beantwoord

Haperende TV verbinding

• 11 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 508 keer bekeken

Badge
Hallo.
Ik schijn hetzelfde probleem te hebben als iemand een paar draadjes onder mij.

Ik heb nu al een aantal dagen dat het beeld om de zoveel tijd hapert.
Dat was in het begin alleen af en toe, maar het lijkt steeds vaker te gebeuren en het begint behoorlijk storend te worden.
Ondertussen blijft het beeld nu al om de 5-10 seconden even hangen.

TV kastje zit aan de vaste lijn en het internet doet het verder wel gewoon goed (of in ieder geval niet slechter dan normaal)
Draadjes zijn ook allemaal in orde (nieuw en getest) en dit is pas m'n tweede maand bij jullie, dus aan de modem of het TV kastje zal het ook niet zo snel liggen.
icon

Beste antwoord door Michael 13 augustus 2015, 16:29

Hoi Code, welkom op dit forum! Wat vervelend dat je zo snel al aan de bel moet hangen met de vraag om hulp, dat zie ik niet graag. Allereerst zie ik dat je een tweetal ontvangers hebt en ik vraag me af of je deze zelfde problemen ervaart op de andere ontvanger. Dergelijke problemen zijn vaak wat lastig te verhelpen aangezien er meerdere factoren in verwikkeld zijn (modem, ontvanger, poorten op de apparaten, bekabeling en poorten op de TV bijvoorbeeld). Het is dus zaak om, indien het probleem zich niet voordoet op de andere ontvanger, stapsgewijs te na te lopen waar het probleem door veroorzaakt wordt. De verbinding zélf ziet er prima uit, hier kan ik geen rare zaken in ontdekken. Ik zie graag je reactie tegemoet wat betreft het testen met de andere ontvanger.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Code, welkom op dit forum! Wat vervelend dat je zo snel al aan de bel moet hangen met de vraag om hulp, dat zie ik niet graag. Allereerst zie ik dat je een tweetal ontvangers hebt en ik vraag me af of je deze zelfde problemen ervaart op de andere ontvanger. Dergelijke problemen zijn vaak wat lastig te verhelpen aangezien er meerdere factoren in verwikkeld zijn (modem, ontvanger, poorten op de apparaten, bekabeling en poorten op de TV bijvoorbeeld). Het is dus zaak om, indien het probleem zich niet voordoet op de andere ontvanger, stapsgewijs te na te lopen waar het probleem door veroorzaakt wordt. De verbinding zélf ziet er prima uit, hier kan ik geen rare zaken in ontdekken. Ik zie graag je reactie tegemoet wat betreft het testen met de andere ontvanger.
Badge

Hoi Michael. Bedank voor de reactie.
Het probleem zit inderdaad op beide kastjes.
Ik heb voor ik dit draadje maakte ook om te checken alles even een voor een aangesloten om even te kijken of het kwam omdat er te veel tegelijk aan stond, maar dat hielp niet.
Ook alle snoertjes even gecheckt (en met andere snoertjes geprobeerd) maar daar lag het ook niet aan.

Maar!
Ik heb nu sinds gisteren weer redelijk normaal beeld.
Gisteren ochtend haperde het af en toe nog even, maar verder eigenlijk amper meer last gehad.
Dus hopelijk was dit gewoon een tijdelijk iets.
Reputatie 8
Badge +2
Dat is niet onmogelijk natuurlijk. Met techniek is het wat dat betreft verstandig om niets te veranderen als het goed werkt. Mocht er weer een reden zijn mij te contacteren, schroom dan niet, ik help je dan alsnog graag verder!

Reageer