HBO On Demand HD versies

• 15 januari 2013
  • 20 reacties
  • 5731 keer bekeken

Badge
Sinds kort mis ik HD versies van films en series. Ze zijn alleen beschikbaar in SD.
Voorheen had ik voor elke film en/of serie keuze uit HD of SD.

De HD functie van de ontvanger staat aan. 

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan is?

20 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@ngroosman,

Ik heb gekeken naar de verbinding maar HD-zenders staan aan. Ik ga deze vraag doorzetten en zodra ik een antwoord heb laat ik je dit weten.

Henk
Badge
Hoi Henk,

Hier word ook over gebabbeld op HBO Facebookpagina. De HD tv komt gewoon door, het gaat in deze over de videotheek en HBO ON Demand. Als simpele klant krijg ik een standaard antwoord van HBO Facbook, welllicht heb jij als invloedrijke Telfortbons 🙂 meer in de HBO serviceverlening te zeggen en kun je gebruik maken van een directe lijn met hen....

Met vriendelijke groet,
Mathijs
Badge
Zoals in de titel aangegeven gaat het inderdaad over 'HBO On Demand'.. De gewone HD zenders heb ik gewoon.

Ik heb tevens gemaild naar de klantenservice van Telfort, maar hier heb ik vooralsnog geen antwoord van ontvangen.
Reputatie 4
Badge +3
@ngroosman,

Dit was alleen een constatering vanuit mij. :)

Ik ben op dit moment aan het achterhalen waarom er geen (minder) HD-content meer in de On Demand-omgeving te bekijken is.

@Mathijs73,

Bedankt voor de tip, ik zal daar ook kijken!

Henk
Badge
Nou, ik krijg (weer)  een standaard reactie van Telfort Klantenservice: 'Verwijder de software en zet het apparaat terug naar fabrieksinstellingen.. als dit niet werkt bel dan naar nummer...'

Het verwijderen/resetten heb ik al eens (misschien wel tweemaal) gedaan en heb ook al eens de HD functie uit en terug aan gezet. Tenzij ik weer naar een nummer bel wat me 10 cent per minuut gaat kosten zal ik dus SD kwaliteit houden in HBO On Demand voor €15,0 per maand (?!)

@Henk, ik hoor graag of je iets verder gekomen bent via dit forum.

Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij is het niet handig om én hier op het forum én via de klantenservice een melding te doen...
Reputatie 4
Badge +3
@ngroosman,

Zojuist een reactie mogen ontvangen.

De reden waarom er op dit moment minder HD-content aangeboden wordt is vanwege een capaciteitprobleem op de servers.

Door deze meldingen zijn ze er op dit moment op geattendeerd en wordt er hard gewerkt aan een oplossing.

Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier melden. Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Badge
@Henk,

Hartelijk bedankt voor deze informatie.
Ik wacht het even verder af.
Badge
@Henk:
Hyves verhuurt tegenwoordig servers
Reputatie 4
Badge +3
Laat me dat verduidelijken.

Het capaciteitsprobleem doet zich voor op de servers van HBO, er hier wordt aan gewerkt.

Henk
Badge
Antwoord van HBO:
"We hebben navraag gedaan bij KPN, Xs4all en Telfort:
Op dit moment kampen ze met een technisch probleem waardoor de verwerking van content op het HBO On Demand platform minder voorspoedig verloopt. KPN heeft om deze reden besloten om voorlopig alleen SD-content op het platform te plaatsen aangezien deze content voor alle HBO-abonnees toegankelijk is. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing maar helaas is er geen concrete datum bekend wanneer het probleem definitief opgelost is."

Jammer dat KPN/Telfort hier niets over laat weten.
Badge +2
Antwoord van HBO:
"We hebben navraag gedaan bij KPN, Xs4all en Telfort:
Op dit moment kampen ze met een technisch probleem waardoor de verwerking van content op het HBO On Demand platform minder voorspoedig verloopt. KPN heeft om deze reden besloten om voorlopig alleen SD-content op het platform te plaatsen aangezien deze content voor alle HBO-abonnees toegankelijk is. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing maar helaas is er geen concrete datum bekend wanneer het probleem definitief opgelost is."

Jammer dat KPN/Telfort hier niets over laat weten.

Vraag me af of HBO niet uit gemakzucht KPN de schuld geeft...
Badge
Hoi Webcare

Is er al een eind in het zicht van de HBO OD HD content problematiek?

Groet, Mathijs
Badge
Hoi Henk,

Ik heb op Facebook HBO ook gevraagd naar de status. Men geeft KPN de schuld....

Tis maar da ge ut wit!
Badge
@Webcaer: is er al meer bekend over de vermissing van de HD content op HBO ondemand?
Reputatie 4
Badge +3
@Mathijs73,

Nee helaas nog niet, ik heb zojuist weer om een statusupdate gevraagd.

Henk
Badge
@Henk,

Heb je inmiddels al een statusupdate gekregen?
Badge
@ webcare: al iets bekend?
Badge
Het blijft hier stil... en op Facebook wordt er ook al niet geantwoord...

@Webcare, @Henk?!

Is er al meer bekend over de HD versies van HBO On Demand films en series? Wanneer komen deze terug?!

Tevens mis ik van de serie 'Five Days' 2 afleveringen (afl. 4 en 5)!
Nu betaal ik €15 voor HBO en wil graag ook alle mogelijke opties die zij te bieden hebben.

Alvast bedankt.
Badge
Afijn, het heeft even mogen duren, maar YES er is weer HD content! Ik ben weer blij.

Reageer