beantwoord

Herinstallatie Interactieve TV

• 31 december 2012
  • 12 reacties
  • 4520 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

Aangezien ik het gehad heb met het bellen via de klantenservice waarbij je 2 min. moet wachten voordat je überhaupt doorverbonden wordt naar een medewerker probeer ik het nu via deze weg. De situatie is als volgt: Meer dan een jaar en twee maanden geleden heb ik bij u een interactieve TV abonnement aangeschaft. Er is een monteur van Gideon langs geweest (ik ben me ervan bewust dat dit NIET Telfort zelf is) en hij heeft de interactieve TV geïnstalleerd met een draadloze verbinding.
De eerste weken van ons abonnement ging het goed. Daarna is er alleen maar ellende mee geweest. Om de twee maanden ongeveer (kijk maar in mijn logbestand wat u heeft) heb ik contact gehad met de klantenservice omdat de TV niet werkte. Na deze telefoontjes deed de TV het dan weer enkele dagen om dan daarna er weer mee op te houden. Onze TV werkt verder prima wat betreft het kijken van films e.d. Daar ligt niet de oorzaak.
Nu heb ik ongeveer een week terug wederom contact gehad met een aardige man van jullie klantenservice. Ik moet zeggen, ze doen heel vriendelijk. Hij wist me te vertellen dat de stekker van de TV en van het modem op dezelfde stroomgroep aangesloten moeten worden in het geval van een (door jullie genoemde) 'draadloze' verbinding. Dit schokte mij. Niet op zijn minst omdat er dus een draad nodig is door mijn hele huis om een draadloze verbinding tot stand te brengen, maar vooral omdat dit mij pas na een jaar en twee maanden verteld werd.
Naar mijn mening is het product wat door jullie is afgeleverd dus niet goed afgeleverd. Of dit nu bij u of de monteur ligt, is dan voor mij niet interessant. Wat voor mij wel van belang is, is dat ik dus een jaar (en twee maanden) lang jullie betaald heb, jullie klantenservice gebeld heb (lees: betaald) en door jullie naar mijn gevoel meer dan een jaar lang voor de gek gehouden ben. Dit alles dus zonder in staat te zijn TV te kijken. Ik dank jullie hiervoor. Ik heb geleerd.
Nu, wat is mijn doel van deze post? Geenszins heb ik de bedoeling om jullie de grond in te boren of op een andere manier zwart te maken. Echt totaal niet. Wat ik wil, is dat ik gewoon lekker TV kan kijken. Nu is mij aangeboden door een van uw medewerkers dat ik de in bruikleen zijnde stekkerkastjes terug zou kunnen sturen en van dat geld (wat dus gewoon van mij is) een monteur zou kunnen betalen die een kabel zou kunnen komen leggen. Mocht u dit lezen en dit een goed voorstel vinden, dat nodig ik u graag uit hier een discussie over te voeren.
Nee, wat ik wil, is dat het zaakje bij mij gewoon goed aangesloten wordt, zonodig met kabel en dat ik hierzelf geen kosten voor berekend krijg. Want laten we eerlijk zijn: een abbonnement aanbieden en vervolgens de hele boel verkeerd aan laten sluiten om vervolgens er een jaar lang over te doen om te zeggen dat het wellicht verkeerd aan is gesloten, dat is toch belachelijk?
Verder kwam mij aan het licht dat het mogelijk is in geval van storing de kosten van de klantenservicegesprekken te declareren. Kunt u mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat?
Ik hoop dat we uit dit alles op een goede manier kunnen komen.

Dank u wel voor uw hulp.
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 14 januari 2013, 11:49

@Ehakir

Ik heb een nieuw ticket ingeschoten voor een gratis installatiemonteur. Guidion zal contact met je opnemen voor het maken van een afspraak met een monteur. Ik lees na het bezoek van de monteur graag in dit topic terug of de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 2
Badge
De draadloze verbindingsset (DVS) werkt over het algemeen ook prima over meedere groepen. En ja ik zeg algemeen. Het is namelijk van heel veel factoren afhankelijk. Zo kan het zijn dat er een apparaat thuis stoort op het stroomnet wat de verbinding kan verstoren. Daarnaast is het vaak wel zo dat de DVS op de zelfde groep minder gestoord word omdat hij binnen de zelfde groep werkt. Persoonlijk zou ik zelf het liefst de TV aantesloten hebben met kabel als dat uiteraard mogelijk is. Als dat het geval zou je wel moeten kijken hoe de kabel zou kunnen lopen! Dat scheelt veel gedoe als de monteur komt. 🙂 Maar dat was het voorstel van Telfort ook als ik begreep. De vraag was alleen hoe het met de kosten zou gaan voor die monteur...

Dit is telefonisch waarschijnlijk al met je besproken: zitten de beide DVS'jes op een vast stopcontact? Er zit verder geen apparatuur in het zelfde stopcontact? (tenzij achter de DVS)

Voor de duidelijkheid: ik werk niet voor Telfort! 😉
Badge
Henkie-Jan, dank je wel voor je reactie. In principe zou het inderdaad moeten werken om de DVS over verschillende groepen te trekken. Echter is dat hier jammer genoeg niet het geval. Ik ben nu dus ook inderdaad voor het aansluiten van een kabel. De DVS'jes zitten inderdaad beide op een vast stopcontact zonder andere apparatuur in hetzelfde stopcontact, dus dit zou moeten werken.

Ik hoop dat er binnenkort iemand van Telfort hier reageert...
Badge +2
Aangezien het normaal gesproken wel op verschillende groepen werkt is het daarmee niet per definitie verkeerd aangesloten, dus zou het onrealistisch te zijn te verwachten dat een herinstallatie volledig gratis is. Installaties brengen helaas kosten met zich mee (of je die nou 'niet ziet' [omdat de monteur 'gratis' is] of niet, kosten zijn er), en gezien het feit dat Telfort een voordeelspeler is, schat ik in dat een nieuwe installatie niet mogelijk is (zonder kosten).

Wat wel zonde is, is dat er niet eerder gekeken is of de DVS set een veroorzaker van het probleem zou kunnen zijn. In die zin is het voorstel om de kosten van de DVS terug te storten in feite een goed voorstel, want in feite is de DVS wel al gebruikt (en zoals ik begreep zijn er ook periodes geweest waarin je de TV wel prima hebt kunnen gebruiken?). 

Via Guidion zou je wel evt. kunnen nagaan wat een herinstallatie zou kunnen kosten, en wellicht kan je dan met een goed onderbouwd voorstel richting Telfort meer zoden aan de dijk zetten.

Mocht je vlakbij de tvs een telefoonaansluiting hebben, dan zou je ook kunnen overwegen het modem te verplaatsen. Idealiter gezien hoort hij dan wel in de meterkast te staan, in de praktijk werkt een andere plek vaak ook prima. Mocht hij vlakbij de tv kunnen worden gezet, dan zou je wellicht de tv bekabeld kunnen aansluiten (of wellicht werkt de DVS dan beter gezien dezelfde groep).

Ben benieuwd of je hier wat mee kan.
Badge
@Ehakir

Excuses voor de late reactie. Ik wil het probleem graag voor je oplossen. Hiervoor moet ik wel weten hoe en waar het modem precies is aangesloten. Het is van belang dat het modem op het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) is aangesloten. Volgens onze gegevens is dit in de meterkast. Staat het modem hier ook aangesloten?

Jelmer
Badge
Beste Jelmer,

Dank je wel voor de reactie. Het modem is inderdaad aangesloten in de meterkast, na de kast (dus in feite op een groep). Is dit goed?
Badge
@Ehakir

Dit is inderdaad de juiste plek om het modem aan te sluiten. Ik wil graag in gaan op jouw voorstel om kosteloos een monteur langs te sturen om de Interactieve TV bekabeld aan te laten sluiten. Is dit voor jou een oplossing?

Jelmer
Badge
Dat lijkt me een prima voorstel. Hoe gaan we dit verder regelen?
Badge
@Ehakir

Ik heb een nieuw ticket ingeschoten voor een gratis installatiemonteur. Guidion zal contact met je opnemen voor het maken van een afspraak met een monteur. Ik lees na het bezoek van de monteur graag in dit topic terug of de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Badge
Beste Jelmer,

De monteur is langs geweest en hij heeft de verbindingskastjes vervangen. Nu werkt de tv. De problemen zijn dus opgelost. Wel heb ik dus een lange tijd geen mogelijkheid gehad tot het gebruiken van mijn Interactieve TV abonnement waarschijnlijk veroorzaakt door defecte verbindingskastjes...
Badge
@Ehakir,

Heel fijn om te lezen dat de problemen zijn opgelost! Ik wil je graag een maand volledige abonnementskosten ter compensatie aanbieden.

Jelmer
Badge
Beste Jelmer,

Dat is prima!
Reputatie 4
Badge +3
@Ehakir,

Ik heb zojuist de vergoeding in ons systeem verwerkt. Bij de eerstvolgende factuur wordt het verrekend.

Henk

Reageer