beantwoord

HD zenders verdwenen?!

• 10 juni 2014
  • 10 reacties
  • 722 keer bekeken

Badge
Hallo iedereen,

Vanmiddag heb ik mijn abonnement aangepast van interactieve tv voor twee tv's naar interactieve tv voor één tv. In principe simpel geregeld. Alleen verdween daarstraks, terwijl ik er naar aan het kijken was, gewoon zomaar een HD zender. Uiteindelijk bleken alle HD zenders te zijn verdwenen. Na de instellingen uitvoerig te hebben bekeken en onderzocht, kon ik niks bijzonders vinden. Een reset van het Motorola kastje hielp niet. Ook het HD lampje op het kastje brandt niet meer, ook al staat het kastje op HD ingesteld.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb her en der al wat gelezen dat het met de zender instellingen te maken kan hebben, meestal na een abonnementswijziging, maar een oplossing kan ik niet vinden...ik hoor graag reacties!
icon

Beste antwoord door Michael 30 juni 2014, 13:53

@Dexxington,

Ik heb beide ontvangers voor je ontkoppeld. Deze dien je weer te activeren middels abonnementsnummer en pincode.
Het probleem zou dan opgelost moeten zijn. :)

Michael
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18
HD door de omzetting is de HD uitgezet (foutje?) het snelste om de HD weer terug te krijgen op je ene ontvanger is bellen met de klantenservice alvorens dat te doen kun je nog proberen om het kabeltje van je overgebleven in een andere poort van je modem te doen uitsluitend de poorten 3 en 4 zijn voor iTv
Reputatie 8
Badge +16
@Marcus005,

Welkom op ons forum!

Ik heb beide TV-ontvangers ontkoppeld. Graag wil ik je vriendelijk verzoeken om de TV-ontvanger die jij gaat gebruiken uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen. Vervolgens je abonneenummer en pincode invoeren en controleren of de HD-instellingen aan staan. Mocht je nog steeds geen HD zenders ontvangen dan lees ik dit graag van je.

Stephen
goedenavond,

ik wil graag aansluiten in de rij, waar zijn mijn hd zenders, ik zelf vermoed, na het lezen van het forum, dat dit gebeurd is nadat ik mijn 2de decoder heb opgezegd, in april, nou gebruik ik ze niet zo vaak, maar met het voetbal leek het me handig, in middels de decoder gerest, zo ook het modem, maar ondanks dat het modem ingesteld staat op hd, geen vermelding meer op de decoder, en ook nog steeds geen zenders.

wie kan me helpen
Reputatie 8
Badge +2
@joris drie pinter,

Welkom op ons forum!

HD-zenders zouden moeten werken in de huidige situatie. Deze zenders beginnen bij 701 (Nederland 1 in HD-kwaliteit).

Kun je me laten weten wanneer dit niet werkt? :)

Michael
goedemiddag,

in de huidige situatie werken ze idd, heb gisteren telf contact gehad, de zenders waren gelijk verwijderd met de 2de decoder, is inmiddels weer terug gedraaid voor decoder 1.

bedankt voor je reactie
Zou ook graag even willen aansluiten. Heb vandaag een nieuwe decoder ontvangen ivm mijn huidige decoder die defect was.

Helaas zijn mijn HD-zenders nu ook verdwenen.

Heb de HD optie aangezet, de decoder ook opnieuw opgestart, maar nog geen resultaat.

Alle hulp is welkom! 🙂
Zou ook graag even willen aansluiten. Heb vandaag een nieuwe decoder ontvangen ivm mijn huidige decoder die defect was.

Helaas zijn mijn HD-zenders nu ook verdwenen.

Heb de HD optie aangezet, de decoder ook opnieuw opgestart, maar nog geen resultaat.

Alle hulp is welkom! :)

Even bellen naar telfort, krijg je zelf niet voor elkaar, ze moeten een knop omzetten, dan je software, zo gepiept
Reputatie 8
Badge +18
Even over dat knopje omzetten bij Telfort is niet de juiste omschrijving, men moet namelijk je oude decoder ontkoppelen en daarna je nieuwe decoder activeren voor de HD zenders.
Je kunt hierover ook op zondagen bellen met de klantenservice betreffen iTv zaken ik meen vanaf 10 uur
Had gehoopt dat ik niet nog een keer hoefde te bellen, heb ivm de defecte decoder ook al drie keer aan de lijn gehangen.

Naja, morgen toch nog maar even in de telefoon klimmen dan!

Thanks voor de snelle antwoorden 🙂
Reputatie 8
Badge +2
@Dexxington,

Ik heb beide ontvangers voor je ontkoppeld. Deze dien je weer te activeren middels abonnementsnummer en pincode.
Het probleem zou dan opgelost moeten zijn. :)

Michael

Reageer