beantwoord

HD zenders op twee ontvangers!?

• 10 april 2013
  • 9 reacties
  • 1744 keer bekeken

Badge
Dag allen,

Onlangs heb ik Itv en internet via telfort. Ik heb twee ontvangers (1 beneden en 1 boven) HD zenders werken beneden, echter boven niet.
Bij instellingen heb ik de HD zenders (boven) aangezet. Echter geen HD zenders. 

Als ik de optie HD zenders beneden uit zet, dan heb ik ze boven wel, maar zijn ze beneden weer weg. Het werkt dus wel, alleen niet op twee ontvangers/tv's tegelijk. Hoe krijg ik dit werkende!?

Alvast bedankt.

Leon.
icon

Beste antwoord door LeonD87 11 april 2013, 12:27

Dat vermoeden had ik al geuit.

Aan de hand van dat vermoeden heb ik wederom de klantenservice gebeld. 

En voila; ik heb nu boven ook HD-zenders!

Dank voor de hulp en reacties.

Case closed.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

9 reacties

Badge
Wat is de snelheid die je modem aangeeft? Het kan met te weinig bandbreedte te maken hebben.

Een HD-stream kost 8 Mb en er wordt minimaal 2 Mb gereserveerd voor internet en bellen. Om op beide ontvangers in HD-kwaliteit te kunnen kijken is dus een minimale bandbreedte nodig van 18 Mb.
Badge
Vergeten bij te melden: ik heb al contact gehad met de klantenservice. Maar op één of andere manier heb ik altijd het gevoel dat zij er niet zo heel veel van begrijpen.
Zij hebben mijn internet snelheid bekeken en HD kijken moest makkelijk haalbaar zijn op twee tv's. Zij zeiden dat ik alleen 'HD zenders aan' moest zetten. Dit gedaan, maar dan doet 'ie het nog niet.
Badge +1
Kan je eens kijken LeonD87 wat "martijh82" aangeeft.
Log in je modem in met admin en paswoord 1234
En klik op de rechtse pijl op het hoofdscherm en daarn posten wat er staat op de bovenste regel bij "Interface Status Rate".
Om zeker te weten dat je verbinding toereikend is.

Andere mogelijkheid.
Heb je de decoder al eens opnieuw opgestart?
Stekker eruit en minuutje wachten en dan er weer in.

Soms komt het ook voor dat er bij Telfort nog de HD knop moet worden omgezet.
Ondanks dat je gebeld hebt met ze is dat nog niet zeker dat dat gedaan is.

Badge
Staat de optie 2e ontvanger ook aan in 'Mijn Telfort'?

Ik ben vaak wel goed geholpen door de klantenservice, al heeft de ene medewerker er meer verstand van dan de ander. Heeft de klantenservice ook aangegeven dat er 2 HD-streams geactiveerd staan voor jouw verbinding? Webcare of de klantenservice kan dit nagaan. Ik vermoed dat dit bij jou niet het geval is, anders zou je HD kunnen kijken als de optie HD aanstaat op beide ontvangers.
Badge
Mijn snelheid: VDSL WAN Up 25724/1568 kbps
Badge
Wederom klantenservice gebeld. Blijkt dat Telfort het nog moest 'omzetten'. Binnen 4 uur zal ik nu ook boven HD zenders moeten hebben.
Ben benieuwd.
Badge +1

Soms komt het ook voor dat er bij Telfort nog de HD knop moet worden omgezet.
Ondanks dat je gebeld hebt met ze is dat nog niet zeker dat dat gedaan is.

Badge

Aan de hand van dat vermoeden heb ik wederom de klantenservice gebeld. 

En voila; ik heb nu boven ook HD-zenders!

Dank voor de hulp en reacties.

Case closed.
Reputatie 4
Badge +3
@LeonD87,

Bedankt voor de terugkoppeling en fijn om te lezen dat het door de klantenservice naar tevredenheid is afgehandeld. :)

Topic gaat op slot.

Henk