Hele series opnemen

• 4 oktober 2013
  • 20 reacties
  • 5677 keer bekeken

Badge
Net nieuwsbrief gekregen dat het eindelijk mogelijk is om een hele serie op te nemen en niet aflevering voor aflevering in te plannen.

goed nieuws maar waar is die optie verstopt?

20 reacties

Badge +2
Net nieuwsbrief gekregen dat het eindelijk mogelijk is om een hele serie op te nemen en niet aflevering voor aflevering in te plannen.

goed nieuws maar waar is die optie verstopt?

Ga naar de gids. Ga bij het programma met de blauwe knop naar opties. Verander het 'eenmalig' met de pijltjes + OK toets naar Seriematig opnemen.
Reputatie 8
Badge +19

Dat zou heel leuk zijn, maar helaas komt dat bij mij niet in beeld bij opties :-(

Waarschijnlijk nog geen firmware-update gehad...
Badge
Weer even on topic.

hoe haal je het weer weg als je een serie opname hebt ingesteld?

en hoe stel je het in de apps in?

Hoe waardeloos kan je iets nieuws inbouwen en uitrollen.....
Reputatie 1
Badge
Weer even on topic.

hoe haal je het weer weg als je een serie opname hebt ingesteld?

en hoe stel je het in de apps in?

Hoe waardeloos kan je iets nieuws inbouwen en uitrollen.....

Volgens mij kan je met het pijltje naar rechts serie instellen en naar links weer weghalen? Niet dat je er wat aan hebt, maar het staat wel interessant dat je series op kan nemen.

In de app voor mobiel bedoel je? Die gebruik ik sinds kort ook niet meer. Werkt bij mij ook al niet meer. Net zoals ik in het begin wel televisie kon kijken op mijn smartphone, ook dat is voorbij.
'sAvonds een serie opnemen, een dag later kijken en het programma vervolgens niet meer kunnen verwijderen. Ook een goeie. Heb het al eerder gehad en toen moest ik de modem en het kastje van Telfort zo moeilijk resetten, dat ik zoiets heb van, je blijft er maar lekker opstaan. Bekijk het maar. Na een jaar valt het er vanzelf af, als ik het tenminste zolang uithoud met Telfort.

Telfort is dan wel de goedkoopste maar dat is helaas met deze dingen ook wel te merken. Jammer.
Reputatie 1
Badge
Klein dingetje, niet alle programma's die als serie worden uitgezien als serie... Gevolg je kunt een opname niet als "serie" aangeven... Het werkt, tot nu toe, echter wel.

Vraag me alleen af of nieuwe delen automatisch ook worden opgenomen als je alle delen bekeken hebt en verwezen richting de vuilnis bak :)

En... niet geheel onbelangrijk, wanneer worden de App's en de website (telfort.itvonline.nl) aangepast?!?!
Reputatie 1
Badge
Zelfde vraag als boven.🆒 Ik zou ook niet weten hoe dat moet. Het zou prettig zijn als Telfort dat er gelijk even bij schrijft.
Badge
Kan Telfort niet een reactie hier geven?

heb nog steeds dezelfde vragen en een duidelijke handleiding van Telfort zou welkom zijn.
Reputatie 1
Badge
Ga naar de gids. Ga bij het programma met de blauwe knop naar opties. Verander het 'eenmalig' met de pijltjes + OK toets naar Seriematig opnemen.

Dat zou heel leuk zijn, maar helaas komt dat bij mij niet in beeld bij opties 😞
Badge +2

Dat zou heel leuk zijn, maar helaas komt dat bij mij niet in beeld bij opties :-(

Correctie;
Gids --> Opties --> Plan opname --> eenmalige opname aanpassen naar Seriematig.
Reputatie 1
Badge
Correctie;
Gids --> Opties --> Plan opname --> eenmalige opname aanpassen naar Seriematig.

Helaas, het staat er in dat lijstje bij mij echt niet bij. Bij "plan opname" kan ik alleen maar ruimte vrij laten maken op de harde schijf als die te vol is. Kan dan aleen maar "ja"of "nee" aangeven.
Als er inderdaad een update moet komen, moeten ze dat wel snel doen en niet eerst een nieuwsbrief vermelding geven.
Reputatie 1
Badge

Dan moeten ze die doen voor ze zo'n nieuwsbrief sturen. Ik neem tenminste aan dat die update automatisch gaat?
Badge +2

Dan moeten ze die doen voor ze zo'n nieuwsbrief sturen. Ik neem tenminste aan dat die update automatisch gaat?

Normaal gesproken wel. Dit gebeurt 's nachts. Je kastje staat dan wel op standby?

Het lijkt overigens niet bij elke zender te werken; bij de Duitse zender kreeg ik het niet voor elkaar. Wellicht kan je het eens proberen met een Nederlands programma. Anders ff afwachten tot na het weekend gok ik.
Reputatie 8
Badge +19
De firmware wordt in batches uitgerold, iedere nacht een paar duizend abonnees.
Het kan zijn dat nog niet alle ontvangers de nieuwe firmware hebben ontvangen.
Ik zeg niet dat dit zo is, het is een mogelijkheid.
Reputatie 1
Badge
De firmware wordt in batches uitgerold, iedere nacht een paar duizend abonnees.
Het kan zijn dat nog niet alle ontvangers de nieuwe firmware hebben ontvangen.
Ik zeg niet dat dit zo is, het is een mogelijkheid.

@Matthijs, ik heb het met Nederlandse zenders geprobeerd.

@Enterprise, het is weer zoals gewoonlijk bij Telfort, blij maken met een dooie mus. Laten ze in de nieuwsbrief dan wat duidelijker zijn.
Ondertussen heb ik nu blijkbaar wel die update gehad want ik kan nu wél serie indrukken. Het programma is dan alleen niet terug te vinden bij "geplande opnames".
Ik doe dus nu iets niet goed of het werkt nog steeds niet.
Ik blijf het maar gewoon iedere week zelf doen.

Inieder geval badankt voor jullie hulpe en reacties.
Vr.gr.Ducky
Badge
Ze hadden deze functionaliteit veel handiger moeten inbouwen.

Ik druk meestal vanuit de gids de REC knop in om iets op te nemen. Als daarna de vraag komt alleen deze aflevering of alle afleveringen is het veel gebruiksvriendelijker.

nu is het zo omslachtig en totaal geen eenvoud.
Reputatie 1
Badge
Ze hadden deze functionaliteit veel handiger moeten inbouwen.

Ik druk meestal vanuit de gids de REC knop in om iets op te nemen. Als daarna de vraag komt alleen deze aflevering of alle afleveringen is het veel gebruiksvriendelijker.

nu is het zo omslachtig en totaal geen eenvoud.

Zo doe ik het ook. Jouw manier zou het zeker eenvoudiger maken, maar dat mag je van Telfort blijkbaar niet verwachten.
Geen probleem om series op te nemen qua instellingen...het probleem is om ze terug te kijken. Het mapje van de serie is keurig aangemaakt in mijn opnamen en geeft aan dat er bv inmiddels 5 opnames zijn maar... Niets te zien, geen titels oid waar ik op kan klikken.
Ben nu dus veel programma's "kwijt"..
Kan de mappen overigens ook niet verwijderen.
Handig..
Durf het dus niet meer aan om die optie te gebruiken en ben alles nog steeds handmatig aan het invoeren. Wanneer kan ik er van op aan dat het ook echt Werkt ??

En nog even over jullie nachtelijke "uitrollen"
Door omstandigheden en bedlegerigheid kijk ik voornamelijk s'nachts en krijg soms een waarschuwing dat de ontvanger opnieuw gaat opstarten en "bevriest" gelijk mn afstand bediening. Even wat tijd/ruimte invoeren zodat men nog wat lopende zaken kan afronden zal fijn zijn.

Bij 1 van die "updates" had ik plots geen opnameruimte meer. Dus heb ik slaafs gelijk een paar films gewist.. Teller bleef op nul.. Nog meer gewist...nog op nul.. Heb het modem en de ontvangers uiteindelijk maar een harde reset gegeven, geen resultaat...0% ruimte..maar had de volgende dag plots wel weer 80% vrij.. En heel veel opnames kwijt..

Het zal toch wel handiger zijn als jullie even op voorhand vertellen wat jullie s'nachts uitspoken...en voordat jullie de update gaan starten dat vooraf aan gaan geven zodat het nog mogelijk is om lopende taken af te ronden.

En nog laten betalen voor een opnamepakket wat nog niet goed functioneert...
Ok..nog een vraag
Bij het opnemen van bv frasier op CC start gidstijden zijn 23:30-00:00uur en 00:00-00:30 uur
De opname begint soms meer dan 20 minuten eerder of 20 minuten later.
Om beide afleveringen te zien moet ik dus ook de programma's voor en na de uitzendingen opnemen...
ligt dit aan het opname programma van Telfort of aan de programmeringstijden die aangeleverd worden door comedy central?
Is er een oplossing voor ?
Dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er een begin en eindsignaal bij een programma wordt meegezonden om het opnemen exact te kunnen programmeren...?
Reputatie 1
Badge
Daar is geen oplossing voor, zoals ikzelf ook heb ondervonden toen ik het einde van een film miste omdat het vorige programma, nl. een voetbalwedstrijd met onverwachte verlenging, uitliep.
Een forumlid gaf mij de tip om het volgende programma ook op te nemen, dan mis je inderdaad niets van de film. Ook omslachtig, maar het werkt wel.
Reputatie 1
ik ben upc gewend en daar hadden ze idd de optie bij in gids op opnemen drukken de vraag alleen deze aflevering of alle afleveringen.
En daar kon je ook in de opname plan lijst zien wat in de planning lag als serie opnamen.
Bij telfort heb ik ook de blauwe knop, plan opname, verander eenmalig naar serie gevonden. (al met al is de itv best goed te noemen al zijn er wat eigenaardigheden en "storingen")
De serie opnemen functie werkt best aardig en wat ook fijn is dat je meer dan 1 overlappende opname kan invoeren in tegenstelling tot upc.

nu heb ik toch ook nog wat opmerkingen(Misschien doe ik wat fout of zit er een bug in):
1) De als serie gemarkeerde opnames zie je niet terug in de planlijst. (dus je moet maar afwachten of je serie daadwerkelijk elke keer opgenomen word.)
Dat is nogal irritant en volgens mij vrij simpel aan te passen in de firmware/software door de telfortprogrameurs. (dus neig je het nog een keer te doen voor de zekerheid.)
2) vreemd genoeg zijn niet alle series als serie opname te kiezen.
3) ik heb Wild Russia als serie opname staan en alle opnames staan wel als zijnde een uur of wat duren maar bij op bekijken drukken krijg ik of een fout of na reclame stopt de aflevering automatisch. doorspoelen geeft het zelfde effect.  heeft dit temaken met bandbreedte en lopende opnames? een andere opname kan ik wel gewoon kijken.
Dit is hoogst irritant want je denkt lekker automatisch alles op te nemen en te kunnen kijken wanneer je wilt en vervolgens kan je weer gaan zoeken in uitzending gemist of hopen dat ze de afleveringen herhalen.
4) Bij het serieopnemen word er vaak meedere keren de zelfde aflevering opgenomen. dus je moet elke keer kijken of je het al gezien hebt.

Wat is jullie er varing met deze punten?

Reageer