Herhaald opnemen, komt die optie nog weer terug?

• 7 mei 2012
  • 51 reacties
  • 27413 keer bekeken

Toon het eerste bericht

51 reacties

Ja, daar moet je inmiddels 5 euro per maand voor betalen. Inderdaad onhandig dat het maar een 2 dagen vooruit kan!
Badge +2
En het was er eerst wel en nu niet meer, technisch is het dus mogelijk. 

Tja.... misschien om dat je eerst plaatselijk kon opnemen met opname apparatuur en dat in die optie in de software van het apparaat stond? Technies zal dat nu niet gemakkelijk zijn om dat te realiseren bij het opnemen op een server van Telfort. Als de mogelijkheid er zou zijn zouden ze het wel doen denk. Nu vind ik het de 5 euro niet waard met de weinige opties die er zijn.
Het staat in de gebruiksaanwijzing, en het is er afgehaald om er geld voor te vragen. Dus volgens mij is het nog steeds technisch mogelijk. Met digitenne kan het wel.
Badge +2
Nu ff in het kort, het is alleen mogelijk als Telfort terug gaat naar het vorige systeem, maar op dit ogenblik schijnt het niet mogelijk te zijn via het netwerk opnemen. Enige voordeel is dat je op "afstand" kunt opnemen. Je kunt digitenne en netwerk opnemen niet met elkaar vergelijken! Komen we weer terug op de software welk in de tuner zit van digitenne.
Dit krijg ik in mijn inbox, xilence schrijft iets anders op het forum.

Als je mij wilt beledigen heb ik liever dat je het in mijn gezicht doe, en ik ben niet blond. Hiermee beledig je ook de andere leden die deze optie terug willen.  Als jij weet dat er een ander systeem in gebruik is genomen weet je mmer dan ik en denk ik de anderen. Misschien ben je wel iemand van Telfort? Geschrokken van je reactie en te laat met het intrekken van deze reactie!

Gelukkig 2013 Xilence, en als je zo blijf reageren stay silence for me.

xilence heeft zojuist gereageerd op een topic getiteld 'Vraag Herhaald opnemen, komt die optie nog weer terug?', waarop je bent geabonneerd in het Interactieve TV & Digitenne forum.

Je vindt het topic op:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/herhaald-opnemen-komt-optie-weer-terug-26346-new/

Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
Blond of nie? Opnemen met digitenne doe je ook op je eigen apparatuur thuis. Er zit namelijk een harde schijf in je digitenne tuner.
Natuurlijk alleen in de tuners waarmee je kunt opnemen. Niet die kleine die er bijgeleverd werden bij een abbo. Mijne bv zit een 80gb schijf, maar je had ze ook met 160gb.

Het kan zijn dat er meer reacties zijn, maar je ontvangt daar geen melding meer van totdat je het forum weer bezoekt.

Tot snel op het forum,

Telfort

Badge +2
Gelukkig nieuwjaar Pika, maar wees niet ongerust hoor, voor het blond heb ik het bericht niet verandert.
In dat opzicht is mijn mening niet veranderd.
Ik geloof nog steeds dat je niet echt begrijpt hoe het opnemen werkt en gewerkt heeft. Als je een beetje verder in verdiept
dan zal je zien dat het systeem inderdaad is veranderd. Dat is geen geheim hoor. Nog 1 keer spciaal voor jouw, voorheen
nam je thuis het programma op de harde schijf op en dat apparaat had de optie om ver vooruit te programmeren. Tegenwoordig worden de programma's opgeslagen op een server van telfort waar die optie schijnbaar moeilijk in te bakken is.  

En nee, ik ben geen medewerker van Telfort, maar een gebruiker van een openbaar forum en ik probeer zeker niet iemand een naaistreek te leveren door een quote op het forum te zetten en te suggeren dat die iemand weleens een medewerker vanTelfort zou kunnen zijn.
Kunnen we nu weer verder?  
Reputatie 1
Badge
Het is nu 13 maart 2013 en helaas kan je dus nog steeds niet herhaald opnemen. Dus in de vakantie kan ik niet mijn serie's, films e.d. vooruit programeren. Erg jammer dat het er niet bij wordt verteld als je interactieve tv met opnemen besteld, moet je ook nog voor betalen en het opnemen kan niet langer dan 3 dagen vooruit. Ik heb het nu pas sinds een week en dit is het enige waar ik niet blij van word. Hiervoor had ik een dvd recorder met harddisc, die staat nu alleen maar aangesloten om dvd's te kunnen kijken.
Ik weet niet wat ik had gedaan als ik dit van te voren geweten had.
Ik zie dat de vraag naar herhaald opnemen hier al een jaar speelt. Idioot dat Telfort dit niet even in orde maakt. Hoeveel uur programmeren kan het nu kosten om een extra veldje op te nemen waarin je aangeeft of dit een eenmalige of wekelijks/ dagelijks herhaalde opname is? Niet zo netjes van Telfort dat ze op deze herhaalde vraag, naar wat toch een pure basisfunctionaliteit van een opnamesysteem is, blijkbaar gewoon negeren. Misschien dat iemand van Telfort hier kan laten weten wanneer ze even een programmeur vrij kunnen maken om dit kusje te klaren?
Badge
Inderdaad Telfort. Ik heb er zelf niet zoveel mee van doen, maar de vriendin he, die blijft toch klagen als we wat langere tijd weg zijn en ze heeft de serie gemist...

Moet ik weer online gaan zoeken enzo, wat een geneuzel!

Activeer dat weer 'es ff, of geen iig een roadmap wanneer dit weer voor elkaar zal zijn. Het is een feature die er was, het is er ook een die concurrenten hebben, dus weglaten kan niet he...
Badge +1
Oei...net overgestapt naar telfort. Schrik hier ook wel van temeer omdat ik hiervoor via mijn eigen harddisk recorder opnam die ik volgens de telfort medewerker nog steeds kon gebruiken maar wat in werkelijkheid dus niet waar blijkt te zijn. (ja...zeer beperkt en dan moet ook mijn kastje aan blijven staan dus dat gaat niet lukken in vakanties) 
Jammer...hoop dat dit toch weer gerealiseerd wordt.
Badge
Inderdaad Telfort. Ik heb er zelf niet zoveel mee van doen, maar de vriendin he, die blijft toch klagen als we wat langere tijd weg zijn en ze heeft de serie gemist...

Moet ik weer online gaan zoeken enzo, wat een geneuzel!

Activeer dat weer 'es ff, of geen iig een roadmap wanneer dit weer voor elkaar zal zijn. Het is een feature die er was, het is er ook een die concurrenten hebben, dus weglaten kan niet he...

Helemaal hiermee eens. Inplannen van meerdere opnames zou heel gewoon aanwezig moeten zijn. Nog erger is dat op dit moment op mijn computer ingeplande opnames wel vermeld worden, maar niet in het menu op mijn TV aanwezig zijn! En NOG VEEL ERGER is dat een opname op de populaire zender niet meer dan 2 dagen tevoren in te plannen is. Ga online opnemen opzeggen als hier niet heel snel iets aan gebeurt!
:mad:
Sowieso is het hele opnemen ongelofelijk brakke meuk.  Opnemen via de gids op de PC, niet terug te vinden in de box. Zelfs de meest basic functies doen het gewoon niet.
Zelfde probleem hier. Op pc ingeplande opnames verschijnen niet op mijn tv. 

En geen opname-herhaal functie is een echte misser. Ik was niet overgestapt naar Telfort als ik dat wist.
Reputatie 1
Badge
Hier ook dat probleem. Kan zoals wel is beloofd, de opnames die ik instel op mijn PC of mobiel niet terugvinden in de geplande opnames. En dan ook nog niet lang van te voren of herhaald opnemen. Ik word steeds minder blij met Telfort.
Gelukkig is na wat startproblemen het beeld van de televisie wel prima. Internet en bellen heb ik al 7 jaar en ook geen problemen, vandaar mijn stap om interactieve tv te nemen en dan ook nog maar alleen omdat ik dan eredivisie live er bij kon nemen. Dus toch nog een zeer klein positief puntje voor Telfort.
Ik ben al wel aan het uitzoeken welke provider wel het gewenste vooruit programmeren heeft, dat schijn bij de meeste providers toch een probleem te zijn. In het uiterste geval ga ik gewoon weer terug naar UPCkabel, dan maar geen eredivisielive.:p
Badge +2
Volgens mij heeft het niet te maken met ontbrekende wil van Telfort, maar is het een kwestie van rechten. Hier hebben daardoor automatisch meerdere providers last van. Jammer is het wel!
Badge
Matthijs, dat lijkt me niet, als andere aanbieders wel herhaald opnemen aanbieden.

En mocht dat WEL het probleem zijn, dan kan iemand van Telfort dat haarfijn in dit topic uitleggen met de evt. regels die hen dit verbiedt.

Waar heb jij de wijsheid vandaan dat het een kwestie van rechten is?
Reputatie 8
Badge +10
Bij het aanbieden van de opnamefunctie in het algemeen heeft een provider wel degelijk te maken met bepaalde rechten die zijn geclaimd door filmmaatschappijen, omroepmaatschappijen e.d.
Daarom wordt het onder meer ook onmogelijk gemaakt om eigen opnameapparatuur te gebruiken en kan je alleen opnemen via de DVR of cloud van de provider zélf.

Dit lijkt me echter los te staan van de 'herhaald'opnemen' functie, eenmalig of herhaald opnemen lijkt me geen rechtenprobleem maar een technische aangelegenheid cq wil of onwil van de provider.
Badge
@ Enterprise

Indien het onder meer onmogelijk wordt gemaakt om eigen opname apparatuur te gebruiken, waarom kan ik met mijn receiver met ingebouwde HDD op verzoek terug naar lokaal opnemen ipv online opnemen bij Telfort?

Als dit ivm rechten compleet verboden zou zijn, zou Telfort dit niet meer kunnen aanbieden. Dus dat lijkt me zeker niet het geval. Ik mag tot eind mei 2014 gratis gebruik maken van de online opnemen functie, maar heb ook reeds bevestigd gekregen dat ik de rollback naar oude situatie doe zodra ik het vinkje uitzet in Mijn Telfort module online.

Ofwel: de enige reden waarom providers met eigen opname apparatuur lijken te blokkeren, is zodat er 5 Euro/ander bedrag bij andere provider per maand kan worden verdiend aan het cloud opnemen. Nieuwe verdienmodellen enzo.

Volgens mij heeft een TV provider namelijk heel weinig van doen met rechten, zodra iemand thuis zelf een recorder heeft staan. Dat is namelijk de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker. Net zoiets als je muziek opneemt van de radio, dat gaat een radiozender ook niet blokkeren, maar dat is met name omdat je TV uitzendingen nu eenmaal terug wilt kijken en de gemiddelde radio uitzending niet terug gaat luisteren. Althans, sommigen mogelijk wel, maar de meerderheid niet zoals bij TV opnames.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb digitale TV van UPC en het is bij hen niet mogelijk een externe DVR o.i.d. aan te sluiten.
Ik las op hun forum de bovenstaande regels, dus als ik lieg dan lieg ik in commissie... 😉
Badge
Lijkt me het uitleggen van de 'regels' voor een hogere eigen omzet bij cloud opnemen bij UPC ;-)

Het feit dat ik terugkan bij Telfort lijkt me dat deze regels niet helemaal alle vorm van lokaal opnemen uitsluiten.

Zou ook erg gek zijn, in de Nederlandse wet is het opnemen van zowel muziek als TV/film voor eigen gebruik officieel toegestaan. Sterker nog: je mag zelfs dit copyright materiaal voor eigen gebruik downloaden (daarom betalen we ook kopieerheffing op alle CD's, DVD's, BluRays, MP3 spelers en zelfs aanverwante apparaten dit jaar zoals tablets). Zolang je het maar niet verder verspreid en met name niet verkoopt.

Een link naar die regels bij UPC zou ik dan wel weer interessant vinden, heb je die beschikbaar?
Reputatie 8
Badge +10

Een link naar die regels bij UPC zou ik dan wel weer interessant vinden, heb je die beschikbaar?

Ik heb hier e.e.a. over gelezen op http://www.chelloo.com/upc/index.php
Badge
Dat is een nogal algemene link naar een forum... Zoveel interesse heb ik nu ook weer niet om een heel forum door te spitten lol

Maar goed, zolang ik m'n lokaal opnemen functie maar weer terug krijg op m'n tuner met interne HDD dan zal het allemaal wel.
Reputatie 8
Badge +10
Dat is een nogal algemene link naar een forum... Zoveel interesse heb ik nu ook weer niet om een heel forum door te spitten lol

Tsja, het is al een tijdje geleden dat ik hierover heb gelezen, ik weet dat ook niet meer uit mijn hoofd... 😉
Reputatie 1
Badge
 Kan zoals wel is beloofd, de opnames die ik instel op mijn PC of mobiel niet terugvinden in de geplande opnames.   Het "grappige" is, dat als ik een programma plan, dit wél op mijn mobiel te zien is.
Iemand nog een idee hoe dit kan?
Badge
Wij hebben dezelfde klacht per mail naar Telfort gestuurd, en zie hier het antwoord. Hier mag je het dan mee doen.

"Op 17-04-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort stelt het op prijs dat u gebruik maakt van onze diensten.

Met Telfort opnemen is het mogelijk om 2 a 3 dagen van te voren opanes in te plannen. Wi jkunne dit helaas niet veranderen.

Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben."

Reageer