beantwoord

HD zenders op tweede ontvanger

• 9 januari 2019
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

Waarom moet er eigenlijk voor een tweede ontvanger worden bij betaald?
Je kan namelijk wel op meerder apparaten kijken via smartphone / tablet of computer.
Ik heb zelf een tweede ontvanger staan, deze werkt perfect echter krijg ik geen HD zenders meer op beide of op één ontvanger.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 januari 2019, 19:12

Ik heb een terugkoppeling gekregen van de achterliggende afdeling, zij hebben de situatie bekeken en het klopt dat je in deze situatie op geen van beide ontvangers HD kunt kijken. Er is 8 Mbit/s beschikbaar voor het tv signaal, omdat je 1 tv-ontvanger in je abonnement hebt. De tweede ontvanger heb je niet via ons, waardoor daarvoor geen signaal beschikbaar is. Een HD signaal heeft zoals gezegd 8 Mbit/s nodig, maar doordat er 2 tv-ontvangers zijn aangesloten op de verbinding delen ze dat en is HD onmogelijk.
Er zijn 2 opties om wel HD te kunnen kijken:
  • je kunt een tweede ontvanger toevoegen aan het abonnement, voor 5 euro per maand
  • je kunt de tweede ontvanger die je nu hebt staan loskoppelen en niet meer gebruiken
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Ik heb een terugkoppeling gekregen van de achterliggende afdeling, zij hebben de situatie bekeken en het klopt dat je in deze situatie op geen van beide ontvangers HD kunt kijken. Er is 8 Mbit/s beschikbaar voor het tv signaal, omdat je 1 tv-ontvanger in je abonnement hebt. De tweede ontvanger heb je niet via ons, waardoor daarvoor geen signaal beschikbaar is. Een HD signaal heeft zoals gezegd 8 Mbit/s nodig, maar doordat er 2 tv-ontvangers zijn aangesloten op de verbinding delen ze dat en is HD onmogelijk.
Er zijn 2 opties om wel HD te kunnen kijken:
  • je kunt een tweede ontvanger toevoegen aan het abonnement, voor 5 euro per maand
  • je kunt de tweede ontvanger die je nu hebt staan loskoppelen en niet meer gebruiken
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie dat je me een privébericht hebt gestuurd en de gegevens op je profiel hebt ingevoerd. Ik heb daarmee de aansluiting nagekeken en je kunt inderdaad op geen van beide ontvangers HD kijken. Het staat op beide geactiveerd, maar geen van beide ontvangt een HD signaal. Ik heb hiervoor een melding aangemaakt naar een achterliggende afdeling, zodat zij kunnen kijken waarom het niet lukt. Ik zal deze melding ook in de gaten houden zodat ik je op de hoogte kan houden van de voortgang.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Arjan1981, voor een extra ontvanger zal je inderdaad moeten betalen. Behalve de rechten heb je het apparaat ook in bruikleen, je huurt het van ons.
Het kan zijn dat het ontvangen van HD kanalen niet aanstaat op de tweede ontvanger die je hebt, heb je daarvoor de instellingen van de ontvanger nagekeken? Het kan ook zijn dat er niet genoeg internetsnelheid beschikbaar is op het adres waardoor er maar 1 HD stream beschikbaar is (een HD stream heeft minimaal 8 Mbit/s nodig).
Ik zie dat je nog geen gegevens op je profiel hebt staan, als je daar je postcode, huisnummer en klantnummer aan kunt toevoegen en dan hieronder een reactie plaatst kan ik het voor je bekijken.
Dat heeft hoofdzakelijk met distributie rechten te maken.

Voor elke stream(zender) die een klant kijkt of kan kijken zal Telfort naar de betreffende rechthebbende een bedrag moeten overmaken, daarbij maakt het geen verschil of je dit via de ontvanger, app of de website kijkt.

Sommige content leveranciers zoals Fox Sports willen voor elke klant een bijdrage hebben of we nu een pakket afnemen of niet. Deels logisch want neem je fox sport als combivoordeel hoef je die 7,50 niet te betalen maar Telfort moet wel de distributie afdragen.

Zover de achtergrond voorzover ik hiervan op de hoogte ben.

Je hebt 2 ontvangers maar kan op beide geen HD kanalen meer zien zaten deze nog vanaf 701 en zijn ze naar 1 verplaatst?
Heb je een verbinding met een maximale snelheid van 20Mb of minder dan is dit naar alle waarschijnlijkheid de reden.
Reputatie 8
Badge +4
Hallo @Arjan1981 ,
niemand verplicht je om een 2e ontvanger te nemen, als je met een smartphone/tablet kunt kijken of casten naar een 2e tv kan dat ook prina.

Reageer