beantwoord

Het verdwijnen van FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild,

• 16 april 2019
  • 37 reacties
  • 6586 keer bekeken

Toon het eerste bericht

37 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik wil hier toch even nuanceren dat Telfort als provider geen tot weinig keuze heeft.

HBO(Liberty/Ziggo) heeft zelf de keuze gemaakt om hun content enkel nog via Ziggo(Liberty)aan te bieden.

Dat is dan ook een kwalijke zaak...
Ziggo is eigendom van Liberty Global en Liberty zet hiermee concurrenten moedwillig buitenspel door deze goedbekeken zenders alleen nog uit te zenden via hun 'eigen' zender in Nederland.
Heet dat geen oneerlijke concurrentie en hebben we daar geen toezichthouder voor die daar op hoort te letten..?
Oh wacht, dat is de ACM... laat maar.😆🤢
Dan moet Disney KPN maar kopen 😁
Ps Ziggo is voor 50% Liberty de andere 50% is Vodafone

Hbo Nederland was weer een joint venture van Ziggo en Liberty global voor de fusie met upc.
Reputatie 3
Ik wil hier toch even nuanceren dat Telfort als provider geen tot weinig keuze heeft.

HBO(Liberty/Ziggo) heeft zelf de keuze gemaakt om hun content enkel nog via Ziggo(Liberty)aan te bieden. Het enige verwijt hier in kan zijn dat een sportpakket geen alternatief is voor een filmpakket.

Zoals ik in mijn reactie ook aangeef is dat ik het telfort kwalijk neem dat er geen enkel fatsoenlijk alternatief is aangeboden. Dat HBO ging verdwijnen bij telfort is verder niet telfort's schuld. Maar een passend alternatief was wel het minimale wat telfort had kunnen doen. Zeker nadat het combivoordeel van HBO werd beloofd 'zolang het abbonement loopt'. en dit bleek dus niet het geval te zijn. Verder werd er geen enkel film of serie alternatief geboden. Dat is van de zotte. Dat was dus de eerste deuk. En nu dus opnieuw een forse 'cut' in het zender aanbod. Iets waar telfort/KPN zeker wel wat aan kan doen maar niet wil doen.
Reputatie 1
Ze zoeken een fatsoenlijke vervanger. Net als met HBO zeker. Nee dit is toch wel het dingetje waarmee je onze Conniest er mooi eens vandoor ziet fietsen. Op naar een andere leverancier die het allemaal wel heeft. Meer betalen voor meer in plaats van meer voor minder. Zo simpel kan het soms zijn, alleen niet bij KPN dus doei.
Ik heb besloten om Telfort gedag te zeggen, en ik stap over naar Ziggo. Binnen een maand ben ik weg. Jammer en een slechte zaak dat Telfort niet naar hun klanten luistert.
Reputatie 8
Badge +7
Ik heb het aankomende verdwijnen van Nat.Geo als volgt opgelost:
Op de kabeldoos (AOP) voor coax staat nog steeds digitaal signaal, ik heb dus een coaxkabel van het AOP naar de TV gelegd, de TV ingesteld en kan nu (tevens) naar Nat.Geo via de kabel kijken als het bij Telfort verdwijnt en meteen in HD naar de F1 op kanaal 14.
Zolang de kabelboer mijn aansluiting niet definitief uit de straatkast loskoppelt, houd ik signaal en volledig legaal, dat rijmt.☺
Legaal? Eerder grijs gebied je betaald Ziggo er niet voor het zijn in Nederland geen Free To Air kanalen. Hier ook nog signaal vreemd genoeg zit hier Discovery op 14 of vang ik dan Digitenne of het Analoge signaal dat kan ook nog.

Edit verkeerde instelling hier nu ook het goede signaal 😈
Reputatie 8
Badge +7
Legaal? Eerder grijs gebied je betaald Ziggo er niet voor het zijn in Nederland geen Free To Air kanalen. Hier ook nog signaal vreemd genoeg zit hier Discovery op 14 of vang ik dan Digitenne of het Analoge signaal dat kan ook nog.

Edit verkeerde instelling hier nu ook het goede signaal 😈

Hallo @Galdor68 ,
Ik ben ook niet zo van het illegale of grijze gedoe en heb daarom binnen het Ziggo-forum aan de dienstdoende moderator gevraagd of dit mocht, dit werd bevestigend beantwoord. Men stuurt niet meer speciaal monteurs naar de straatkasten om fysiek de aansluiting los te koppelen en ben derhalve dus niet illegaal of grijs bezig:

@N.N. Voor zover ik weet, wordt de kabel lang niet altijd uit de eindversterker getrokken. Dit omdat er een monteur voor gestuurd moet worden en dat zal waarschijnlijk te veel kosten t.o.v. wat het oplevert. Kans is echter groot dat als er een monteur in 'jouw' eindversterker moet zijn, dat ie dan wel de kabel eruit trekt.

Ik vermoed verder dat je prima TV mag kijken van dat signaal. Je krijgt gratis iets van Ziggo toch? 🙂 Bovendien verwacht ik niet dat ze kunnen checken of je het signaal daadwerkelijk gebruikt.

Hey @N.N. . Bovenstaand antwoord van @Evert klopt. Niet altijd wordt een klant afgekoppeld, waardoor je nog steeds het standaard signaal zult ontvangen. Het kan natuurlijk zijn dat je alsnog wordt losgekoppeld in de toekomst. (grote kans). Je overtreed hiermee geen wet .
Ik heb de pech dat ik wel ben losgekoppeld, anders had ik ook de kabel "misbruikt" daarvoor.
Reputatie 1
Jammer dat Telfort de dupe wordt van KPN, maar ja, dat weet je van te voren. Ik kijk juist veel naar Fox en NGC. Dus ik ga erop achteruit en mag nog meer gaan betalen ook. Kwalijke zaak, dus ben al op zoek naar een andere provider.
Goede dag allen .
Kreeg zojuist mail dat de zenderpakket ging veranderen..
En wel op een minder leuke manier namelijk Fox en national geogrphic verdwijnt ...dat laatste is nog niet zon ramp ..maar fox ?? Daag walking dead en eventuele andere series.en natuurlijk de keukenkampioen divisie. onbegrijpelijk dat deze zender word verwijdert ..en niet als service voor de klanten word behouden..
Zal misschien wat extra kosten maar dit kan je niet maken tegen over je klanten ... we betalen genoeg zeker ook klanten die plus abbo hebben...

Ik zeg Telfort.. denk nog maar een keer na dit kan jullie veel klanten kosten.. (dat voor een paar Italiaanse en Turkse zenders .) We leven hier in Nederland hoor??!!

Hierdoor ook aan het overwegen om al dan niet over te stappen ...

Erg jammer dit
Tot nu toe altijd een tevreden klant geweest..
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de wijzigingen die gaan komen niet zo zijn als gehoopt. Dit is ook zeker niet de gewenste situatie, maar helaas wel de realiteit. De onderhandelingen zijn stuk gelopen wat betreft de zenders. Ook ik heb net als jullie de stille hoop dat het nog goed komt. :(

Ik merk echter wel dat we een soort tweede topic krijgen wat betreft de prijswijzigingen. We willen het graag centraal houden. Ik wil dan graag verwijzen naar het centrale topic: Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019.
Hier is alle informatie te vinden over de wijzigingen met betrekking op de prijs- en zenderwijzigingen. Voor vragen, opmerkingen etc. kunnen jullie daar terecht. We staan daar voor jullie klaar.

Bij deze sluit ik het topic zodat we het mooi centraal houden.

Reageer