HBO en geluid

• 8 april 2013
  • 5 reacties
  • 2214 keer bekeken

Badge +1
In de hoop dat deze vraag nog niet eerder gesteld is het volgende. Pas overgestapt naar telfort interactieve tv. Moet zeggen...werkt prima. Er is 1 maar...... heb 2 maanden proefpakket HBO gekregen....erg leuk maar ik ontvang op die zenders alleen maar het achtergrond geluid. 
Het geluid loopt over de home cinema set en bij alle zenders werkt het perfect behalve bij HBO. Daar heb ik zoals gezegd alleen maar de achtergrond geluiden. Laat ik het over de boxen van de tv lopen dan is wel al het geluid aanwezig. Het gebeurd bij beiden tv's en home cinema sets. 
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en/of een eventuele oplossing voor mij? 
Bij voorbaat dank. 

5 reacties

Badge
Komt vaker voor, vooral bij tv's. Het komt omdat HBO bij het signaal een digitaal geluidsspoor meegeeft, sommige programma's zelfs 5.1

Als de tv of de surroundset het geluid niet goed weergeeft, dan is het apparaat niet DTS HD-certified. Oftewel, het gaat niet correct om met het digitale geluid.

Andere mogelijkheid, je surround-speakers staan verkeerd ingesteld (alleen linksvoor en rechtsvoor staan aan, of het volume is niet op alle speakers hetzelfde. Maar ik denk dat dat zelden is in te stellen eigenlijk.

Maar ja het komt vaker voor, alleen kan Telfort er niks aan doen, zij zijn enkel het doorgeefluik voor de zenders. Sommige mensen hebben geen surroundset en een tv die het geluid niet goed weergeeft, dan heb je dus niks aan je dure HBO pakket....
Badge +1
Hartelijk dank voor het antwoord Pimbo. Ik ga kijken of ik er nog een beetje mee kan knutselen en anders heb ik gewoon pech gehad. 
Badge +1
Grappig......de monteur had de set aan gesloten en gezegd dat ik voortaan het geluid van de home cinemaset voortaan op video 1 moest zetten als ik de interactieve tv zou gebruiken. Voor mijn eigen dvd recorder moest hij zoals ik gewend was het geluid via het tv kanaal laten lopen. Schakel ik vandaag over van mijn eigen dvd-recorder naar de hdmi ingang van de interactieve tv en vergeet ik dus van tv naar video 1 te schakelen en wat denk je? Ja hoor....gewoon al het geluid van de HBO zenders over de home cinema set! :o (vond het al zo apart want het is een nog maar paar jaar oude zeer uitgebreide set)
Ik blij!!! (maar ook een klein beetje boos op de monteur) 

Enfin....nu eens gaan kijken of ik het HBO pakket de moeite waard vind om af te nemen.
Dag andere rotterdammer, heb je geen problemen met de dvd- recorder? Hoe heb je die dan aangesloten? Op de tv? Anders?
Badge +1
Hallo Scheffener....

Ik moet je het antwoord eigenlijk een beetje schuldig blijven. Heb een paar jaar geleden de hele mik aangesloten en in de kast gewrongen. Zit daar allemaal een beetje klem en en er ligt een berg kabels waar je bang van wordt, dus voel me niet zo geroepen om de hele mikmak er weer uit te halen. Maar als ik me het goed herinner gaat er een hdmi kabel van de surroundset naar de tv. Maar zoals al eerder gezegd....als ik het geluid weer over het tv kanaal van de surround set laat lopen werkt alles prima..zowel de externe harddisk recorder, de gewone zenders en de hbo zenders. Ik ben een gelukkig mens! :o

Reageer