beantwoord

HDMI geluid uitgang defect

• 8 april 2019
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 1
Uit mijn Amino A-140 krijg ik sinds gisteren geen geluid meer via mijn HDMI aansluiting. Geluid via optical werkt nog wel.
Als ik een willekeurig ander apparaat als input voor HDMI gebruik krijg ik wel geluid uit m'n TV.
Heb een firmware update gedaan, de STB stroomloos gemaakt en -tig keer ge-reset, andere HDMI kabel geprobeerd. Audio output veranderd van DD+, naar DD en stereo, maar niets heeft geholpen.
Enig idee?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 april 2019, 16:37

Hoi @Birdy_NL, ik ben er. Ik zie dat je inmiddels alles al nagelopen hebt zonder enig succes. Ik heb je dan ook meteen een vervangende amino gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. 🙂
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Heb je de box ook op een andere hdmi poort van je tv geprobeerd?
Reputatie 1
Ja, maar geen geluid helaas. Ps4 in zelfde poort heeft wel geluid overigens.
Reputatie 2
Badge +2
Dan is waarschijnlijk de HDMI poort kapot.
Dus dat wordt of overstappen op de nieuwe proporties,of via de optische kabel je geluid laten lopen.
Reputatie 8
Badge +19
Dus dat wordt of overstappen op de nieuwe proporties,of via de optische kabel je geluid laten lopen.
Waarom nu al overstappen..?
Als de Amino defect is dient deze nu gewoon vervangen te worden, daarvoor hoef je niet verplicht over te stappen naar het nieuwe glasvezelabonnement.
Dat gaat binnen niet al te lange tijd toch wel gebeuren maar dan zijn er wel wat extraatjes te halen.
Als je nu vrijwillig overstapt ben je gewoon een klant met een nieuw jaarabonnement.

Voor de voorwaarden, zie hieronder:

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Reputatie 2
Badge +2
Je kunt gewoon overstappen met je oude voorwaarden,en dan krijg je er ook gewoon je cadeautjes bij.
Maar je amino omruilen kan ook nog gewoon.
Reputatie 1
Ik heb er geen probleem mee om (op termijn) over te stappen, maar als de installatie een paar weken op zich laat wachten voel ik er weinig voor om dagelijks de optische kabel om te pluggen van sonos naar ps4 naar stb en netflix(tv). Hoe kom ik in de tussentijd aan een vervangende amino?
Reputatie 8
Badge +19
Hoe kom ik in de tussentijd aan een vervangende amino?
Je kan het beste even wachten tot een Telfort medewerker van webcare je verzoek hier oppakt, zij lezen mee.
Je kan ook bellen naar de helpdesk maar dan heb je kans dat je het hele riedeltje dat je in je starttopic beschrijft weer opnieuw moet doen om de medewerker ervan te overtuigen dat je Amino defect is...
Reputatie 2
Badge +2
Gewoon even de klantenservice bellen,of op marktplaats daar staat het er nu vol mee.
Reputatie 1
Zou iemand van Webcare zo vriendelijk willen zijn op dit op te pakken? Als ik eerst de helpdesk moet gaan uitleggen wat het probleem is ….
Een Amino van marktplaats halen lijkt me niet relevant. Tenslotte betaal ik toch al voor een goede ontvanger.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Birdy_NL, ik ben er. Ik zie dat je inmiddels alles al nagelopen hebt zonder enig succes. Ik heb je dan ook meteen een vervangende amino gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. 🙂

Reageer