Haperingen / blokjes bij Interactieve TV

• 1 maart 2012
  • 19 reacties
  • 5174 keer bekeken

Badge
Heb sinds eind januari tv, internet en bellen.
Telefoon en internet werkt goed
TV heeft t welgeteld 2 weken goed gedaan en sindsdien is t 1 groot drama van blokjes, stilstaande beelden enz.................
Ga ook binnenkort denk gooien met de ontvanger....zo zat ben ik die troep.
Heb op aanraden van de Guidion monteur met de installatie zo,n draadloze verbindingsset genomen ivm isra punt in meterkast en TV 15 meter verder in t appartement.
Draden trekken vanaf daar is geen doen ivm laminaatvloer.

Heb alles geprobeerd te veranderen, aparte stroom groepen enz... maar niets helpt meer
Heb net maar de TV uitgezet want vanavond is t op zn toppunt zo slecht...

Waarom beste mensen werkt internet en bellen wel goed en interactieve TV niet goed?
Dit dient wel opgelost gaan worden anders ga ik het contract met Telfort laten ontbinden, ik krijg nu niet de diensten waarvoor ik wel iedere maand betaal.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Eerste indruk is dat het mis gaat met de draadloze verbindingsset... internet en telefonie gaan tenslotte wel goed.
Badge
Ik zou toch eens proberen met een kabel van het modem naar de Itv ontvanger.
Ik denk dat het probleem dan bijna zeker over is.
Badge
Bedraad aangesloten maar maakt niets uit, er valt simpelweg geen TV te kijken....
Alles heeft 2 weken prima gewerkt dus mi ligt het echt aan de verbinding van Telfort of ik heb te maken met een brakke draadloze verbindingsset of bekabeling van Telfort zelf.
Badge
Wat voor kabel heb je gebruikt?

Ik heb begrepen dat je een CAT 6 ftp kabel moet gebruiken omdat die extra is afgeschermt, wat dus storingen zal doen voorkomen.
Badge
de kabel die erbij zat dus moet goed zijn lijkt mij.
Badge +7
Ik zie dat er inmiddels eens storingsmelding is aangemaakt voor uw probleem. Ik hoor het graag van u wanneer de nieuwe draadloze-verbindingset bij u binnen is gekomen.

Henk
Ook wij hebben sinds nov.2011 interactieve tv.
Hij doet het meer niet dan wel.
Nu heb ik een draadloos systeem want als ik via een kabel ging werken kon ik
later niet terug naar draadloos is mij verteld. Dus 50 euro aan een draadloze set uitgegeven en al mijn storingen gemeld (via mail want de kosten om het telefonisch te doen is mij te duur).
Nu was de laatste opmerking om idd de meegeleverde kabel (die ik dus niet heb want die man heeft hem weer mee terug genomen omdat ik draadloos heb) aan te sluiten.
Dus heb ik en 50 euro uitgegeven voor iets waarvan telfort al weet maar niet zegt dat het niet werkt..
Een kabel die ik nu zou moeten aanschaffen...
en abonnementsgelden waar ik geen waar voor krijg.
Ik heb ook al geprobeerd om de interactieve tv op te zeggen of om te laten zetten in digitenne maar dat mag en kan niet.
Dus jullie begrijpen dat wij grandioos balen van dit alles.
Zelfs op dit moment zitten we zonder tv. en overigens mijn buren ook die dit alles van telfort hebben!!!
Ik raad het niemand aan!!!
Badge
Dat er bij somigge mensen problemen zijn met de draadloze verbindings sets is een feit ja.
Dit houd niet in dat de DVS niet goed is of goed werkt.
Soms zijn het ook apparaten die op het stroomnet zijn aangesloten die problemen kunnen veroorzaken.
Als het mogelijk is kun je eens proberen een ander stroomgroep te proberen.
Dat er gezegt is dat je niet meer terug zou kunnen naar draadloos of anders om is natuurlijk een slap verhaal van de instalateur, want dit klopt voor geen meter.

Ik zou toch adviseren om een kabel te halen (of mischien dat webcare hiervoor nog iets kan betekenen) en hem eens bedraad aan te sluiten.
Kabel hoeft niet zoveel te kosten, is in ieder geval goedkoper dan steeds niet kunnen kijken.
Reputatie 8
Badge +16
Dus heb ik en 50 euro uitgegeven voor iets waarvan telfort al weet maar niet zegt dat het niet werkt..
Allereerst is het niet zo handig om je eigen probleem in andermans onderwerp te posten... dat kan de discussie onoverzichtelijk maken.

Ik ga er vanuit dat Telfort de draadloze verbindingsset kwalitatief goed vindt. Anders zouden ze die niet (tegen bijbetaling) leveren bij het ITV-pakket. Dat betekent trouwens ook dat Telfort gewoon moet zorgen dat je TV weer goed werkt met draadloze verbindingsset.

Trouwens niet handig van de monteur om die kabel weer mee terug te nemen... volgens mij heb je daar gewoon voor betaald.
Badge
Ik denk mijn probleem met de draadloze verbindingset zelf opgelost te hebben.

Modem + draadloze verbindingset stond op aanraden van de Guidion monteur in de meterkast, de TV staat echter een meter of 15 verder in de woonkamer met de andere draadloze set.
In de woonkamer zit ook een aansluiting.

Heb t modem en de draadloze verbindingset nu aangesloten in de woonkamer en voila. tot op heden geen storingen meer gehad met de TV.
Afstand draadloze verbindingsets nu 3,5 meter en alles lijkt prima te werken.
Conclusie mijnerzijds: de draadloze verbindingset werkt wel alleen niet over lange afstanden, in mijn geval was dat 15 meter.
Internet en bellen werken ook uitstekend, door het verplaatsen van t modem naar de woonkamer heb ik geen snelheid verloren.

Hoop dat TV stabiel blijft komende tijd... 😉
Reputatie 1
Badge
De monteur die bij ons de installatie kwam doen heeft ons ook een power-line adapter aanbevolen. Persoonlijk heb ik het niet op die dingen. Het lichtnet is niet ontworpen voor datatransmissie. Het kan werken, maar er kunnen ook veel storingen door ontstaan. Let wel dit is mijn persoonlijke mening.

Omdat ik zo'n ding niet wil heb ik de monteur een cat5 kabel in dezelfde buis laten leggen als coax al lag. Hiervoor is voldoende ruimte.

Bij blijvende storing kan dit mogelijk een oplossing zijn, aangezien de coax er waarschijnlijk toch al ligt.

@Henk,
Ik weet niet meer wat de reden was, maar de monteur had geen kabel bij zich. Gelukkig had ik zelf nog wel een rolletje liggen dus is het goed gekomen.
Badge
Als hij bij mij zonder kabel aankomt, dan mag hij een andere keer weer terug komen, maar dan met kabel.

Heb recht op 20 meter kabel, dus wil ik die ook. Verbinding over het stopcontact, denk maar niet dat ik daar €55,- voor ga betalen.
Eerst wordt je verrast dat je €55,00 moet betalen voor draadloze TV-ontvangst, dat men in de winkel "vergeet" te vertellen.
Vervolgens blijkt het in de praktijk niet goed te functioneren. Stilstaande beelden en ga maar door.
Bel je de klantenservice. Moet je eerst uitzoeken of het de ontvanger is of niet. Lange ethernetkabel aangeschaft. Zit dus niet in de ontvanger. Wéér gebeld á €0,10 per minuut. Ja mijnheer, u kunt voor de tv beter een kabel-aansluiting nemen. Kan bij mij dus helemaal niet vanaf de meterkast.
Ik heb wél in de muur bij de TV een aansluiting voor UPC of zo, de échte kabel dus.
Nieuwe netwerkadapters gekregen en op de verpakking staat zelfs dat het trekken van lange draden niet meer hoeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En nu................. jawel hoor, het begint weer helemaal fout te gaan.
Ik krijg sterk het vermoeden dat Telfort een product verkoopt, dat niet goed is. Zou me niet verbazen, want het is een dochter van KPN, waar ik ook al heel wat problemen mee heb gehad.
Als ik dan volgens de klantenservice van Telfort een kabel-aansluiting moet nemen vanaf de meterkast, dan kan ik denk ik maar beter terug gaan naar UPC.
Jammer is het wel. Ook het feit dat ik in het begin heel wat meensen heb overgehaald om over te stappen naar Telfort.
Zal nu mijn relaas met hen gaan delen.
Er is een oud gezegde: "Veel beloven en weingig geven, doet een gek in vreugde leven".
Dit is dus de maatschappij anno 2012.
Badge
En ik wil er even aan toe voegen dat je het product tv van telfort niet uit kan proberen thuis en even een paar dagen kan vergelijken met b.v. upc omdat het een dienst is en de 7 dagen termijn gaat in bij bestellen en het procuct krijg je na c.a. 2 weken. Dus als het niet voldoet kan je gelijk een jaar lang betalen, eigenlijk te gek voor woorden. In mijn situatie hoeven ze alleen maar een mediabox te sturen want ik heb al een 15 meter lange cat5 kabel klaar liggen dus aansluiten is voor mij een makkie. Draadloos aansluiten moet je niet doen bij dit product omdat dit m.i. te storingsgevoelig is bij dit product, en als je het wel draadloos wil doen moet je zorgen dat de verzender en ontvanger beiden aangesloten zijn op 1 groep van je electra en dat is soms zeer omslachtig te regelen.
Blijft mijn conclusie dus als volgt, zeer klantonvriendelijk en ze zijn kennelijk niet onder de indruk van hun eigen product.
In eerste instantie dank voor de reactie.
Welke aansluiting dient er in de kamer aanwezig te zijn, om het modem voor de betere TV ontvangst te verplaatsen?
Misschien een domme vraag, maar ik ben behoorlijk a-technisch.
Badge
Een modem wordt aangesloten op het isra punt en dit is bijna altijd in de meterkast, in principe 30cm afstand. vanaf dit modem een cat5 kabel naar je tv ontvanger, zo heb je de minste kans op storing. als je er een monteur bij hebt gehad mag die wel eens wat meer service bieden en alles beter moeten uitleggen wat de mogelijkheden zijn.
Badge
@ moderator
Badge +1
@mjadewit,

De storing die u omschrijft kan worden veroorzaakt door het gebruik van de draadloze verbindingsset. Als deze niet goed is aangesloten of als er in uw stroomnetwerk storingsbronnen zijn ziet u dit terug in de kwaliteit van het televisiebeeld. U kunt het beste proberen andere storingsbronnen zoveel mogelijk uit te bannen. Met de volgende controlestappen kunt u de storing proberen op te lossen.

Waar moet het stroomnetwerk aan moet voldoen voor het gebruik van de draadloze verbindingsset.
  • De aansluiting moet over dezelfde stroomfase gaan. Over algemeen is ieder huis voorzien van maar 1 fase dus dit zou geen probleem mogen leveren.
  • Er mogen geen losse contacten aanwezig zijn.
  • Geen vocht en/of oxidatie
  • Geen kortsluiting.

Naast deze basis is het ook van belang dat de draadloze verbindingsset goed is aangesloten. Hierbij dient u te letten op het volgende:
  • De adapters van de draadloze verbindingsset dienen rechtstreeks op de wandcontactdoos te zijn aangesloten.
  • Er mogen geen apparaten parallel op de draadloze verbindingsset worden aangesloten op de zelfde wandcontactdoos. Deze kunt u met een stekkerblok op de draadloze verbindingsset aansluiten.
  • Zijn er lampen (of andere apparatuur) met dimmers die in de buurt zijn aangesloten van de plek waar de draadloze verbindingsset wordt aangesloten
  • Heeft u een aquarium, probeer deze dan op een andere groep aan te sluiten.
  • Heeft u een vijver met dompelpomp, probeer deze dan op een andere groep aan te sluiten.
  • Heeft u speciale buitenverlichting, probeer het dan eens als deze uit staat.
  • Heeft u apparatuur met tijdschakelaars, probeer het dan eens zonder deze tijdschakelaars in te stellen.

Als u dit heeft gecontroleerd en het probleem blijft bestaan dan kunt u de beide adapters van de draadloze verbindingsset opnieuw aan elkaar koppelen.
Dit doet u op de volgende manier:
  • 1. Aan de onderkant van elke adapter vindt u een klein knopje. Houd op één adapter dat knopje ingedrukt totdat alle lampjes uitgaan en even gaan knipperen.
  • 2. Doe vervolgens hetzelfde op de tweede adapter.
  • 3. Druk vervolgens op één van de adapters nogmaals op het knopje, maar nu maar voor 3 seconden. Na het loslaten gaat het powerlampje (het linker lampje) knipperen.
  • 4. Doe hetzelfde vervolgens binnen twee minuten hetzelfde op de andere adapter.
  • 5. Op beide adapters moet nu het middelste lampje (het huisje) groen of oranje gaan branden. Als het rood brandt dan is verbinding tussen de adapters niet goed. Controleer dan of de adapters juist zijn aangesloten met behulp van bovenstaande punten. Als het lampje niet brandt, herhaal dan stap 3 en 4. 6. Nu moet uw televisie weer werken.
Als u dit heeft gecontroleerd en het probleem blijft bestaan dan hoor ik dat graag van u.

Jeroen
Badge
@ mjadewit, zoals ik al stelde, draadloos werkt maar zelden goed, dus gewoon met een cat5 kabel aansluiten is het beste,
leg eens uit, waar staat je modem? ik neem aan bij je isra in de meterkast.
waar zit je gewone telefoonaansluiting? is dit ver van je tv af?
dit vraag ik omdat je meestal door die leiding van de telefoon ook een cat5 kabel kan trekken zodat je geen lange kabel door je huis hebt lopen,
heb je geen monteur gehad thuis bij de installatie?
ook kan je je modem verplaatsen naar je telefoon aansluiting in de huiskamer maar beslist zonder afsplitsing naar een andere kamer of telefoon, dus alleen de 2 draadjes van de isra naar het modem verlengen, meestal rood en blauw, succes.

Reageer