beantwoord

HD zenders weg ondanks aangegeven op de Telfort website

• 10 januari 2019
  • TV
  • 20 reacties
  • 269 keer bekeken

Beste,

sinds enige dagen is het mij opgevallen dat zenders zoals ID, Discovery Channel en National Geographic niet meer in HD zijn. Ik heb ook altijd al ingesteld op HD en 1080p@50 (HD is dus gewoon geactiveerd) maar alsnog is het in SD. Ook kan ik nergens zien dat rode lampje terugvinden zoals heel vaak hier wordt uitgelegd. Wij hebben de Basispakket en Pluspakket en volgens deze link zouden de zenders gewoon in HD zijn maar het is in SD:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zenderoverzicht-interactieve-tv-1.htm

TV is 1080p en is verbonden via HDMI met de tv-ontvanger

Ook heb ik de TV ontvanger gereset, geen succes.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 januari 2019, 14:04

Nu begrijp ik het. Je hebt twee ontvangers, maar het zou er eigenlijk maar 1 moeten zijn. Omdat de oude ontvanger nog aangemeld staat. Ik heb daarom beide ontvangers van het platform verwijderd. Je kan de juiste nu weer aanmelden met jouw abonnementsnummer en pincode. Dan is de HD weer beschikbaar.

Bekijk reactie

20 reacties

Kijk je standaard vanaf 1 of 701 zolang je niet ben omgezet is het HD content vanaf 701 te zien op ontvangers met de witte afstands bediening.
Galdor68 schreef:

Kijk je standaard vanaf 1 of 701 zolang je niet ben omgezet is het HD content vanaf 701 te zien op ontvangers met de witte afstands bediening.

Dat is het vreemde want vorige week waren die zenders in HD en nadat we een nieuwe tv-ontvanger hebben ontvangen, zowat bijna alle zenders in SD terwijl HD geactiveerd staat in de Instellingen. Ik weet niet of de Telfort medewerker er iets aan heeft veranderd. We keken altijd standaard vanaf 1.
Reputatie 3
Badge +1
Mogelijk is de oude ontvanger niet helemaal goed verwijderd uit het IPTV systeem.
Als je in je forumprofiel je klantnummer invult dan kan een webcare medewerker dit even nakijken en eventueel de oude ontvanger verwijderen uit het systeem.
Dennis-L schreef:

Mogelijk is de oude ontvanger niet helemaal goed verwijderd uit het IPTV systeem.
Als je in je forumprofiel je klantnummer invult dan kan een webcare medewerker dit even nakijken en eventueel de oude ontvanger verwijderen uit het systeem.

Na het lezen van diverse topics kwam ik er inderdaad achter dat het alleen opgelost kan worden door een Webcare medewerker. Mijn forumprofiel is bijgewerkt.
Kan een Webcare medewerker kijken wat er precies aan de hand is? Mijn klantnummer heb ik inmiddels al toegevoegd in mijn forumprofiel.
@m.ab
Hier worden topics behandeld naar binnenkomst, het oudste eerst.
Je kunt bv. ook bellen of een chat beginnen.

Contact met Telfort
Reputatie 7
Badge +9
Hoi m.ab, ik lees dat je een aantal HD zenders kwijt bent. Dat is jammer. Ik zie dat je twee ontvangers, dat klopt toch? De ene geeft wel HD, de ander niet. Jouw profiel staat namelijk op 1 doorgifte van de HD zenders. Dit zou niet zo mogen zijn, want de snelheid op jouw adres is voldoende voor meer. Ik heb nu melding gemaakt bij de Technische Dienst om dit aan te laten passen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb een terugkoppeling van de Technische Dienst gehad, een terugkoppeling welke ik over het hoofd heb gezien, excuses ervoor.

Je hebt twee ontvangers, maar je betaald slechts voor een. Dat is dan ook de reden waarom je maar op 1 ontvanger HD kan kijken. Wil je wel op twee ontvangers HD kunnen kijken, dan dien je een extra ontvanger aan te vragen. Als je dat doet wordt jouw tv profiel automatisch aangepast naar twee HD streams.
Maar 1 ontvanger zit toch gratis in het pakket?
Dat is dan toch gratis inclusief het ontvangst?
mandy schreef:

Maar 1 ontvanger zit toch gratis in het pakket?
Dat is dan toch gratis inclusief het ontvangst?

Klopt maar daar is hier geen sprake van. De tweede ontvanger is zoals ik het begrijp niet via Telfort aangevraagd dan werkt het HD niet op een 2e ontvanger, je mag dan eigenlijk al blij zijn dat je de SD kanalen wel ontvangt.
Bart - Telfort schreef:

Ik heb een terugkoppeling van de Technische Dienst gehad, een terugkoppeling welke ik over het hoofd heb gezien, excuses ervoor.

Je hebt twee ontvangers, maar je betaald slechts voor een. Dat is dan ook de reden waarom je maar op 1 ontvanger HD kan kijken. Wil je wel op twee ontvangers HD kunnen kijken, dan dien je een extra ontvanger aan te vragen. Als je dat doet wordt jouw tv profiel automatisch aangepast naar twee HD streams.

En dat is juist ook het vreemde want de oude modem dat we sinds april 2012 kregen, werkt helemaal niet meer, dus die kunnen we ook niet gebruiken. Vandaar dat we een nieuwe modem hebben ontvangen. En die nieuwe modem is gewoon aangesloten op dezelfde plek waar de oude modem altijd stond.
@m.ab de modem (experiabox?) Staat los van de tv ontvangers.
Galdor68 schreef:

@m.ab de modem (experiabox?) Staat los van de tv ontvangers.

Er is maar één tv-ontvanger aangesloten op de modem. De rest zijn voor pc, laptop en Philips Hue Bridge.
Dan begin ik deels de verwarring te snappen.

Je hebt een andere tv ontvanger gekregen, maar de oude nog niet terug gestuurd.
In het systeem staan nu 2 ontvangers maar blijkbaar niet dat dit een omruil actie betreft.
De oude tv ontvanger mag je dan terug sturen en vanuit Telfort moet blijkbaar de nieuwe worden geactiveerd.

De oude en de nieuwe modem was dat een zyxel die vervangen is voor een experiabox?
Het is een glasvezel abonnement?
Galdor68 schreef:

Dan begin ik deels de verwarring te snappen.

Je hebt een andere tv ontvanger gekregen, maar de oude nog niet terug gestuurd.
In het systeem staan nu 2 ontvangers maar blijkbaar niet dat dit een omruil actie betreft.
De oude tv ontvanger mag je dan terug sturen en vanuit Telfort moet blijkbaar de nieuwe worden geactiveerd.

De oude en de nieuwe modem was dat een zyxel die vervangen is voor een experiabox?
Het is een glasvezel abonnement?

Klopt, toen ik naar Telfort belde, was hij ook ermee eens dat de tv-ontvanger behoorlijk verouderd is want dat ding wordt in april 7 jaar en de laatste maanden werd het gigantisch traag aan het worden en nu valt het om de paar minuten uit, ik bedoel dan ook echt uit waardoor ie weer helemaal opnieuw moest starten. Het reageert heel vaak ook niet meer.

Ik zou ook niet weten wat er geactiveerd moet worden, het staat als ik het goed heb in de IPTV systeem?

En wat een verwarring... Nee, we hebben nooit de Experiabox gehad, we hebben de Zyxel p-2812hnu-f1 en dat is zo gebleven toen we overstapten naar Telfort.
Die verwarring is deels ontstaan door de term modem te gebruiken waar je blijkbaar de tv ontvanger bedoelde. Zo belangrijk is het om de juiste termen te gebruiken.

Die activatie heeft te maken met hoe het systeem werkt deels van vroeger uit.
HD was ooit een extra iets wat je speciaal moest bestellen.
Vergelijkbaar met 4g bij mobiele telefonie.
Nu zijn beiden standaard zonder extra kosten, nu komt het elke tv ontvanger heeft een unieke code dus zodoende kan het systeem zien die mag het pluspakket zien en die toestel op een anders adres niet.
In dit geval dus ook met HD dat staat niet standaard voor elke ontvanger geactiveerd het systeem moet verteld worden dat bij @m.ab een ander apparaat staat met een ander uniek nummer die de dingen mag zien.
Reputatie 8
Badge +16
Dus, @Bart - Telfort Wil jij beide decoders ontkoppelen van het abonnement zodat deze gebruiker zelf de juiste kan aansluiten en na ingaven van klantnummer en PIN code deze kan gebruiken.

Dit is namelijk wat er moet gebeuren om HD weer beschikbaar te hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Nu begrijp ik het. Je hebt twee ontvangers, maar het zou er eigenlijk maar 1 moeten zijn. Omdat de oude ontvanger nog aangemeld staat. Ik heb daarom beide ontvangers van het platform verwijderd. Je kan de juiste nu weer aanmelden met jouw abonnementsnummer en pincode. Dan is de HD weer beschikbaar.
Bart - Telfort schreef:

Dat is helemaal correct. De eerste tv ontvanger dat we hadden ontvangen werkt niet goed meer, Telfort gebeld en hebben we een nieuwe ontvangen waardoor de oude uit het systeem verwijderd moest worden zodat de nieuwe geactiveerd kan worden. Maar de oude tv-ontvanger bleef nog actief staan.

Zojuist kreeg ik het aanmeldscherm en HD is weer beschikbaar. Dank!
Reputatie 7
Badge +9
Goed dat het inmiddels gelukt is. In eerste instantie was de ontvanger niet verwijderd helaas. Toen was verwarring, maar ik ben blij te lezen dat het opgelost is.

Wanneer je nog meer vragen hebt, dan weet je ons te vinden. 🙂

Reageer