beantwoord

Haperingen blijven ondanks omzetting

• 22 juli 2015
  • 20 reacties
  • 651 keer bekeken

https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/haperend-beeld-lage-snelheid-36158
Mijn vorige topic was gesloten, dus hier bij mijn nieuwe...

Beste,

Zoals je op de screen shots kunt zien blijft de lijn instabiel..
Vanochtend weer veel haperingen gehad bij tv kijken (speedtest download 7,60)
icon

Beste antwoord door Arjan Elffring 31 augustus 2015, 08:23

Gelukt met resetten :-)
Hij doet het,

Ik zal even in de gaten houden hoe het loopt
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 1
@Arjan Elffring,

Ik zie het verschil in je resultaten inderdaad. Mijn meting wijst een stabiele lijn uit. Maar klopt het dat je dit via WiFi hebt getest? Dan zou het aan de instellingen van je draadloze netwerk kunnen liggen. Heb je het juiste kanaal ingesteld? Je kunt hier een uitleg vinden. Als je er niet uitkomt, wil je me dan een screenshot sturen van de scan van jouw WiFi omgeving?

Roderik
@ Roderik

Metingen zijn inderdaad via de wifi (ethernetkabel is lastig in de gsm te prikken :D)

Ik wil er alleen maar mee laten zien de verschillen, want als de snelheid laag is hapert de tv ook veel !
En de lage snelheid op de wifi is niet het probleem maar de haperingen van de tv wel.

ps.Ik heb er een eigen wifi router tussen zitten, omdat de Zyxel router ca 5 cm wifi bereik heeft.
Reputatie 1
@Arjan Elffring,

Ik begrijp dat het onhandig is om je snelheid met kabel te testen. Maar het geeft wel een beter beeld van de stabiliteit van je internetverbinding. De snelheid van je WiFi signaal hangt van veel factoren af. Daarom wil ik graag weten of je het juiste kanaal hebt geselecteerd. En als je me een reeks van snelheidstesten stuurt die je via een laptop met kabel gedaan hebt maak je me helemaal gelukkig!

Roderik
@roderik

Hierbij een speed test bedraad en wifi, een tweede test was redelijk gelijk (iets lager) beide met de laptop uitgevoerd..

Nu ga ik ervanuit dat jij mij gelukkig ga maken en dit probleem nu voor mij ga oplossen, want door de VDSL overstap zou het in "theorie|" over moeten zijn maar dat is helaas niet zo gebleken

de 12m/b is op wifi de overige bedraad
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Bedankt voor je reactie. Ik neem het over van mijn collega. De lijn heb ik voor jou een reset gegeven, zou je het even willen aankijken en na een aantal dagen opnieuw kunnen aangeven of Interactieve TV nog steeds hapert?

Kijk uit naar je reactie.

Michael
@ Michael

Het is er niet helaas beter op geworden,:(
@michael

De hapering zijn trouwens op zowel de bedraade ontvanger als op de draadloze ontvanger 😞
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Wat bedoel je precies met haperingen? Wanneer en op welke zenders doet dit zich precies voor?

Ik lees je reactie graag.

Michael
@Arjan Elffring,

Wat bedoel je precies met haperingen? Wanneer en op welke zenders doet dit zich precies voor?

Ik lees je reactie graag.

Michael

Dit bedoel ik met die haperingen en wat vooral heel vervelend zijn de hoge tonen (24 sec)

https://vimeo.com/136006283
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Da's super irritant, kan ik me voorstellen. Heb je dit probleem met beide ontvangers? En zijn deze beide bekabeld verbonden met het modem?

Ik kijk uit naar je reactie.

Michael
@Arjan Elffring,

Da's super irritant, kan ik me voorstellen. Heb je dit probleem met beide ontvangers? En zijn deze beide bekabeld verbonden met het modem?

Ik kijk uit naar je reactie.

Michael

Hoi,

Is bij beide ontvangers,
eentje is bedraad en de andere via jullie draadloze set
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Vreemde zaak dan. Ik zal de poort resetten voor je, waardoor de internetverbinding wordt onderbroken en opnieuw wordt opgebouwd. Ik verwacht dat je hierna verbetering zult merken. Wil jij me laten weten wat de status is na deze actie?

Michael
@Arjan Elffring,

Vreemde zaak dan. Ik zal de poort resetten voor je, waardoor de internetverbinding wordt onderbroken en opnieuw wordt opgebouwd. Ik verwacht dat je hierna verbetering zult merken. Wil jij me laten weten wat de status is na deze actie?

Michael

Hoi,

Heeft niets uitgehaald, is nog steeds met grote regelmaat
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Heel vervelend! Omdat je het probleem op meerdere ontvangers lijkt te hebben, zal ik het modem vervangen voor je. Je mag ervan uitgaan dat deze nog deze week bij jou wordt afgeleverd. Wil je me laten weten of je hiermee wel verbetering merkt? :)

Michael
@Michael

De nieuwe modem ontvangen, alleen start deze niet door.
Hij blijft hangen op Broadband, knipperd en verder niets...
ruim een kwartier gewacht...

Ik heb de oude modem er weer tussen gezet en die doe het gelukkig wel (anders een beroerd weekend gehad)
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Heel vreemd! Kennelijk werkt die niet helemaal lekker. Heb je het exemplaar geprobeerd te resetten?

Michael
Gelukt met resetten :-)
Hij doet het,

Ik zal even in de gaten houden hoe het loopt
Reputatie 8
Badge +2
@Arjan Elffring,

Heel fijn. Laat weten zodra ik alsnog iets voor je kan betekenen. Tot die tijd; veel plezier ervan!

Michael
Goede middag,

Vanaf eind vorige week was het weer regelmatig dat het beeld weer vast liep.
De modem en setop boxen heb ik allemaal herstart. haalde niets uit..

Wat ik trouwens al een paar weken heb is dat bij sommige zenders het geluid niet "aan" gaat. zappen naar een andere zender helpt vaak wel en soms niet.
De haperingen zijn weer "weg" maar wat blijft is dat het geluid bij sommige zenders weg blijft.... wat is daar aan te doen ??

Reageer