beantwoord

Hd zenders werken niet na verhuizing

• 13 november 2013
  • 15 reacties
  • 2330 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb vandaag (12 november) mijn internet geinstalleerd op mijn nieuwe adres. Internet werkt en interactieve tv ook, maar ik krijg geen hd zenders. Als ik heb via het menu activeer dan staat er dat ik het eerst op de andere ontvanger moet uitzetten, want anders kan ik het niet ontvangen staat. Op mijn nieuwe adres ontvang ik maar 9 mb/s, kan ik daarmee wel hd kijken en hoe kan dit probleem worden opgelost. Tevens brandt het Dsl lampje van de modem oranje, dat hoort groen te zijn normaal gesproken. Maar ik heb wel internet en interactieve tv maar dus geen HD zenders. Graag lees ik een reactie hierop.

Mvg,

Temel
icon

Beste antwoord door Henk 13 november 2013, 11:33

Ik wacht wel op een reactie van webcare dan.
Dankjewel

Ik heb de gegevens ontvangen en zojuist HD-zenders geactiveerd. Binnen 2 uur worden de kanalen weergegeven. Laat je mij weten of alles naar wens is?

Henk
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Hallo Temel
Als je verbinding 9 Mb aangeeft dan is het te weinig voor 2 ontvangers omdat het HD signaal 8 Mb gebruikt zelfs met 2 ontvangers tegelijk SD kijken wordt al moeilijk want SD gebruikt 4 Mb per ontvanger.
 Het DSL lampje is oranje bij een adsl signaal wat je hebt dus dat is normaal.
Je kunt eens inloggen op je modem via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin en ww 1234 en dan de gegevens van system info die rechts staan hier posten.
Badge
Hoi

Het probleem is dat ik geen twee ontvangers heb en maar eentje. Daarom vroeg ik me af waarom ik die melding krijg als ik Hd aanzet in het instellingen menu. Ik heb maar 1 ontvanger en 9mb moet toch genoeg zijn om Hd te kunnen ontvangen ? Alles werkt nu in me nieuwe huis behalve Hd.

Mvg
Badge
Als thuis ben ga ik even inloggen op mijn modem en dan de gegevens even hier weergeven. Ik hoop dat mijn verhaal nu wat duidelijker is.
Badge +2
Hoi

Het probleem is dat ik geen twee ontvangers heb en maar eentje. Daarom vroeg ik me af waarom ik die melding krijg als ik Hd aanzet in het instellingen menu. Ik heb maar 1 ontvanger en 9mb moet toch genoeg zijn om Hd te kunnen ontvangen ? Alles werkt nu in me nieuwe huis behalve Hd.

Mvg

9MB is niet afdoende voor HD. HD gebruikt ongeveer 8 MB, en gezien dit wordt ervoor gekozen om bij 9MB geen HD te leveren aangezien je dan niet fatsoenlijk tegelijk kan internetten.
Reputatie 8
Badge +18
Wellicht dat webcare hier opheldering kan geven en indien mogelijk de hd zenders activeren
Badge
Ja ik vind het wel vreemd. Ik ben in Haarlem van de ene wijk verhuist naar de andere. Had dit niet verwacht. Ik ontving eerst 19 tot 20 mb en nu max 9mb. Maar een vriend van mij ontvangt op zijn adres ook 9mb ongeveer. Hoe kan ik webcare op de hoogte stellen dat ze het voor me kunnen activeren?
Reputatie 8
Badge +18
Webcare leest hier mee en als je gepost hebt vanaf je eigen verbinding dan weet men aan de hand van je ip precies wie je bent, doe je dit vanaf een ander adres dan zal men in een reactie vragen om je gegevens.
Badge
Ok dankjewel. Ik hoop zo spoedig op een reactie van webcare. Voor de rest kan ik er zelf weinig aan doen en wachten voor ze de telefoon opnemen heeft ook geen zin.
Reputatie 4
Badge +3
Ok dankjewel. Ik hoop zo spoedig op een reactie van webcare. Voor de rest kan ik er zelf weinig aan doen en wachten voor ze de telefoon opnemen heeft ook geen zin.

Welkom op ons forum, @haryl66!

Ik bekijk graag of het mogelijk is om HD-zenders bij je aan te zetten. Graag ontvang ik in een privébericht je postcode en huisnummer zodat ik aan de slag kan! :)

Henk
Badge
Dankjewel
Reputatie 4
Badge +3
Dankjewel

Ik heb de gegevens ontvangen en zojuist HD-zenders geactiveerd. Binnen 2 uur worden de kanalen weergegeven. Laat je mij weten of alles naar wens is?

Henk
Badge
Hoor ik het als het lukt?
Ik heb mijn postcode via privebericht gestuurd Henk : )
Badge
Ik ga als ik thuis ben het proberen en laat het weten als het is gelukt!dankjewel Henk.
Badge
Het werkt nu Henk!dankjewel voor de snelle oplossing!
Reputatie 4
Badge +3
Het werkt nu Henk!dankjewel voor de snelle oplossing!

Geen dank, veel plezier met de verbinding! :)

Topic gaat hierbij dan ook op slot.

Henk