beantwoord

haperingen feestdoor sofwtare upgrade?

• 30 januari 2017
  • 51 reacties
  • 1003 keer bekeken

zaterdag j.l. onbruikbaar internet en maar 0,5 Mbit?
Meerder modem en TV decoder herstarts gedaan want ook de TV haperde als een gek,
17,8 Mbit momenteel maar de brief van Telfort van amper een maand geleden gaf aan dat ik nu zomaar 40 Mbit zou hebben ipv de 30 uit mijn abbo.

Afijn, ik zie dat de UI versie en software veresie beiden met meer dan 2 omhoog zijn gegaan.
0.21.56 en 6.1.9_1 (0.18.21 en 4.2.6_16 op 1-10-2016).
vanavond weer alles meerdere keren gereset maar de TV blijft haperen.
Ik ben een IT-er maar word helemaal doodmoe van al deze terugkerende infra ellende. Zal de TV software versie maar eens terugzetten.

Graag mijn verbinding doormeten AUB!
icon

Beste antwoord door neell00 14 februari 2017, 18:41

ik heb het nieuwe modem afbesteld, sinds 8-2 lijkt alles weer stabiel.

Wat dus wel op viel is dat de maximum VDSL snelheid in stappen is omgeschroefd van < 50 Mbit tot 98,4 Mbit nu.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

51 reacties

25 minuten software fabrieksinstellingen, zinloos want dezelfde versie.
TV decoder reset, geen verbetering.
modem reset en daarna TV decoder: weer alles OK!

46,4 Mbit! en 6,78 Mbit up!

afijn, ik mag weer blij zijn dat het weer werkt. IK blijf er verder van af.
Hikje in de software?
Mooi dat het goed werkt!
🙂
problemen waren vandaag terug. geluid OK, TV beeld stond om de paar seconden stil.
TV decoder reset, geen effect.
Modem reset en daarna TV decoder reset: alles weer OK.

maar, dit is allemaal een beetje erg irritant aan het worden. Het lijkt me niet de bedoeling dat dit mijn
dagelijkse thuiskom ritueel gaat worden om ongestoord wat TV te kunnen kijken.
Is je ontvanger bedraad op het modem aangesloten of via Devolo's?
Reputatie 8
Badge +2
Hi neell00,

Dat schiet inderdaad niet echt op! Aangezien wij jou nooit een draadloze verbinding set hebben toegestuurd, ga ik ervan dat de ontvanger bekabeld is aangesloten. En gezien ook een reset niet zorgt voor een permanente oplossing, heb ik je zojuist een nieuw exemplaar toegestuurd. Deze zal vermoedelijk na het weekend bij je worden afgeleverd. Laat je het mij weten als hij binnen is?

Dank je wel.

@nelly jacoba,

TV ontvanger is aangesloten via een vaste ethernetkabel.
Ik heb de nieuwe al ontvangen. Hm, V2 van de Arcadyan HMB2260.

In gebruik genomen en alles lijkt voorlopig wel te werken.
Zal de oude Arcadyan HMB2260 V1 terugsturen.

Dank,
Leon
Mooi dat het weer werkt!
Je hebt het gratis retour adres?
ja, ik heb een sticker met een antwoordnummer er op ontvangen.
oh, haperingen zijn gewoon weer terug. 17 Mbit snelheid. Zal m'n Zyxel modem maar weer resetten :-((
Zet je het modem alleen uit/aan, of reset je 'm echt?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Blijft je internet verbinding wel goed tijdens de tv haperingen?
Al eens een nieuwe utp kabel geprobeerd?
lang aan/uit maar de volgende keer zal ik weer de reset knop gebruiken.
probleem is door reset wel weer even opgelost, 48.5 Mbit.

tijdens de TV storing heb ik ook internet problemen (via Powerline aan mijn Zyxel)
het blijft gissen. 20 jaar geleden zijn het huis van mijn buurvrouw en dat van mij afwijkend aangesloten in de KPN wijkcentrale
(waarom?) en daar pluk ik sinds Juni 2013 dat ik hier woon nog steeds de zure vruchten van 😞
afijn, koud een uur later en het gaat weer mis. 14,5 Mbit nog maar.
geluid ok, maar beeld blijft om de paar! (2-3) seconden hangen. Mega irritant.

wel raar dat die snelheid blijkbaar onvoldoende is om HDtv te kijken, toch maar iets van max 6 Mbit benodigd?
HD vraagt 8mb, dacht ik.
En als je je pc e/o je tv onvanger meteen aan je modem hangt?
Heb je al eens naar je line status in je modem gekeken?
Als de verbinding goed is en als hij slecht is?

Deze is voor de verbindingset:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm
Reputatie 8
Badge +9
afijn, koud een uur later en het gaat weer mis. 14,5 Mbit nog maar.
geluid ok, maar beeld blijft om de paar! (2-3) seconden hangen. Mega irritant.

wel raar dat die snelheid blijkbaar onvoldoende is om HDtv te kijken, toch maar iets van max 6 Mbit benodigd?

Bij zulke spontane en frequente snelheidsverschillen zou ik de verbinding binnenshuis maar eens nalopen, en dan met name het ISRA-punt.
Corossie, vuil en loszittende contacten in het ISRA-punt zijn hier vaak de oorzaak van.
na echte Zyxel reset, 47 Mbit...

ISRA punt, daar heb ik sinds de aansluiting 3 1/2 jaar geleden niet meer naar omgekeken.
de recente problemen heb ik dus pas sinds vorige week zaterdag.
Dan zou ik daar zeker even naar kijken.
Oxydatie, los kontakt...
Wat voor isra punt heb je?
Reputatie 8
Badge +9

Zo'n probleem ontstaat uiteraard in verloop van tijd, corossie (oxydatie) en vuil bouwen zich op, en langsrijdend verkeer *kan* zorgen voor losgetrilde contacten.
Als je een probleem met het ISRA-punt hierdoor kan uitsluiten dan ben je al een stuk verder... 😉
geen errors.

type 1 ISRA = nogal simpele constructie met 2 draadjes...

Als je een probleem met het ISRA-punt hierdoor kan uitsluiten dan ben je al een stuk verder... ;)

zal er morgen eens naar kijken.
Reputatie 8
Badge +9
Verstandig... ;)
Dat plaatje zegt overigens niks, packetdrops kunnen veel meer oorzaken hebben dan een los contactje.
Verstandig... ;)
Dat plaatje zegt overigens niks, packetdrops kunnen veel meer oorzaken hebben dan een los contactje.

zoals? provider perikelen?

hoe dan ook, 0 is in dit geval een fijn getal.
Reputatie 8
Badge +9

Jij moet als IT'er toch wel weten wat Packet loss is..?

Jij moet als IT'er toch wel weten wat Packet loss is..?

los draadje van ISRA punten heeft alleen impact op data invoer van modem, daarom WAN statistieken.
maar, ik heb weer haperingen en alle logging (dus niet alleen op het WAN maar ook op LAN1/2 etc) geeft 0 errors en drops.
dus, daarmee zit ik weer met mijn handen in mijn weinige haar.
Reputatie 8
Badge +9
Toch maar even wachten totdat je nieuwe modem na het weekend arriveert, zoals door Michael van Telfort in een eerdere reactie toegezegd... 😃
Toch maar even wachten totdat je nieuwe modem na het weekend arriveert, zoals door Michael van Telfort in een eerdere reactie toegezegd... :D

zie eerder berichten vandaag, ik heb die TV ontvanger V2 vandaag al in gebruik genomen maar dat lost dus niks op.

15 Mbit weer en nog steeds problemen, ga dus weer resetten.