beantwoord

HD-zenders niet beschikbaar

• 2 november 2018
  • 11 reacties
  • 302 keer bekeken

Wij zouden HD zenders moeten hebben in de 700 nummers, maar die hebben we niet. Nu krijgen we wel een informatie mail van Telfort dat deze HD zenders naar 1 tot 10 oid gaan. Maar is dat bij ons dan ook als we nu geen HD zenders hebben? Ook las ik iets over een rood lampje op de tv ontvanger als je HD kijkt maar die hebben we ook niet. Ligt dit aan ons pakket of aan de ontvanger?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 5 november 2018, 22:12

Achter de zendernaam staat geen HD vermelding meer, wel kan je in het "gids" scherm als je de cursor op Ned 1 zet boven de zendergids de informatie zie van het programma van bijvoorbeeld Nederland 1, hier staat dan rechts boven vermeld of het HD is.
Bekijk reactie

11 reacties

Als je via de gids of de afstandsbediening naar kanaal 1 gaat dus NPO 1 staat daar dan wel of geen HD bij vermeld?
Reputatie 8
Badge +11
Welkom op het Telfort forum Marloes 🙂 Als je de mail hebt gekregen dat de zenders verplaatst worden zou daar ook een datum in moeten staan per wanneer dat zou gebeuren. Welke datum stond daar precies in? Als dat een datum is die inmiddels in het verleden ligt zou je de zenders zoals Galdor zegt vanaf kanaal 1 moeten kunnen vinden. Heb je de zenders daar? We horen het graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Het hoort natuurlijk niet zo te zijn, maar staan ze niet verborgen? Kijk even bij je instellingen.
Volgens de mail worden de zenders per 6 november verplaatst, dus morgen. Bij de instellingen kan ik ook niets vinden. Er staat bij 1 tm 10 ook (nog) geen HD achter de naam. Wel heb ik iets gelezen dat als je 2 tv ontvangers hebt het wel eens mis kan gaan.. Zou het daar mee te maken hebben?
Nee hoor in dit geval is het nog niet omgezet wel vreemd dat je de 700 kanalen niet ziet zover ik weet is er geen apart HD pakket meer.
Wat kan is dat het soms niet voor alle ontvangers aanstaat. Dat zou Jasper kunnen achterhalen.
Reputatie 8
Badge +11
Je schrijft "per 6 november", dus het moet nog gebeuren. Er valt nu nog niets van die verandering te zien.
Of begrijp ik je verkeerd?
Reputatie 8
Badge +16
Achter de zendernaam staat geen HD vermelding meer, wel kan je in het "gids" scherm als je de cursor op Ned 1 zet boven de zendergids de informatie zie van het programma van bijvoorbeeld Nederland 1, hier staat dan rechts boven vermeld of het HD is.
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt het dan inderdaad in de programmagids bij de informatie zien staan zoals Tuut-Tuut beschrijft. Staat het daar wel bij en kan je die zenders vanaf kanaal 1 in HD kijken?

Nee hoor in dit geval is het nog niet omgezet wel vreemd dat je de 700 kanalen niet ziet zover ik weet is er geen apart HD pakket meer.
Wat kan is dat het soms niet voor alle ontvangers aanstaat. Dat zou Jasper kunnen achterhalen.

We hebben geen apart HD-pakket meer tegenwoordig inderdaad. De wijziging naar HD-op-1 gaat op basis van het abonnementsnummer, als beide ontvangers onder hetzelfde abonnementsnummer geregistreerd staan zal dat geen probleem geven. In dit geval staan er 2 tv-ontvangers geregistreerd 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hi Marloes, heb je inmiddels al een paar dagen kunnen genieten van het HD beeld? 🙂
Ja nu is alles in HD.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal goed, dan is de omzetting afgerond. Veel kijkplezier!

Reageer