beantwoord

HD opnames niet op tablet

• 26 september 2016
  • 3 reacties
  • 416 keer bekeken

Als opneem van de HD kanalen, zijn deze niet af te spelen op mijn tab. De 'normale' opnames wel. Weet iemand of ik hier wat aan kan doen? Want nu heb ik eindelijk HD, en dan moet ik nog in SD opnemen om in bed te kunnen kijken ;(

En wanneer gooit Telfort de HD kanalen eens op 1, 2, 3, 4, etc? Het is erg irritant om telkens op 70x te moeten zoeken! Waarom niet omwisselen? Dus de SD (ofzo) kanalen op 700?
icon

Beste antwoord door Michael 28 september 2016, 20:22

Hi parafernalia,

Klopt! Je kunt alleen opnames van SD-kwaliteit zenders bekijken op je tablet of telefoon. Dit is mede omdat de tablet of telefoon geen HD-kwaliteit hoeft weer te geven om haarscherp beeld te krijgen (vanwege de grootte van het scherm: HD = 1080 x 1920 namelijk).

Wat je vraag over de omnummering van de zenders betreft: goed punt! Ik ga dit voor je navragen bij mijn collega's. Zodra ik een reactie heb, trek ik aan de bel.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi parafernalia,

Klopt! Je kunt alleen opnames van SD-kwaliteit zenders bekijken op je tablet of telefoon. Dit is mede omdat de tablet of telefoon geen HD-kwaliteit hoeft weer te geven om haarscherp beeld te krijgen (vanwege de grootte van het scherm: HD = 1080 x 1920 namelijk).

Wat je vraag over de omnummering van de zenders betreft: goed punt! Ik ga dit voor je navragen bij mijn collega's. Zodra ik een reactie heb, trek ik aan de bel.
Hi parafernalia,

Dat laatste snap ik, maar toch jammer dat het dan gelijk niet mogelijk is.. 😞
Reputatie 8
Badge +2
Hoi parafernalia,

Sorry! Ik heb de techniek niet uitgevonden! :P

Wat de omnummering betreft: wij gaan dit ook uitvoeren zodra KPN dit ook gaan veranderen. Naar verwachting zal dit in de loop van volgend jaar gaan plaatsvinden.

Reageer