beantwoord

hapert geluid en beeld bij overschakelen zender

• 4 april 2020
  • 8 reacties
  • 217 keer bekeken

ik heb een Arris VIP2952 tv-ontvanger en Samsung televisie (nog geen glasvezel) en bij het overschakelen van de zender hapert het beeld en het geluid. Bij zappen bij zender aanzetten via menu. Geen problemen zijn uitzending terugkijken via menu. Dus hapert alleen bij 'live’tv kijken 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 14 april 2020, 13:42

Een platte kabel is over het algemeen niet de beste. Die zat bij het installatiepakket? Geen ronde? Heb je de mogelijkheid deze te vernieuwen. En is de wandcontactdoos het originele aansluitpunt? Of is deze doorgelust? Originele zit vaak in de meterkast of anders zo dicht mogelijk bij de wegkant van het huis.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @sandra74, welkom hier. 

Haperend beeld dus, dat is wel irritant. Heb je al iets gedaan om het op te lossen? Bijvoorbeeld het modem herstart en de tv-ontvanger een reset gegeven? Helpt dat? Zo niet, dan wil ik graag meekijken. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan ook graag hoe de ontvanger is aangesloten op het modem. Is dat rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact? 

Ontvanger is met een kabel aangesloten op modem. Als ik heb gereset gaat het een avond goed en de volgende dag...weer hetzelfde verhaal

Reputatie 8
Badge +12

Je hebt ook al een nieuwe ontvanger gehad zie ik. Die heeft het probleem dus ook niet opgelost. Ontvanger is rechtstreeks op het modem aangesloten met een kabel. Heb je al eens een andere poort van het modem geprobeerd? Of zelfs een andere kabel? Maakt dat nog verschil?

En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter?

Heb verschillende poorten van de modem gebruikt, maar dat maakt geen verschil.Mijn modem is aangesloten op een wandcontactdoos, met het bijgeleverde kabel...een grijze plattere kabel. Ik ga ervan uit dat de juiste kabels bij de apparatuur geleverd worden. 

Reputatie 8
Badge +12

Een platte kabel is over het algemeen niet de beste. Die zat bij het installatiepakket? Geen ronde? Heb je de mogelijkheid deze te vernieuwen. En is de wandcontactdoos het originele aansluitpunt? Of is deze doorgelust? Originele zit vaak in de meterkast of anders zo dicht mogelijk bij de wegkant van het huis.

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er vanuit dat het ondertussen duidelijk is geworden. Ik heb geen reactie meer van je ontvangen.

Goedenavond, helaas nog geen oplossing gevonden voor het probleem. Maar geen reactie gegeven omdat ik druk was met werk. 

IK had voor de Corona-lockdown een opstap naar glasvezel aangevraagd, aansluiting naar appartement ik ook al aangelegd. Monteur moet alleen nog langskomen voor de verdere aansluiting. Denk dat ik maar even afwacht totdat de afspraken weer hervat worden en de monteurs weer langskomen, neem aan dat dit niet te lang gaat duren. Tot dan reset ik de modem elke avond maar weer

Reputatie 8
Badge +12

O, dat is fijn. Een glasvezelverbinding is de meest stabiele. Ik hoop dat de monteur daarvoor snel weer kan komen. Ik hoop ook niet dat het nog te lang gaat duren. 

Reageer