Hoe kan ik de Videoland app installeren op een Philips tv, model 32 PFL8605H/12

• 20 maart 2020
  • 21 reacties
  • 594 keer bekeken

Reputatie 1

goedenavond, via de postcode loterij hebben we een jaarabonnement op videoland gewonnen.

hoe kan ik een app installeren op onze philips tv model 32 PFL8605H/12.

dank voor de info

groet

Nelleke

21 reacties

Reputatie 8

Ik weet niet of die gedachte klopt?
Het gebruik van Videoland op de TV-decoder van KPN/Telfort is in onderling overleg en afspraken.
Meestal  om op die wijze een bepaalde klantenbinding te bewerkstelligen.
Geldt bijv. evenzeer voor VOIP / telefoon via KPN/Telfort.

Zelf probeer ik al dit soort zaken zoveel mogelijk “los van elkaar” te regelen. Heb je daarmee over het algemeen het minste gedonder en kun je zaken onafhankelijk van elkaar regelen en afstemmen, met weinig consequenties, als je de ene dienst opzegt, en uitwisselt voor een ander.
-- al sinds jaar en dag e-mail via een onafhankelijk eigen domein bij een hosting provider
-- VOIP via enkele onafhankelijke VOIP-providers (met fractie van de kosten t.o.v. Telfort).

TV-streams nog “net niet” onafhankelijk van een internet-account. Echter bij de eerste de beste prijsverhoging, ga ik ook dat apart afnemen (en wisselen van internet-provider).

Reputatie 1

Nou jasper wij zijn redelijke digibeten dus dat is natuurlijk nog niet gelukt. Wel om via de laptop Videoland op de tv te kijken dus dat is een begin. Volgens mij kan het ook gewoon niet anders dan via een omweg.

groet nelleke

Reputatie 1

dank voor alle reacties en de gevoerde discussies, dat helpt me ook weer verder, had nog niet eens bedacht om mijn iphone te gebruiken hiervoor. Ik ga het op mijn gemak doorlezen en uitproberen. We hebben het idd via de laptop gedaan met een hdmi-kabel die we nog ergens vonden. Volgende uitdaging werd toen het geluid en ook om dat weer via de bose soundbar te laten lopen. En als dat dan allemaal gelukt is is de volgende uitdaging om weer gewoon TV te kunnen kijken als alles anders is ingesteld…… maar aldoende en lezende leren we bij.

Dank jullie voor alle input. Fijn zo'n forum!

hartelijke groet,

Nelleke

Reputatie 8

Dat klopt wat  @Galdor68  aangeeft.

Ter illustratie. Met de rechter muisknop bij de taakbalk onder geluid kun je een menu oproepen:
“Afspeelapparaten”.

Normaal staat dat “standaard” op een uitvoer apparaat wat met je computer te maken heeft.
Die speelt dat dan af (zie het groene check-mark icoon en de geluidvolume meter).

In mijn situatie heb ik tevens een HDMI uitvoer naar een “Denon-AVR” audio receiver.
Daar kan ik dan expliciet voor kiezen, en als “standaard” kiezen als output voor geluid.

Erna loopt het geluid in mijn situatie na die keuze via die Denon receiver.
(En wordt de audio door die Denon receiver versterkt).

In de situatie van de topic starter naar de TV, en van daaruit wellicht audio via de soundbar.

Wat ik zo vind is dit model al vrij oud, sinds 2010 op de markt, dan is de kans vrij klein dat de huidige Videoland app beschikbaar is.

Via het menu van de apps zou je de videoland app kunnen vinden, als de tv nog geschikt is.

https://www.philips.nl/c-p/32PFL8605H_12/8000-serie-led-tv-met-ambilight-spectra-2-en-perfect-pixel-hd-engine/ondersteuning

https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202148912-Hoe-kan-ik-Videoland-kijken-op-mijn-TV-

Hallo @Nelleke gouda , biedt de tv decoder dan geen videola nd aan?

Hallo @Nelleke gouda , biedt de tv decoder dan geen videola nd aan?

Dat werkt niet voor deze postcode loterij actie! Dat kan enkel via de videoland.com website of de Videoland app. De enige andere optie zou zijn vanaf een smartphone of tablet streamen via een Chromecast of vanaf een mediaspeler gebaseerd op Android.

Reputatie 1

Goedemorgen allen, dank voor alle tips. Ga ik zeker proberen straks. Wat ik bijzonder vind is dat telfort/kpn wel een pakket aanbiedt waarmee ik Videoland vanaf mijn tv kan gebruiken maar niet de app. Als leek denk ik dan als telfort het deurtje naar het pakket kan open zetten  waarom dan niet het deurtje naar de app. Dat lijkt erop alsof telfort alleen toegang wil geven als ik ervoor aan telfort betaal, dus lijkt meer iets financieels dan een technische beperking. Klopt die gedachte?

KPN/Telfort hebben een afspraak met RTL/Videoland het aanbod is ook beperkter ten opzichte van een abonnement regelrecht via Videoland. 

Voor de duidelijkheid je kijkt Videoland via de TVontvanger als je dit via Telfort afneemt dus niet ".. vanaf mijn TV"

De constructie die Telfort/KPN met Videoland hebben wijkt daarmee af van hoe Ziggo dit heeft geregeld, of hoe het met Netflix werkt. Bij Netflix moet je zelf een account aanmaken daarna kan je pas via de tv ontvanger aanmelden, via Ziggo ontvangers kan je ook Videoland kijken maar niet als extra pakket je moet zelf bij videoland een abonnement afsluiten.

Kortom nee de gedachte klopt helaas niet.

Reputatie 1

Dank voor de heldere uitleg, dan begrijp ik tenminste hoe het werkt. 

Groet

Nelleke

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nelleke gouda, allereerst gefeliciteerd met het winnen! :smiley: Galdor, Jan en Babylonia hebben je zo te zien al op weg geholpen, is het gelukt om Videoland te installeren op het tv toestel?

Reputatie 8
Badge +11

Dat het via die omweg is gelukt scheelt ook al inderdaad, dan kan je het op die manier kijken. Of het op het tv toestel zelf kan worden geïnstalleerd weet ik niet, daarvoor zijn de linkjes die Galdor eerder noemde handig. Philips kent hun tv zelf het beste, zij kunnen aangeven of het daarop geïnstalleerd kan worden. Als dat niet mogelijk is, is de laptop de beste optie.

Reputatie 8

Er zouden wel een aantal opties ter beschikking moeten zijn om Videoland te kunnen bekijken.
“Smart TV” opties indien je daarvoor de Videloand app heb geïnstalleerd, zouden daarvoor ter beschikking moeten zijn, als je TV er aan voldoet.

Voor een Philips TV geldt dat voor toestellen geintroduceerd “na 2014”.
​Zoals @Galdor68 reeds had uitgezocht dateert het bewuste Philips TV model uit 2010

​Daarbuiten gaan voor weergave op “een TV scherm” de meeste opties inderdaad “indirect”.
Vaak in de vorm om dat via een Chromecast naar TV te streamen. Wat de gemakkelijkste optie lijkt.

https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202148882-Op-welke-apparaten-kan-ik-Videoland-kijken-

https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202148912-Hoe-kan-ik-Videoland-kijken-op-mijn-TV-

Weet niet of er in huis apparaten zijn zoals bijv. een PlayStation? Dat zou ook een optie kunnen zijn.
Die hebben een HDMI uitvoer, welke je aan één van de HDMI poorten van een TV kunt aansluiten.

Een niet te oude laptop, heeft ook een HDMI aansluiting, daarmee zou je ook een kabel naar de TV kunnen aansluiten.

Zelf heb ik geen Videoland abonnement, maar heb wel kunnen zien dat een “Android TV” app ter beschikking is voor een “NVIDIA Shield TV” mediaspeler.
Nu zijn dat relatief kostbare mediaspelers. (Kwaliteit en goede ondersteuning kost geld).
Er zullen best goedkopere “Media-boxen” zijn die met Android of Android TV zijn uitgerust, die daarin ook kunnen voorzien. Bijv. een box van pakweg € 60,- tot € 70,-

Vergelijkingstabellen:    Lijstje 2020      Lijstje 2019 (meer apparaten die worden getoond).
Mocht je een box willen aanschaffen, let dan ook een beetje op de specs of het wat meer toekomst gericht is ten aanzien van 4K resolutie, en uitgebreide audio surround ondersteuning.

Als de laptop nieuw genoeg is kan deze via HDMI aan de TV worden gekoppeld om het TV scherm als monitor te gebruiken. Is de Laptop al wat ouder zal er een vga aansluiting opzitten, de genoemde TV heeft volgens de beschrijving ook een vga aansluiting wat daarmee ook een mogelijkheid is. Om het helemaal goed te krijgen zal er een kabeltje vanuit de audio/hoofd telefoon uitgang van de laptop naar de audioningang op de tv kunnen. Het zal een afweging worden of het videoland abonnement vaak genoeg wordt gebruikt om het zo aan te sluiten.

Reputatie 8

Met VGA, en dan ook nog los audiokabeltjes, wordt het wel een heel gedoe. :nerd:
Een Chromecast is vanuit praktische handelbaarheid dan toch eerder te prefereren.
(En dan eigenlijk zelfs gewoon vanuit een smartphone casten).

Twee kabeltjes verbinden noem ik niet veel gedoe, alle opties staan en vallen met wat er mogelijk en wenselijk is. Elke investering is in mijn ogen duurder dan de gewonnen prijs.

Streamen via chromecast vind ik persoonlijk ook omslachtig en die moet wel aanwezig zijn of aangeschaft worden. Ik ben er wel mee eens dat het de meest practische oplossing is.

Reputatie 8

Als je geen VGA-kabel hebt (de kans is groot, omdat die eigenlijk nauwelijks meer wordt toegepast), moet ook die worden aangeschaft. Als je dat afzet tegen de kosten van een Chromecast om daar op te besparen. Heb je IMO je roeping gemist om kruidenier te worden.

Je kunt ook helemaal niets doen, en het gratis Videoland account als prijs laten voor wat het is.
Hoef je helemaal niets aan te schaffen. Is nog goedkoper.

Overigens is de kwaliteit van “analoog” VGA signaal erg slecht tegenover een digitaal aangeleverd signaal over HDMI. Er moet wel een heel erg goede kwaliteit videokaart in een laptop zitten om een beetje “HD” content naar een TV over te kunnen zetten.
(Als de resolutie van HD of full HD al wordt gehaald met een oude laptop). Zomaar een reactie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55407503#55407503

Het gaat er puur om dat er opties zijn. Het is aan de topic starter om daar een keus uit te maken.

We kunnen ook adviseren de TV maar te vervangen 💸💸💸💸

Reputatie 8

Dat kan ook, maar je moet wel realistisch zijn in technische mogelijkheden versus gebruiksgemak versus kosten.

VGA inzetten is IMO het paard achter de wagen spannen, om genoemde redenen van beperkte kwaliteiten en of het überhaupt wel mogelijk is op een gewenste (full) HD resolutie te kunnen inzetten?

Video capaciteiten van oude laptops (minimaal 7 jaar oud, omdat in 2013 VGA is uitgefaseerd), trekken vaak niet eens de streaming snelheid om in full HD beeld te kunnen afdraaien, laat staan op een extra 2e monitor erbij door dezelfde videokaart / of ingebouwde GPU.

Het is typisch een oplossing waarbij het volgende spreekwoord geldt:

The Bitterness of Poor Quality Remains Long After the Sweetness of Low Price is Forgotten.

Ofwel een kruideniersmentaliteit oplossing waar je een gebruiker IMO niet echt mee vooruit helpt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Video_graphics_array

Omdat tegenwoordig de beeldschermen de signalen digitaal verwerken, is het omslachtig om de signalen analoog over te sturen. In dat geval moet de computer de digitale signalen naar analoge omzetten, daarna via de VGA-standaard naar het beeldscherm sturen, die het analoge signaal weer digitaal maakt. Hierbij ontstaat drie keer kwaliteitsverlies (twee keer converteren en overdracht via de VGA-kabel).

Je moet sowieso een goede VGA-kabel inzetten. Maar dat niet alleen, ook aan de gebruikte audio-kabel worden hoge eisen gesteld om geen brom en slechte audio-overdracht te ondervinden.
Bij elkaar zijn de kosten relatief niet zoveel lager dan de aanschaf van een Chromecast.

Als de Videoland app / streaming optie goed is geprogrammeerd, wordt bij casten naar een Chromecast niet eens de GPU capaciteit van een laptop of smartphone gebruikt, maar de hardware en GPU van de Chromecast zelf, die daar specifiek de capaciteiten voor heeft.

Het kan dan zelfs voorkomen dat beeld op een laptop om de paar seconden “hapert”, maar eenmaal gecast naar een Chromecast, het beeld vloeiend op een TV verder gaat.

Weet niet welke Telfort modem/router door de topic starter in gebruik is. Indien een V10 of V10A, dan in ieder geval tevens WiFi op 5 GHz. Waarbij het maar de vraag is of die oude laptop dat ook ondersteunt? Grote kans alleen 2.4 GHz. Dat is dan ook nog eens een keer een extra nadeel.
Een (huidige) Chromecast in ieder geval 5 GHz, wat een betere snelheid oplevert, en je meer reserve hebt om streams betrouwbaar en goed in stand te houden.

Inmiddels zijn er zelfs goedkopere streaming alternatieven   < HIER >   of   < HIER >
Echter over de compatibiliteit en ondersteuning is dat naar ik denk in een glazen bol kijken.
Over het algemeen is men naar ik denk beter af met het origineel (€ 39-).

Reputatie 8
Badge +11

Dat kan ook, maar je moet wel realistisch zijn in technische mogelijkheden versus gebruiksgemak versus kosten.

Dit is een hele mooie inderdaad, dat is een goede balans. Het werkt voor Nelleke al wel om via de laptop op de tv te kijken, er zijn andere mogelijkheden te bedenken maar als het voor haar goed werkt is dat het belangrijkste natuurlijk :slight_smile:

Is de soundbar direct op de TV aangesloten? Dan zou het geluid uit de laptop normalitervia de HDMI kabel worden doorgegeven aan de TV deze geeft dat weer door aan de soundbar meestal moet dan voor externe luidspreker worden gekozen.

De truuk is om bij de luidspreker settings in windows de juiste uitvoer kiezen, daar zou de optie HDMI tussen moeten staan mogelijk ook nog het merk van de TV. 

Reageer