HD kanalen mogelijk?

• 13 december 2012
  • 13 reacties
  • 3162 keer bekeken

Badge +1
Hallo,
Sinds kort heb ik een HD tv, maar het lukt me niet om de HD zenders via Telfort te kijken.
HD staat wel aan op de STB.
Is HD wel mogelijk op mijn adres?
Groet, Sander

13 reacties

Badge
@sqloud

Jammer om te lezen dat je niet naar de HD zenders kunt kijken. De HD zenders zijn wel actief voor jouw profiel en de behaalde snelheid van de verbinding is ook ruim voldoen voor ontvangst van HD zenders. Is de TV-ontvanger wel met een HDMI kabel (in plaats van een Scart kabel) op de TV aangesloten?

Jelmer
Badge +1
Hallo Jelmer,

Ik heb de STB aangesloten via HDMI en in het menu staat HD ingeschakeld.

Zou het iets te maken kunnen hebben met de pilot waar ik aan mee heb gedaan?
Na de pilot heb ik een nieuwe STB gekregen, die was zoek en daarna is er nog een verstuurd.
Staan er wellicht meerdere STB's op mijn adres geregistreerd?

Groet, Sander
Badge
@sqloud

Dit kan er inderdaad voor zorgen dat je niet naar de HD zenders kunt kijken. Ik heb een melding aangemaakt om alle actieve TV-ontvangers te ontkoppelen van jouw account, dit zal binnen een dag gebeurd zijn. Je zult de volgende keer dat je de Interactieve TV opstart even opnieuw je abonneenummer en pincode moeten invoeren. Ik lees graag even terug of het probleem is opgelost.

Jelmer
Badge +1
@Jelmer

Bedankt voor je moeite.
Ik zal het hier laten weten of het wel of niet gelukt is.

Groet, Sander
Badge +1
@Jelmer

Natuurlijk moet ik dit soort dingen niet proberen te regelen op de finaledag van The Voice of Holland.
Opname niet gelukt, gezin boos en nog steeds geen HD zenders.

Vandaag staat er niets bijzonders op de planning, dus als er nog eens naar kan worden gekeken, graag.

Groet, Sander
Badge +1
Kan ik eventueel het serienummer van de aangesloten STB doorgeven?
Groet, Sander
Badge
@sqloud

Het probleem dat je noemde was dat je geen HD zenders kon bekijken. Is dit nu opgelost? Begrijp ik goed dat je ook problemen met opnemen ervaart?

Jelmer
Badge +1
Hallo Jelmer,

HD is nog steeds niet te zien, opname probleem was alleen op de dag dat mijn STB opnieuw moest worden aangemeld. Dus verder geen opname problemen, alleen geen HD.

Groet, Sander
Badge
@sqloud

Ik heb nogmaals de HD zenders opnieuw toegevoegd. Dit zal binnen een dag zijn afgerond. Kun je laten weten of je morgen wel naar HD zenders kunt kijken?

Jelmer
Badge +2
@sqloud

De HD zenders zitten op kanaal 701 en verder, even voor de goede orde. Tis misschien maar een weet.
Badge +1
@Jelmer

Helaas lukt het nog steeds niet om HD kanalen te benaderen.
Ik heb gisteren de STB nogmaals terug op fabrieksinstellingen gezet, maar dat heeft ook niet geholpen.

@jodocus13

Bedankt voor je reactie, maar de kanaalnummers voor HD zijn bekend.
Badge +1
@Jelmer

Deze avond moest ik opnieuw abonnementnummer en pincode invoeren.
Na het invoeren, kan ik de HD zenders nu allemaal zien.
Thanx!
Badge
@sqloud

Prettig om te lezen dat het probleem is opgelost!

Jelmer

Reageer