblad mobiel de genoemde verwijzing naar KPN?

Jammer dat het niet lukt een screenshot te plaatsen, je ziet wel de icoontjes. In deze afbeelding de laatste die is voor het plaatsen van een schermafbeelding.

Reputatie 8
Badge +11

Een afbeelding toevoegen kan inderdaad met het meest rechtse icoontje op de afbeelding van Galdor. Dat je alleen mobiel te zien krijgt is raar, ik kan voor je kijken welke gebruikersnaam ik kan zien. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en laatste 3 cijfers van je IBAN op je forumprofiel kunnen toevoegen?

Reputatie 1

meeste rechtse icoontje gebruik ik. gevraagde gegevens heb ik  erbij gezet (alleen zichtbaar voor Telfort).

Reputatie 8
Badge +11

Dank je Rob, daarmee heb ik meteen gekeken en de gebruikersnaam die origineel aan je is gegeven voor Mijn Telfort gevonden. Ik heb je deze in een privébericht gestuurd, zou je eens kunnen kijken of je daarmee kunt inloggen, mogelijk na een wachtwoord reset? Ik hoor het graag van je.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rob1959, ik zag je privébericht waarin je aangeeft dat het inloggen nu is gelukt. Dat is heel fijn. De nieuw ingestelde pincode doet het alleen niet begrijp ik, wat gebeurt er precies nadat je de pincode invoert in de  iTV Online app?

Reputatie 1

Als ik dan abonneenummer en nieuwe pincode invoer, krijg ik de melding dat inloggegevens niet kloppen.

Heel vreemd omdat pincode bij TV decoder gewone TV het wél doet. Daar moet ik nu te pas en onpas de pincode op de afstandbediening intoetsen.

Reputatie 8
Badge +11

De tv-ontvanger vraagt nu ook opeens om de pincode? Welke vul je daarbij in, is dat de nieuwe code die je hebt aangemaakt, of de oude code? Als het goed is moet je nu overal de nieuw aangemaakte pincode gebruiken en die zou op alle apparaten moeten werken.

Reputatie 1

De nieuwe code gebruik ik voor de tv-ontvanger.

De tv-app op mijn telefoon geeft aan dat “Inloggegevens onjuist”.

Zelfde verhaal op mijn iMac. “Inloggegevens onjuist”.

Bizar.

Reputatie 8
Badge +11

De nieuwe code zou overal moeten werken, daarvoor hebben we die natuurlijk opnieuw ingesteld :thinking:  Zou je 'm nog eens kunnen wijzigen via Mijn Telfort? Misschien is het niet helemaal goed opgeslagen in het achterliggende systeem, waardoor het niet opgepakt wordt door de app en de site.

Reputatie 1

Nee, nieuwe pincode aanvragen helpt niet.

Reageer