beantwoord

Haperende tv

• 9 januari 2019
  • 36 reacties
  • 582 keer bekeken

Beste Telfort,

Al geruime tijd heb ik last van een haperend beeld op mijn tv. Alles, volgens mij, al geprobeerd. Het modem wordt dagelijks opnieuw gestart net als de tv-ontvanger. Software updates zijn uitgevoerd, de beide tv-ontvangers zijn al van plaats verwisseld, de verbindingsset is al meerdere keren opnieuw gekoppeld en ook de uitgangen van het modem zijn allemaal al geprobeerd......niets helpt.

Ik heb het hele stappenplan van jullie servicepagina al doorlopen en kreeg uiteindelijk de melding dat ik contact moest opnemen.....dus bij deze.

Ik hoop op een snelle oplossing van het probleem want ik ben ten einde raad. De enige oplossing die ik nu nog zie (en waar ik in mijn boosheid en woede vaak aan gedacht heb...) is om de verbindingsset, de tv-ontvangers en het modem in duizend stukken te smijten om nieuwe exemplaren te krijgen in de hoop dat het dan wel beter gaat....een andere oplossing zou overstappen naar een andere provider zijn.....

Vriendelijke groet,
Arjen Huizing
icon

Beste antwoord door arjenagnes 4 februari 2019, 13:00

@Natasja - Telfort ik wilde het weekend even afwachten... Van woensdag tot en met vrijdag bekabeld tv gekeken, geen problemen gehad. Vanaf vrijdagavond zonder kabels weer gekeken en tot nu toe ook geen problemen. Ik begin er steeds minder van te snappen.. We kijken het nog een week aan, dan laat ik weer iets weten, of eerder als we storingen hebben..
Bekijk reactie

36 reacties

1 oorzaak zou de verbinding set kunnen zijn. Als de ontvanger bij wijze van test bekabeld wordt aangesloten ondervind je dan hetzelfde?
Om wat voor verbinding gaat het koper/dsl of glasvezel en welke snelheid haal je bedraad via internet.
@Galdor68 Als test heb ik inderdaad bekabeld tv gekeken, geen vuiltje aan de lucht......tenminste niet op dat moment. De tv stoort met de verbindingsset ook random dus ik weet niet of de korte periode dat ik bekabeld heb gekeken wel representatief genoeg is. Ik heb alle stappen op de servicepagina doorlopen, alle lampjes branden/knipperen in de juiste kleur, etc. De verbindingsset is trouwens ook al regelmatig opnieuw gekoppeld....

We beschikken niet over een glasvezelkabel, de downloadsnelheid bekabeld zit op 22,8 Mbps. Het maakt voor de haperende tv trouwens ook totaal niet uit of er meerdere apparaten wel of niet gebruik maken van het internet.
Probeer eens een andere wand contactdoos dat zou kunnen schelen of 1 van beide andersom in de contactdoos.

Is heel toevallig recent HD verhuist naar 1 dit zou met 22Mb moeten kunnen maar dit vraagt 8Mb dus dan houd je 12 over voor de andere apparaten.
@Galdor68 een andere wandcontactdoos gaat waarschijnlijk niet lukken. Het is een wcd met twee stopcontacten, dus zou je zeggen dat de bedrading hetzelfde is. Dit is trouwens ook de enige wcd die dicht genoeg bij de tv is om de verbindingsset in te doen. Ik zou het uiteraard kunnen proberen in het bovenste stopcontact ipv de onderste........ Ik laat de bevindingen weten.....
Reputatie 1
Arjenagnes waarschijnlijk zitten wij met hetzelfde probleem. Wellicht kan telfort de draadloze verbindingssets vervangen?
@BrendaB ik laat dat aan een Telfort medewerker over maar dat zal hooguit kunnen binnen de garantie periode aangezien het geen apparaat in bruikleen is.
En dan zou toch eerst vastgesteld moeten worden dat het niet aan het electriciteits net ligt of iets anders.
Reputatie 1
De verbindingssets zijn aardig aan de prijs dus dat zou wel netjes zijn.
Dat klopt maar koop deze bij een electronica zaak en ruil ze daar buiten de garantie periode eens om de Telfort shop is ook gewoon een winkel.
Reputatie 1
Badge
Wordt de ontvanger niet te warm?
Had een jaar of twee geleden ongeveer hetzelfde probleem , van alles geprobeerd wat toen geadviseerd werd (kabels wisselen , resetten e.d.) maar dat werkte slechts steeds van korte duur.
Toen bleek dat de ontvanger best wel warm werd (stond ook aardig ingeklemd tussen andere zaken), nadat ik de ontvanger op een paar kleine blokjes had gezet en rondom (ook onder dus) wat meer ruimte had gegeven bleek het euvel (bij mij althans) verholpen.
Reputatie 6
Badge +8
Dag @arjenagnes. Welkom hier op het Forum. Niks aan hoor, tv-kijken met haperend beeld. Ik snap de frustratie wel. Je apparatuur in duizend stukken smijten lijkt me niet een heel goed idee. 😉 Wel zie ik dat de apparatuur die je in huis hebt oud begint te worden. Het lijkt me daarom eerst goed je apparatuur eens te vervangen. Die is onderweg en heb je binnen 5 werkdagen in huis. Deel je hier of alles daarmee weer soepel werkt?

@Galdor68 en @GévW, bedankt voor jullie hulp! 👍🏼
Anderhalve dag weinig tot geen problemen gehad......tot nu. Het storen en haperen begint weer....

Ik heb tot nu toe meerdere suggesties geprobeerd, alle kabels uit het modem en weer terug plaatsen, modem uitschakelen, een klik-aan klik-uit stekker uit de stekkerdoos gehaald die aangesloten is op de draadloze verbindingsset, nieuwste software voor de ontvanger gedownload, alles opnieuw resetten en verbinden, gecontroleerd of de tv-ontvanger te warm werd, van stopcontact gewisseld, etc, etc, etc......

Ik hoop dat Natasja van Telfort met de juiste oplossing komt door nieuwe apparatuur te sturen. Ik heb geen idee wat vervangen gaat worden maar ik zal het vanzelf wel zien.....
Reputatie 6
Badge +8
Ik denk dat wel duidelijk is dat je zelf al genoeg hebt geprobeerd. 🙂 Omdat het nu weer anderhalve dag naar behoren werkte, is het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Ik verwacht dat je modem en tv-ontvangers hun beste tijd hebben gehad. Ik verwacht je nieuwe apparatuur uiterlijk donderdag bij je.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @arjenagnes. Ik zie dat de nieuwe apparatuur gisteren is bezorgd. Heb je al de kans gehad om die te installeren? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hop @Natasja - Telfort, de apparatuur is inderdaad gisteren geleverd....Als het goed is ga ik vanavond alles aansluiten. Je hoort over een week of we nog problemen hebben...
Reputatie 6
Badge +8
Hop @Natasja - Telfort, de apparatuur is inderdaad gisteren geleverd....Als het goed is ga ik vanavond alles aansluiten. Je hoort over een week of we nog problemen hebben...
Dag @arjenagnes. Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Ik ga ervan uit dat geen bericht goed bericht is. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.
@Natasja - Telfort ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om te laten weten hoe het nu gaat.....Geen bericht is in dit geval geen goed bericht. We hebben nog steeds last van haperende beelden... Het is niet meer zo erg als het was, maar het is ook nog steeds niet oké. Ondanks de nieuwe apparatuur.....
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Arjen. Wat jammer om te lezen dat geen bericht in dit geval slecht bericht is. Bij het uitlezen van de iTV-metingen zie ik inderdaad ook nog veel verstoringen. Beide tv-ontvangers zijn met de Draadloze Verbindingsset aangesloten op je modem? Ik wil je in dit geval toch vragen om een van de tv-ontvangers gedurende een langere periode (1-3 dagen) rechtstreeks met een netwerkkabel op je modem aan te sluiten om te testen of het dan wel soepel werkt. Dan hebben we een iets representatiever resultaat.
@Natasja - Telfort
Ik ga het proberen met de kabel rechtstreeks op het modem. Gisteravond was het weer drama om een opname van 7 januari terug te kijken. Na het opnieuw starten van het modem ging het weer een stuk soepeler.
Ik heb trouwens wel een nieuw modem en nieuwe ontvangers gekregen maar geen draadloze verbindingsset; is dat met een reden? En je hebt het over verstoringen die jij via iTV-metingen kan zien; kan je aangeven wat voor verstoringen dit zouden kunnen zijn?
Reputatie 6
Badge +8
Top. Ik ben benieuwd of het dan wel goed blijft werken. Er is inderdaad een reden dat je geen nieuwe Draadloze Verbindingsset hebt ontvangen. De apparatuur (modem en tv-ontvangers) die ik heb vervangen krijg je namelijk van ons in bruikleen. De apparatuur die je had was verouderd, vandaar dat ik die heb vervangen. De Draadloze Verbindingsset daarentegen koop je en is dus van jou.

Betreft de iTV-metingen: jammer genoeg kan ik alleen zien dát er verstoringen zijn, niet wat voor verstoringen dit zijn. 😞 Dat zou het natuurlijk een stuk eenvoudiger maken om de vinger op de zere plek te leggen.
Reputatie 6
Badge +8
Dag @arjenagnes. Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Hoe staat het er nu voor met iTV? Ervaar je met de bekabelde aansluiting nog haperingen?
@Natasja - Telfort ik wilde het weekend even afwachten... Van woensdag tot en met vrijdag bekabeld tv gekeken, geen problemen gehad. Vanaf vrijdagavond zonder kabels weer gekeken en tot nu toe ook geen problemen. Ik begin er steeds minder van te snappen.. We kijken het nog een week aan, dan laat ik weer iets weten, of eerder als we storingen hebben..
Reputatie 1
Een goede middag,

Wij zitten hier met de zelfde problemen, een beeld wat steeds wegvalt.
Van alles geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
Kunnen jullie kijken of ik ook in aanmerking voor nieuwe spullen ?
Of bewandel ik nu de verkeerde weg?
Vast bedankt voor de evt. reactie.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 6
Badge +8
Dag @arjenagnes. Goed om te lezen dat je in ieder geval het weekend zonder haperingen tv hebt kunnen kijken. Als het met een netwerkkabel tussen je tv-ontvanger en modem wél goed gaat, dan moeten we toch eens gaan kijken naar je Draadloze Verbindingsset. Ik wacht je berichtje even af. 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Dag @Appie uit Delft. Welkom hier op het Forum. Je bewandelt zeker niet de verkeerde weg hoor. Heel frustrerend als je beeld steeds hapert. Je geeft aan dat je van alles hebt geprobeerd. Kan je toelichten of voor mij op een rijtje zetten wat je precies hebt geprobeerd? En zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer en klantnummer? Geef mij een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik ook voor jou je verbinding doormeten.
Reputatie 1
Goeden Middag,

Bedankt voor je reactie en heb mijn profiel bijgewerkt.
Ik heb van alles geprobeerd wat hier op het forum/website staat.
Alleen nog niks geholpen.

Groetjes van Appie uit Delft.

Reageer