beantwoord

HDMI naar TV en SCART naar eigen HD-recorder om op te nemen bij nieuwe glasvezel

• 10 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 235 keer bekeken

Reputatie 1
In mijn huidige (oude glasvezel) situatie kan ik mijn AMINO box tegelijkertijd aansluiten via de HDMI op de TV alsook via de SCART op een (oude) eigen Harddisk-recorder. Hiermee kan ik TV opnamen 'overnemen' op mijn eigen harde schijf en dus bewaren voor de toekomst (ipv alleen in de cloud voor 1 jaar), zeg maar zoals vroeger bij analoog. Kan dat in de nieuwe situatie, met de nieuwe glasvezel propositie, incl nieuwe tv kastjes (KPN) en witte afstandsbedieningen nog steeds?
Ze hebben zowel een HDMI als een SCART aansluiting, maar geven deze tegelijkertijd beeld+geluid, en ook niet 'versleuteld, beveiligd of gescrambled', zodat ik nog steeds kan opnemen op een eigen HD-recorder ??? Zoals gezegd in de oude glasvezel propositie met ANIMO-boxen werkt dit wel.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 19 augustus 2019, 16:40

@rvdbrugg Ik lees dat 't toch niet zo werkt als je had gehoopt. Dat is jammer. IK zie dat @Bart - Telfort je helpt in jouw andere topic en jouw signalen en suggesties heeft doorgespeeld naar de ontwikkelaars. Dat is fijn. Ik stel voor dat we dit onderwerp verder in dat topic bespreken, zo kunnen we je het beste helpen en houden we het overzichtelijk. Als je nog vragen, opmerkingen of tips hebt, laat het daar vooral weten.
Bekijk reactie

12 reacties

Trial and Error. Met andere woorden geen idee. Het lijkt mij dat het via de scart niet gescrambled is anders zou een tv met scart dit niet kunnen unscramblen.

Als het werkt zal je enkel live kunnen opnemen daarmee bedoel ik terwijl je kijkt.
Reputatie 3
Badge
Toevallig heb ik deze week hetzelfde geprobeerd en ja het werkt, maar met de beperking die Galdor al aangeeft.
Reputatie 8
Badge +17
De "beperking " is dat je alleen op kan nemen van het kanaal waar de ontvanger op dat moment op staat ingesteld.

Je hoeft niet te kijken 🙂
De "beperking " is dat je alleen op kan nemen van het kanaal waar de ontvanger op dat moment op staat ingesteld.

Je hoeft niet te kijken :)

Inderdaad de tv hoeft niet eens aan te staan enkel voor het starten.
@Ed W. hoe is de kwaliteit? Acceptabel of zo zo HD is via scart theoretisch niet mogelijk.
Reputatie 1
Helaas, allemaal te vroeg gejuicht …
Het opnemen op een eigen recorder leek te werken, totdat je je opname op een DVD wilt branden en wilt kopieren naar je PC, dan blijkt de opname toch te zijn 'beveiligd' en blijk je geen 'toestemming' te hebben om de opname van de harddisc recorder te halen.

Plus nog alle kinderziektes om op te nemen binnen de ARRIS in de Cloud, die voorheen binnen de AMINO wel goed waren geregeld, dagelijks, wekelijks of handmatig opnemen kan niet meer. Alleen opnemen vanuit de gids die nog maar voor 3 dagen is gevuld ipv 1 week ….

Binnenkort dan maar … bye bye Telfort … FLINKE achteruitgang …. op zoek naar een andere provider …
Reputatie 3
Badge
@Galdor68: De kwaliteit is net zo als vroeger: hoe beter de uitzending des te beter de opname. Met die uitzending zit het tegenwoordig wel goed dus ook de opname is redelijk. Inderdaad geen HD kwaliteit, maar voor mij acceptabel.
De opstelling is: tv box met scart naar harddisk recorder en met scart van harddisk recorder naar tv. Kan ook van harddisk recorder naar tv met hdmi, maar bij gebrek aan een hdmi kabel (nog) niet getest. De harddisk recorder opscaled het signaal dan naar HD, maar of dat een verbetering oplevert ????
Maar nu kijk ik op een relatief klein scherm (26 inch voor mij meer dan voldoende ), dus ik veronderstel dat op een groot scherm het kwaliteitsverschil wel goed zichtbaar is.
Dat kwaliteits verschil is wel te verwachten hoe groter het scherm wordt, mooi dat dit werkt in deze moderne tijd van scramblen en coderingen.
Reputatie 1
Ok bedankt voor jullie reactie, dan werkt het hetzelfde als in de oude situatie.
Ik had dan mijn Telfort-box met de HDMI aangesloten op de TV, voor HD beeld.
Alleen als ik iets 'wil' bewaren (opnemen), dan gebruikte ik de SCART naar HD-recorder.
Dus 99% van de tijd (als ik niets wil bewaren) kijk ik niet via die BOX->SCART->HDD->HDMI->TV, maar rechtstreeks van BOX->HDMI->TV.
Badge +18
Kan je ook, als je niet mee kijkt, box via hdmi naar HDD koppelen? Neem je wel in goede kwaliteit op.
Tv voor goede start moment dan via scart aansluiten.
Reputatie 3
Badge
@nelly jacoba Mijn harddisk recorder heeft alleen hdmi out en en geen hdmi in, dus dat gaat helaas niet.
Reputatie 8
Badge +9
@rvdbrugg Ik lees dat 't toch niet zo werkt als je had gehoopt. Dat is jammer. IK zie dat @Bart - Telfort je helpt in jouw andere topic en jouw signalen en suggesties heeft doorgespeeld naar de ontwikkelaars. Dat is fijn. Ik stel voor dat we dit onderwerp verder in dat topic bespreken, zo kunnen we je het beste helpen en houden we het overzichtelijk. Als je nog vragen, opmerkingen of tips hebt, laat het daar vooral weten.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @rvdbrugg, ik kan me voorstellen dat je je dit soort dingen gaat afvragen, als de vernieuwing van je glasvezelverbinding voor de deur staat. Het forum is een prima plek om zulke vragen te stellen en ik ben blij om te zien dat je een hele hoop tips, ervaringen en adviezen hebt gekregen 🙂 Zo te zien kan je het straks in de nieuwe situatie op dezelfde manier blijven doen, super. We horen het graag als je vragen hebt, en ook hoe straks jouw ervaringen zijn op de nieuwe verbinding.

Reageer