beantwoord

Hapering beeld en geluid sinds kort

• 18 januari 2015
  • 37 reacties
  • 1260 keer bekeken

Goedenavond,
Sinds kort heb ik bij het kijken naar de uitzendingen in HD, constant haperingen in beeld en geluid.
Ook komt er af en toe een hard snerpend geluid doorheen.
Ik heb de volgende stappen al ondernomen.
Reset modem
Software van tv kastje opnieuw geïnstalleerd
Devolo 1200+ set reset gegeven
Andere HDMI kabel
Andere HDMI poort

Het vreemde is dat ik met het bekijken van 4K films op Netflix geen problemen heb.

Ik heb sterk het vermoeden dat het met het tv kastje ( Motorola) heeft te maken.
Ik zou het erg op prijs stellen als het zsm opgelost kan worden.
Want het tv kijken is echt onmogelijk op dit moment.
icon

Beste antwoord door Jamesdean 17 februari 2015, 20:44

Hallo Stephen. HD zenders doen het weer. Menu navigatie blijft traag helaas. Volgens de tweedelijns medewerker is er verder weinig aan te doen.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

37 reacties

Ik zal het oude kastje retour sturen.
Videoland abonnement namens telfort doet wonderen
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Bedankt voor het melden. Vervelend dat hier weinig aan te doen is. :(
Als ik verder nog wat voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

Stephen
Hallo Stephen. HD zenders doen het weer. Menu navigatie blijft traag helaas. Volgens de tweedelijns medewerker is er verder weinig aan te doen.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Ik heb je TV-ontvanger ontkoppeld. Zodra je deze weer aanmeldt dan moeten de HD-zenders geactiveerd zijn. Ik verneem dit graag van je. Functioneert deze TV-ontvanger wel naar behoren?

Stephen
Hallo Stephen. Zou je de HD zenders weer willen activeren?
Ik heb weer een nieuw kastje gekregen.
Het betreft het wisselen tussen zenders en het navigeren in het menu.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Bedankt voor je reactie. Kun jij eens beschrijven hoe traag de TV-ontvanger is. Betreft dit opstarten of het wisselen van kanalen? Ik lees dit graag van je.

Stephen
Hallo Stephen.
De HD zenders zijn inderdaad geactiveerd.
Echter is het systeem nog steeds apetraag.
Ik zal vanavond even kijken.
Echter blijft het oorspronkelijke. probleem aanwezig.
Namelijk een traag systeem.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

De HD-zenders kan ik ook voor je activeren. Dit heb ik zojuist gedaan. De oude TV-ontvanger stond nog gekoppeld. Deze heb ik zojuist ontkoppeld. Graag de nieuwe TV-ontvanger weer aanmelden. Kun je mij dan aangeven of het probleem zich nog steeds voordoet?

Stephen
Hallo Stephen.
Even een update van mijn kant na 6 dagen.
Ik heb vandaag een nieuwe tv ontvanger gekregen van exact hetzelfde type. De Motorola VIP 1853.
Het probleem is nog steeds aanwezig.
Daarnaast heb ik nu geen HD zenders meer.
Vanavond drie keer gebeld met de klantenservice om de HD zenders te laten activeren. ( advies in ander topic ) en melding te maken van het aanhouden van het oorspronkelijke probleem.
Drie keer was het niet mogelijk om doorverbonden te worden met de tweede lijns medewerker ivm drukte. Zij kunnen als enige dit oppakken.
Dus resumé: we zijn nu ruim een week verder en de problemen zijn alleen maar erger geworden.
Hier word ik niet vrolijk van.
Graag een oplossing asap.
Ik wacht de reactie weer af.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Fijn om te vernemen dat in ieder geval de haperingen verleden tijd zijn. Wel jammer dat er nu andere problemen voor in de plaats zijn gekomen. Ik heb dit intern uitgezet en mijn collega's nemen binnen 48 uur contact met je op. Deze zullen dan het een en ander met je nalopen en mochten de problemen niet worden verholpen dan ontvang je een nieuwe TV-ontvanger. Ik verneem graag van jou wanneer je bent gebeld.

Stephen
Hallo Stephen,

heb je al een antwoord op mijn openstaande vraag.
Ik hoor graag van je.
Hi Stephen. De haperingen heb ik niet meer gehad gelukkig. Maar het systeem is zo enorm traag geworden. Zoals gezegd. 3 tot 5 seconden bevroren beeld bij wisseling tussen zenders. En het menu is ook apetraag.
Graag een reactie aub.
Ik zie dat ik de Motorola vip 1853 als tv kastje heb. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?
Hi Stephen
Ik heb de software geïnstalleerd en het lijkt erop dat de haperingen weg zijn. Ik houd je op de hoogte.
Wat wel vervelend is , is dat de eerste 3 tot 5 seconden het beeld stil blijft staan als je een nieuwe zender selecteert.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

AANGEPAST BERICHT:

Excuses dat jij geen bericht hebt ontvangen. Ik heb het zojuist voor je nagevraagd. Aankomende nacht zal de tv-ontvanger de nieuwe software automatisch ophalen. Je kan er ook voor kiezen om nu direct al de nieuwe software op te halen, dit kan door een herstart van de tv-ontvanger, de ontvanger zal dan opstarten, wanneer deze bijna klaar is zal automatisch een tweede herstart plaatsvinden, waarna de software wordt gedownload. Het opstarten zal zo'n 20 a 30 minuten duren. Mocht dit niet hebben geholpen dan verneem ik het graag van je.

Stephen
Dank voor je reactie.
Ik hoop dat dat de oplossing is.
Ik heb namelijk zelf al de software her geïnstalleerd.
Hi Stephen.

Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen van je collega's.
Kun je hier achteraan gaan?
Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Vervelend dat je nog steeds problemen ervaart. Ik heb dit zojuist intern doorgezet en verwacht dat het binnen 2 werkdagen wordt opgelost. Ik hou je op de hoogte. Excuses voor het ongemak.

Stephen
Hi Stephen. Helaas. Het leek in begin goed te gaan. Maar heb in een dag al twee keer de Motorola van de stroom moeten halen omdat deze vastliep.
Graag hoor ik van je wat we kunnen doen.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Ik kijk uit naar jouw reactie. :)

Stephen
Reeds gevonden. Ik ga kijken of het goed is en blijft. Je hoort van me.
Reputatie 8
Badge +16
@Jamesdean,

Ik wil je deze graag doorsturen. Alleen moet ik hiervoor wel eerst een fraudecheck invoeren. Dat houdt in dat ik minstens 2 van onderstaande gegevens van jou nodig heb. Deze ontvang ik graag in een privébericht.
-Klantcode
-Geboortedatum
-Rekeningnummer
-Gebruikersnaam

Alvast bedankt!

Stephen