beantwoord

HD zenders op 1 enz.

• 24 november 2018
  • 10 reacties
  • 250 keer bekeken

Badge
Goedendag, gezien het feit dat ik het aanbod aan zenders van Telfort via glasvezel krijg heb ik ook de HD zenders op "HD Glasvezel" zitten, kanaal 661 tm xxx , waarvan men beweerde dat daar het geluid van een betere kwaliteit is dan HD alleen. Worden deze zenders verschoven naar 1 wat ik dan makkelijker zou vinden. Of blijven ze in ieder geval nog bestaan??
icon

Beste antwoord door jimny 24 november 2018, 11:39

De 661etc zenders blijf je houden echter de zenders van 701 etc verhuizen naar 1 etc
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
De 661etc zenders blijf je houden echter de zenders van 701 etc verhuizen naar 1 etc
Was het maar waar, of nog beter alle kanalen voor glasvezel klanten in die kwaliteit. Maar dat blijft bij dromen vrees ik en komende van het oude glasvezel net is en blijft dat een tegenvaller.
Reputatie 3
Badge +1
Later (lees: ooit) gaat KPN ook de Glas HD zenders naar 1 verplaatsen, maar dit duurde voor de 701 zenders al een jaar of 2 dus voor de 661 zenders zal dit ook nog wel een flinke tijd gaan duren.

Ik zie de HD Glas-zenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.
Die paar glaskanalen staat niet in verhouding met het aantal HD kanalen wat we nu hebben en zeker niet in verhouding tot het aantal kanalen in betere kwaliteit via de Amino's maar goed we zullen het wel zien.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Erwtje, ik zie dat het antwoord inmiddels al is gegeven. Dat klopt helemaal. Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Sorry dat ik bovenstaande niet helemaal begrijp. Ik heb sinds enkele weken een nieuwe glasvezelverbinding met bijpassende apparatuur en zie nu dat ik naast npo1 op 1, npo2 op 2 enz, ook op 661 npo1 hd glas heb. Dat geldt ook voor npo2 en 3. Is er een toegevoegde waarde tov van de zenders op 1, 2 en 3?
Reputatie 8
Badge +19
@Gert Kroes

De HD Glas zenders zouden in theorie een beter beeld moeten geven omdat deze worden uitgezonden in een hogere bitrate (ca. 13 Mbps) dan de normale HD-zenders (ca. 8 Mbps).
Of dat zo is is aan jou om te beoordelen... 😉
Reputatie 1
Oke, dank voor de snelle reactie, ik zal eens kritisch schakelen.
Reputatie 8
Badge +19
Oke, dank voor de snelle reactie, ik zal eens kritisch schakelen.
Graag gedaan...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Gert Kroes, ik zie dat Enterprise ja al heeft voorzien van het antwoord. Daar heb ik niets aan toe te voegen.

Wanneer je nog weer vragen krijgt, dan zien we graag weer een topic verschijnen.

Reageer