beantwoord

Hoe vaak wijzigt het ip adres voor de tv ontvanger?

• 6 april 2020
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

Reputatie 1

Hoe vaak wijzigt het ip adres van de tv ontvanger?

Ik heb onlangs mij router (EdgeRouter X) geconfigureerd. Daarbij moet ik een static route opnemen voor subnet 213.75.112.0/21. De het ip adres en subnet van de ontvanger is vandaag gewijzigd en dus de next-hop voor de route ook.

Hoe vaak wijzigt het subnet en bijbehorende router/next-hop?

icon

Beste antwoord door Babylonia 7 april 2020, 09:44

Vraag me af, of je de set-up van de EdgeRouter dan wel goed hebt opgezet?

Zie volgende onderwerp:
https://forum.telfort.nl/tv-338/eigen-modem-tv-86733

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @rarnold , als particuliere klant heb je een dynamisch IP adres, dat in de praktijk zelden wijzigt, maar daar kun je geen gif op innemen.

Reputatie 8
Badge +16

Hallo @rarnold , als particuliere klant heb je een dynamisch IP adres, dat in de praktijk zelden wijzigt, maar daar kun je geen gif op innemen.

Het gaat in dit geval om de aparte IPTV range @JanD, dit heeft niet te maken met je externe IP

Reputatie 1

Precies, het gaat om de iptv range en meer specifiek het subnet. Ipadres zelf boeit niet, zolang het in hetzelfde subnet blijft.

Reputatie 8

Vraag me af, of je de set-up van de EdgeRouter dan wel goed hebt opgezet?

Zie volgende onderwerp:
https://forum.telfort.nl/tv-338/eigen-modem-tv-86733

Reputatie 1

Hoi Babylonia,

Dank voor je reactie. Ik had mijn vraag gesteld om te bepalen of ik scripts moet schrijven om de stateless static routes dynamisch toe te voegen (als het qx per jaar is ga ik er geen tijd aan besteden). Ik zag in je links dat er al scripts voor gemaakt zijn. Die kan ik mooi overnemen.

Thanks,

Roeland. 

Reputatie 8

Mooi, kom je daar ook weer op verder.
Succes.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @rarnold, nog van harte welkom hier! Ik zie dat je al helemaal geholpen bent met de tip van Babylonia, dat is fijn :slight_smile:

Mocht je toch (andere) vragen hebben of als we je ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten.

Reageer