beantwoord

HD kanalen niet HD, maar SD (of lager)

• 20 juni 2014
  • 2 reacties
  • 764 keer bekeken

Sinds kort heb ik Telfort televisie via DSL. Na aansluiten op mijn Samsung 40EH6030, blijkt het beeld verre van goed.

De situatie;

Ik heb de Motorola decoder met de bijgeleverde HDMI kabel op de HDMI 1 ingang (HDMI/DVI)
Bij inschakelen van de TV geeft deze aan dat het signaal HD 1080p is (1920x1080 @ 50Hz) , maar dit is het duidelijk niet.
Dit laatste blijkt ook bij het doorlopen van de self-tests met de decoder. Bij de video-test voor het HD signaal, laat de decoder in de test-fase kort ECHT HD beeld zien.

Maar daarna schakelt hij terug, en probeert de decoder de HDCP-test en de ideale resolutie te definieren.
Deze tests slagen niet en het rapport laat zien dat de decoder vindt dat het ideale signaal 1280x720 @ 0.06Hz is (720p). Dus ik zit te allen tijde naar 720p te kijken. Bovendien herkent de decoder mijn televisie niet; hij geeft aan naam "ONBEKEND".

Dit is niet helemaal de bedoeling lijkt mij, omdat ik een abonnement heb voor HD televisie, en niet voor SD televisie.

Graag hulp. Via twitter heeft men nog niet gereageerd.
icon

Beste antwoord door pcman23 25 juni 2014, 01:27

Wat ook wil helpen is bij beeldscherm instellingen even de instellingen op 1080P@50HZ zetten.
Standaard staan ze namelijk op 720p
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@rftb,

Hartelijk welkom op ons forum!

Wat vervelend om te lezen dat de kwaliteit van de HD-zenders te wensen over laat.

Het lijkt er sterk op dat er iets veranderd is waardoor deze instelling niet meer standaard staat.

Ik ontkoppel de ontvanger, je zult bij het opstarten de abonnementsgegevens opnieuw moeten ingeven, het probleem zou dan verholpen moeten zijn. Zo niet, lees ik dit graag en neem ik vervolgstappen.

Michael
Wat ook wil helpen is bij beeldscherm instellingen even de instellingen op 1080P@50HZ zetten.
Standaard staan ze namelijk op 720p

Reageer