HD zenders

• 9 maart 2012
  • 8 reacties
  • 2677 keer bekeken

Badge
Iemand die weet wanneer de HD zenders beschikbaar komen en op welke kanalen? In de folder stond hier iets over maar die is inmiddels met het oud papier mee.

8 reacties

Badge +1
Iemand die weet wanneer de HD zenders beschikbaar komen en op welke kanalen? In de folder stond hier iets over maar die is inmiddels met het oud papier mee.

Eind april en kanaal 701-710
Badge
Weet iemand of het tv kijken op http://telfort.itvonline.nl/ binnenkort ook hd word?
Badge
HD onder een beelddiagonaal van 32 inch heeft geen nut, dat zie je niet.
Maar ik vind een stream van 8Mbit ook niet echt HD.
HD onder een beelddiagonaal van 32 inch heeft geen nut, dat zie je niet.
Maar ik vind een stream van 8Mbit ook niet echt HD.

Dat mbt 32 inch en wel/geen HD ready/Full HD is onzin natuurlijk. Je ziet op je PC monitor toch echt ook de verhoging van resolutie waar ze nu zelfs op nog hogere resoluties draaien. Het heeft allemaal te maken met de kijkafstand tot het beeld wat je wel en niet ziet.

32 inch is toch alweer zo'n 81cm beelddiagonaal en daar zie je echt wel of je op:

PAL, wat was het 576p ofzo (576 x 480)
HD ready/720p aka 1280 x 720
Full HD 1080p aka 1920 x 1080

zit hoor. Nog niet gesproken over 1080i, de fake full HD resolutie die nu meestal HD wordt genoemd bij TV uitzendingen.

Ik heb een 24 inch monitor Full HD en reken maar dat je het verschil ziet. Bij een lagere resolutie en verder van beeld zitten valt het verschil je minder op. Als je dicht genoeg bij zit, des te meer. Wat een stream van 8Mbit kan, hangt allemaal af van de compressie. Maar ik denk dat het dus de 1080i 'HD' is, wat neerkomt op optisch bedrog met een interlaced aka softwarematig truukje.
Badge
Maar ik denk dat het dus de 1080i 'HD' is, wat neerkomt op optisch bedrog met een interlaced aka softwarematig truukje.

en dat bedoel ik met "niet echt HD".
Badge +7
De HD streams zijn 720p. De Interactieve TV ontvanger kan dit afhankelijk van de gekozen output resolutie 1:1 weergeven of upscalen naar 1080i.

Hugo
De HD streams zijn 720p. De Interactieve TV ontvanger kan dit afhankelijk van de gekozen output resolutie 1:1 weergeven of upscalen naar 1080i.

Hugo

Met de huidige STB wordt het signaal bij mij zelfs geupscaled naar 1080 P 50Hz
Dit is tenminste de info die mijn LG 47 inch LW650 bovenin in het beeld als info weergeeft

Hugo

Met de huidige STB wordt het signaal bij mij zelfs geupscaled naar 1080 P 50Hz
Dit is tenminste de info die mijn LG 47 inch LW650 bovenin in het beeld als info weergeeft

Is dat niet gewoon de hardwarematige scaler van je TV die dat doet?

Reageer