vraag

Haperende tv

  • 9 januari 2019
  • TV
  • 14 reacties
  • 185 keer bekeken

Beste Telfort,

Al geruime tijd heb ik last van een haperend beeld op mijn tv. Alles, volgens mij, al geprobeerd. Het modem wordt dagelijks opnieuw gestart net als de tv-ontvanger. Software updates zijn uitgevoerd, de beide tv-ontvangers zijn al van plaats verwisseld, de verbindingsset is al meerdere keren opnieuw gekoppeld en ook de uitgangen van het modem zijn allemaal al geprobeerd......niets helpt.

Ik heb het hele stappenplan van jullie servicepagina al doorlopen en kreeg uiteindelijk de melding dat ik contact moest opnemen.....dus bij deze.

Ik hoop op een snelle oplossing van het probleem want ik ben ten einde raad. De enige oplossing die ik nu nog zie (en waar ik in mijn boosheid en woede vaak aan gedacht heb...) is om de verbindingsset, de tv-ontvangers en het modem in duizend stukken te smijten om nieuwe exemplaren te krijgen in de hoop dat het dan wel beter gaat....een andere oplossing zou overstappen naar een andere provider zijn.....

Vriendelijke groet,
Arjen Huizing

14 reacties

1 oorzaak zou de verbinding set kunnen zijn. Als de ontvanger bij wijze van test bekabeld wordt aangesloten ondervind je dan hetzelfde?
Om wat voor verbinding gaat het koper/dsl of glasvezel en welke snelheid haal je bedraad via internet.
@Galdor68 Als test heb ik inderdaad bekabeld tv gekeken, geen vuiltje aan de lucht......tenminste niet op dat moment. De tv stoort met de verbindingsset ook random dus ik weet niet of de korte periode dat ik bekabeld heb gekeken wel representatief genoeg is. Ik heb alle stappen op de servicepagina doorlopen, alle lampjes branden/knipperen in de juiste kleur, etc. De verbindingsset is trouwens ook al regelmatig opnieuw gekoppeld....

We beschikken niet over een glasvezelkabel, de downloadsnelheid bekabeld zit op 22,8 Mbps. Het maakt voor de haperende tv trouwens ook totaal niet uit of er meerdere apparaten wel of niet gebruik maken van het internet.
Probeer eens een andere wand contactdoos dat zou kunnen schelen of 1 van beide andersom in de contactdoos.

Is heel toevallig recent HD verhuist naar 1 dit zou met 22Mb moeten kunnen maar dit vraagt 8Mb dus dan houd je 12 over voor de andere apparaten.
@Galdor68 een andere wandcontactdoos gaat waarschijnlijk niet lukken. Het is een wcd met twee stopcontacten, dus zou je zeggen dat de bedrading hetzelfde is. Dit is trouwens ook de enige wcd die dicht genoeg bij de tv is om de verbindingsset in te doen. Ik zou het uiteraard kunnen proberen in het bovenste stopcontact ipv de onderste........ Ik laat de bevindingen weten.....
Reputatie 1
Arjenagnes waarschijnlijk zitten wij met hetzelfde probleem. Wellicht kan telfort de draadloze verbindingssets vervangen?
@BrendaB ik laat dat aan een Telfort medewerker over maar dat zal hooguit kunnen binnen de garantie periode aangezien het geen apparaat in bruikleen is.
En dan zou toch eerst vastgesteld moeten worden dat het niet aan het electriciteits net ligt of iets anders.
Reputatie 1
De verbindingssets zijn aardig aan de prijs dus dat zou wel netjes zijn.
Dat klopt maar koop deze bij een electronica zaak en ruil ze daar buiten de garantie periode eens om de Telfort shop is ook gewoon een winkel.
Badge
Wordt de ontvanger niet te warm?
Had een jaar of twee geleden ongeveer hetzelfde probleem , van alles geprobeerd wat toen geadviseerd werd (kabels wisselen , resetten e.d.) maar dat werkte slechts steeds van korte duur.
Toen bleek dat de ontvanger best wel warm werd (stond ook aardig ingeklemd tussen andere zaken), nadat ik de ontvanger op een paar kleine blokjes had gezet en rondom (ook onder dus) wat meer ruimte had gegeven bleek het euvel (bij mij althans) verholpen.
Reputatie 3
Badge +6
Dag @arjenagnes. Welkom hier op het Forum. Niks aan hoor, tv-kijken met haperend beeld. Ik snap de frustratie wel. Je apparatuur in duizend stukken smijten lijkt me niet een heel goed idee. 😉 Wel zie ik dat de apparatuur die je in huis hebt oud begint te worden. Het lijkt me daarom eerst goed je apparatuur eens te vervangen. Die is onderweg en heb je binnen 5 werkdagen in huis. Deel je hier of alles daarmee weer soepel werkt?

@Galdor68 en @GévW, bedankt voor jullie hulp! 👍🏼
Anderhalve dag weinig tot geen problemen gehad......tot nu. Het storen en haperen begint weer....

Ik heb tot nu toe meerdere suggesties geprobeerd, alle kabels uit het modem en weer terug plaatsen, modem uitschakelen, een klik-aan klik-uit stekker uit de stekkerdoos gehaald die aangesloten is op de draadloze verbindingsset, nieuwste software voor de ontvanger gedownload, alles opnieuw resetten en verbinden, gecontroleerd of de tv-ontvanger te warm werd, van stopcontact gewisseld, etc, etc, etc......

Ik hoop dat Natasja van Telfort met de juiste oplossing komt door nieuwe apparatuur te sturen. Ik heb geen idee wat vervangen gaat worden maar ik zal het vanzelf wel zien.....
Reputatie 3
Badge +6
Ik denk dat wel duidelijk is dat je zelf al genoeg hebt geprobeerd. 🙂 Omdat het nu weer anderhalve dag naar behoren werkte, is het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Ik verwacht dat je modem en tv-ontvangers hun beste tijd hebben gehad. Ik verwacht je nieuwe apparatuur uiterlijk donderdag bij je.
Reputatie 3
Badge +6
Hoi @arjenagnes. Ik zie dat de nieuwe apparatuur gisteren is bezorgd. Heb je al de kans gehad om die te installeren? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hop @Natasja - Telfort, de apparatuur is inderdaad gisteren geleverd....Als het goed is ga ik vanavond alles aansluiten. Je hoort over een week of we nog problemen hebben...

Reageer