beantwoord

HD zenders nog niet op 1

• 28 november 2019
  • 12 reacties
  • 224 keer bekeken

Nou ze.staan bij mij nog steeds niet op 1. En ik wacht er al heel lang op!

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 november 2019, 18:35

Hallo @rdtuin, als ik kijk bij jouw verbinding lijken de HD zenders wel vanaf 1 te staan. Wat krijg je te zien als je naar zender 601 gaat? Krijg je dan NPO1 HD te zien of iets anders?

Als je specifiek de HD Glas zenders bedoelt (vanaf 661), dan klopt het dat die niet vanaf 1 staan. Het zijn namelijk de niet glas HD zenders die vanaf 1 staan.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @rdtuin, als ik kijk bij jouw verbinding lijken de HD zenders wel vanaf 1 te staan. Wat krijg je te zien als je naar zender 601 gaat? Krijg je dan NPO1 HD te zien of iets anders?

Als je specifiek de HD Glas zenders bedoelt (vanaf 661), dan klopt het dat die niet vanaf 1 staan. Het zijn namelijk de niet glas HD zenders die vanaf 1 staan.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @rdtuin,  ik heb geen reactie meer van je gezien. Als ik nog met je mee kan kijken hiervoor weet je me te vinden.

Ik heb geen zender 601. Ik zie de gewone hd zenders ook niet meer. Alleen de hd glaszenders. 

Wat gebeurt er als je kanaal 1 kiest? Staan die kanalen soms verborgen?

Reputatie 8
Badge +11

Als je de glaszenders vanaf 661 hebt en niets vanaf 601, betekent dat normaal gesproken dat je de HD zenders al vanaf 1 hebt. Wat gebeurt er dan als je naar 1 gaat?

Dan heb ik de gewone zenders

Dat baseer je op het punt dat er geen HD aanduiding op het display te zien is?

Reputatie 3

Waar ik wel eens benieuwd naar ben als niet Telfort/KPN klant waarom diverse zenders als b.v. NPO of RTL zenders op diverse plaatsen staan, NPO 1 als voorbeeld op 1, 601 en 661 als ik het goed begrijp.

Bij de meeste andere providers  staat NPO op 1 en als GOS uitvoering op een andere plaats, maar niet op meer plaatden.

@BeMu dat is vrij simpel. NPO 1 is gewoon op 1 te zien. Tentijde dat nog niet voor elke klant de HD kanalen vanaf 1 beschikbaar waren was er de HD reeks vanaf 701 niet 601, glasvezel klanten hebben 10 kanalen die net iets beter zijn dan gewoon HD dat is de 661 reeks.

Omdat er maar 1 kwaliteit leverbaar is op 1 kanaal heb je meerdere kanalen voor de diverse kwaliteiten nodig, dat is mijn gedachte over het waarom. Het mooiste zou zijn dat je simpelweg de best leverbare kwaliteit krijgt afhankelijk van je verbinding.

Nu is er enkel nog de 661 serie voor glasvezelklanten nu alle klanten HD vanaf 1 hebben afhankelijk vanaf de verbinding.

Reputatie 8
Badge +11

Als 601 en verder geen zenders meer zijn, zou je op 1 en verder juist de HD zenders moeten zien. Als je tijdens het kijken van NPO1 op de gele knop drukt, wat krijg je dan te zien als zendernaam?

Psssst @Jasper - Telfort  de HD zenders zaten toch vanaf 701

Reputatie 8
Badge +11

Psssst @Jasper - Telfort  de HD zenders zaten toch vanaf 701

:speak_no_evil: Whoops, je hebt helemaal gelijk! Doordat de HD glas zenders in de 600-reeks zitten had ik die nummering in mijn hoofd, maar het is inderdaad vanaf 701. Zie je daar nog wel HD zenders @rdtuin?

Reageer