beantwoord

Haperend TV beeld & geluid

• 8 december 2018
  • 3 reacties
  • 493 keer bekeken

Hallo Telfort,

Ruim lange tijd inmiddels hapert mijn beeld en geluid. Ik heb echt ALLES geprobeerd. Kan iemand me hiermee helpen... ik ben radeloos en ervaar geen plezier meer in het kijken van TV via Telfort... Hoe los ik dit op?! Bekabeld kijken is geen optie, er ligt nu 10 meter UTP over de vloer door de kamer, maar ik kan niet anders dan via de verbindingssets TV kijken.

Setup:
  • Modem: Experia Box V8
  • Verbindingsset: 1x DVS650, 2x MT 2537
  • Internet 40Mbit / 4Mbit. Geleverd: 40Mbit / 4Mbit
  • Televisie Interactieve TV
Speedtest.net met momenteel 1 TV (via UTP kabel verbonden), 1 laptop en 3 telefoons verbonden (en haperend beeld momenten):
  • PING ms: 12
  • DOWNLOAD Mbps: 38.05
  • UPLOAD Mbps: 2.21
Wat heb ik al geprobeerd?
  • Ik gebruik een draadloze verbindingsset (3 kastjes in totaal) en ervaar op alle 2 tv's problemen.
  • Alle lampjes branden groen / wit, ook tijdens storing.
  • TV-beeld hapert, geluid stoort op willekeurige momenten
  • Zo kan het een week goed gaan en dan zijn er weer 2 avonden vol storing
  • Mijn speedtest is maximaal, ook gedurende storend tv-beeld momenten
  • Bekabeld tv kijken werkt beter, maar ook af en toe haperend beeld.
  • Meerdere stopcontacten geprobeerd
  • Er zijn geen stoorzenders (aquarium, dimmers enz).
  • Tijdens storing heb ik al geprobeerd zo snel mogelijk andere stroombronnen uit te zetten om te kijken of het dan meteen beter werd, maar helaas, zelfs als alleen maar de tv aan staat en ik zit voor de rest compleet in het donker en er steekt nergens meer iets in, komt storing voor.
  • De periode van storing is opeens begonnen, ik heb geen veranderingen aan mijn tv, geluid of setup gedaan, geen nieuwe dingen aangeschaft of wijzigingen in bekabeling gedaan.
  • Ik heb alle mogelijke poorten van mijn modem al geprobeerd (zowel bedraad als via de verbindingsset)
  • Ik heb de verbindingsset al meermaals gerouleerd in huis
  • Ik heb de verbindingsset voorzien van de laatste software (vandaag opnieuw gecheckt, alles up-to-date)
  • Alles gereset van modem, set tot tv.
  • Zelfs de smart tv heeft nieuwe software gekregen (ook al weet ik dat daar de oorzaak niet ligt)
Ligt het probleem aan het modem, de verbinding,... iets anders?

Groetjes, ik hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door jimny 8 december 2018, 18:00

Neem onderstaande limk eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/alles-over-de-tv-verbindingsset.htm
Bekijk reactie

3 reacties

Zeer belangrijke aanvulling op dit probleem:

• Wanneer de TV uitsluitend via bekabelde verbinding signaal ontvangt EN er geen draadloze set in de stroom steekt is geen storing!
  • Sluit ik de draadloze verbindingsset op een 2e poort in het modem aan, naast de bedrade verbinding (ookal is deze niet draadloos doorverbonden naar de TV), dan begint te tv TOCH weer te haperen!
Het lijkt er dus op dat deze verbindingsset het signaal verstoort?

Samengevat stoort de TV indien:
  • Uitsluitend een draadloze set gebruikt wordt
  • De bedrade UTP kabel aan de TV gehangen wordt EN de draadloze set op een 2e poort wordt aangesloten.
De TV stoort niet indien:
  • Er uitsluitend 1 bedrade UTP kabel wordt gebruikt en GEEN set ingestoken is.
Het lijkt daardoor niet aan de internetverbinding te liggen.
Is het modem aan vervanging toe? Of is de set aan vervanging toe?

Ik hoor het graag!
Reputatie 8
Badge +17
Neem onderstaande limk eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/alles-over-de-tv-verbindingsset.htm
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Telfort2K16, al lange tijd stoort jouw tv. Dat is heel irritant, dat snap ik heel goed. Je bent al tot conclusie gekomen dat het light aan de Draadloze Verbindingsset. Want zonder deze werkt het de tv wel goed. Welke set heb je precies? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk. In ieder geval heb je al heel veel geprobeerd om deze weer aan de praat te krijgen, alleen zonder succes. (Bedankt voor de ontzettend duidelijke uitleg) Heb je de set ook al eens ontkoppeld en opnieuw gekoppeld?

Ontkoppelen/resetten DVS 200 en DVS 650+
1.Druk op de koppelknop aan de onderkant/zijkant van de TV-verbindingsset, net zolang totdat alle lampjes even uitgaan. Dit duurt ongeveer 12 seconden.
2.Hierna zal het huisjeslampje (lampje 2) uit blijven en is de verbindingsadapter ontkoppeld.
3.Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.

Ontkoppelen/resetten DVS 1200
1.Druk 3 seconden op het Reset knopje aan de zijkant van de adapter.
2.Het lampje knippert wit als je het knopje loslaat. De eerder gekoppelde verbindingen zijn opgeheven.
3.Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit

Daarna kun je ze weer koppelen:

Koppelen DVS 200 en DVS 650+
1.Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken.
2.Begin bij adapter 1.
Druk de koppelknop ongeveer 3 seconde in en laat deze los om de actie te bevestigen. Het powerlampje knippert nu en de adapter staat in koppelmodus.
3.Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd, brandt het huisjeslampje (lampje 2) op beide adapters.
4.Als de klant een derde adapter heeft, koppel je deze door de stappen te herhalen op de adapter 1, gevolgd door adapter 3.

Koppelen DVS 1200
1.Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken.
2.Begin bij adapter 1. Druk op de Reset/koppelknop ongeveer 3 seconden . Het lampje knippert nu snel wit.
3.Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd brandt het lampje nu continu wit op beide adapters.
4.Als de klant een derde adapter heeft, koppel je deze ook door ongeveer 3 seconden op de reset/koppelknop van adapter 3 te drukken

Geeft dat verbetering? Ik hoor het graag. Zou je voor de zekerheid nog jouw postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Mocht ik verdere acties moeten uitzetten, dan heb ik van jouw gegevens.

Reageer