beantwoord

HBO Go app probleem

• 2 mei 2016
  • 1 reactie
  • 733 keer bekeken

Reputatie 8
Heb een nieuwe tablet op basis van Andoid, en heb daar o.a. de Telfort TV app op geïnstalleerd.
Dat werkt prima.

Maar dan, voor HBO moet je een HBO Go (NL) app installeren.
Die werkt echter niet. Na 2-4 seconden houdt de zeer slechte kwaliteit film op met afspelen.
Kennelijk ben ik niet de enige met problemen, als ik de reacties bij Google Play lees:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.hbo.hbogo&hl=nl

Vreemd genoeg werkt diezelfde app op mijn Android smartphone wel.

Aan mogelijke verschillen in beide apparaten door "gebrekkige" WiFi kan het niet liggen. De tablet heeft dual band WiFi, en met hier tevens een dualband router in huis, komt de Ookla speedtest via de tablet met gebruik van de 5Mhz band aan een krappe 90 Mbps download. (Heb hier een 100/100 glasvezel).

Het is niet zozeer een Telfort gelieerd probleem, maar zijn er mensen die misschien andere opties kennen?
Om HBO Go in een "gewone" webbrowser af te spelen, moet dat onder Windows met gebruikmaking van "Silverlight".
Maar die is niet voorhanden voor Android.
Vraag me trouwens af waarom het dan op mijn smartphone wel werkt? (Met trager Wifi van enkel de 2,4 Ghz band die gestoord wordt door overvol netwerken om me heen).
icon

Beste antwoord door Enterprise 2 mei 2016, 09:55

Om kort te gaan... het is gewoon een waardeloze app.
Ik heb hem al eerder geprobeerd op mijn ASUS Memopad 10 tablet, waarop geen enkele andere streaming-app problemen geeft.
Om eens te kijken hoe het er nu voor staat heb ik hem zojuist geinstalleerd, maar ik kom nu al niet eens verder dan dat hij er tijdens het aanmelden met mijn email-adres en wachtwoord al uitklapt...
Ik heb deze app een tijd geleden voor zover het gebruik op een tablet betreft al onbruikbaar verklaard... :8
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +19
Om kort te gaan... het is gewoon een waardeloze app.
Ik heb hem al eerder geprobeerd op mijn ASUS Memopad 10 tablet, waarop geen enkele andere streaming-app problemen geeft.
Om eens te kijken hoe het er nu voor staat heb ik hem zojuist geinstalleerd, maar ik kom nu al niet eens verder dan dat hij er tijdens het aanmelden met mijn email-adres en wachtwoord al uitklapt...
Ik heb deze app een tijd geleden voor zover het gebruik op een tablet betreft al onbruikbaar verklaard... :8