beantwoord

HD Zenders op allebije de stb's

• 3 mei 2013
  • 5 reacties
  • 1818 keer bekeken

Beste, Telfort

Wij hebben op dit moment een STB aangesloten (Vip 1853).
Wij hebben nog een koop stb van kpn (1960) wij zouden deze graag
gebruiken alleen is het zo als je een 2e stb aan sluit je ook gelijk
je HD zenders kwijt bent. Is het mogelijk dat wij op allebij de STB's
HD zenders kunnen kijken. Word namelijk nooit gelijke tijd tv gekeken
dus zou dit mogelijk moeten zijn.

Modem Snelheid 16,3 mbits

Omdat een HD stream 8 mbits is dit natuurlijk gelijk tijdig niet
mogelijk maar omdat wij de tv niet gelijktijdig gebruiken zou dit
mogelijk moeten zijn zo kunnen wij zowel boven als beneden HD opnamens
kijken zonder dat we HD en SD moeten opnemen.

Met vriendelijke groet,
Jermain
icon

Beste antwoord door Henk 3 mei 2013, 12:22

@jermaiiin,

Welkom op ons forum! Stuur in een privé bericht je postcode en huisnummer, dan kan ik voor je bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Update: Gegevens ontvangen. Verbinding traint nu op de maximaal haalbare snelheid in, ik kan eventueel 2 HD-streams aanzetten maar bij enige verlaging van de snelheid zal deze direct worden gedeactiveerd. Houd hier dus wel rekening mee.

Henk
Bekijk reactie

5 reacties

Badge
16Mbit wordt het gewoon niet op toegelaten om 2 x een HD stream van 8Mbit per stream te activeren, omdat stel voor DAT je per ongeluk de twee STB's tegelijkertijd zou gaan draaien, je te weinig bandbreedte zou hebben. Dan zit je op 16Mbit, en er moet altijd overhead zijn om telefonie/internet surfen te laten werken (2Mbit dacht ik).

Een op HD en een op SD zal het zijn denk ik. Ondanks dat jullie de STB's niet tegelijkertijd gebruiken, zouden ze zo uitzonderingen moeten gaan maken voor diegenen die zeggen dat ze de STB's niet tegelijkertijd aan zetten, want een andere groep maakt wel weer tegelijkertijd gebruik van twee STB's, daar kan het dan weer niet etc etc.
Badge
Begrijp ik hieruit dat je je eigen 1960 werkend hebt gekregen op een Telfort lijn? Dat vind ik knap!
Reputatie 4
Badge +3
@jermaiiin,

Welkom op ons forum! Stuur in een privé bericht je postcode en huisnummer, dan kan ik voor je bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Update: Gegevens ontvangen. Verbinding traint nu op de maximaal haalbare snelheid in, ik kan eventueel 2 HD-streams aanzetten maar bij enige verlaging van de snelheid zal deze direct worden gedeactiveerd. Houd hier dus wel rekening mee.

Henk
@jermaiiin,

Henk

Beste, Henk

Zou je voor mijn de 2x HD stream willen activeren zo dat ik van het weekend de stb vip 1960 kan gaan activeren. Het lijkt me als de snelheid terug valt dat ie dan eerst naar 1X HD en 1x SD valt ?

Met vriendelijke groet,
Jermain
Telfot bedankt wij kunnen nu op allebije de STB's HD kijken.

Begrijp ik hieruit dat je je eigen 1960 werkend hebt gekregen op een Telfort lijn? Dat vind ik knap!
@Pimbo
Dat klopt wij hebben 2 Stb's 1x 1853 van telfort en 1x 1960 van kpn (koop STB). op allebije de STB's kunnen wij afzonderlijk tv kijk.

Reageer