beantwoord

Haperend beeld tv en alle tips al geprobeerd

  • 15 november 2017
  • 34 reacties
  • 2121 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen, even mijn frustraties van me afschrijven...
Al enige tijd heb ik last van een haperend en blokkerig beeld op onze tv. Alle tips die op de site van Telfort staan heb ik uitgeprobeerd om het probleem op te lossen, denk aan:
-uit- en aanzetten modem
-reset modem
-devolo's voorzien van de laatste firmware
-devolo's gereset
-devolo's van plaats gewisseld
-UTP-kabel naar naar de eerste devolo vernieuwd
-Telefoonkabeltje vervangen tussen ISRA-punt en modem
-Telefoonkabeltje gepaird
-Vervolgens heeft Telfort mij een nieuwe TV-ontvanger toegestuurd maar dat was ook de oplossing niet.
-nu ligt het waarschijnlijk aan de verbinding ergens tussen de centrale en onze woning.
-Er wordt voor ons een monteur ingeschakeld en de afspraak is gemaakt.
-Het is dinsdag dat we de afspraak maken en vrijdag zou de monteur komen. (Niet ideaal maar ok)
Vervolgens vind de monteur de afstand naar onze woning te ver (...) en de afspraak wordt verschoven naar woensdag om 21:00 uur Een week later!! Bovendien moeten we er rekening mee houden dat de monteur een halfuurtje later kan komen.

Mensen, dit is toch niet meer van deze tijd. Ik moet dus een week wachten op een monteur die notabene 's avonds laat komt.
De servicedesk van Telfort zegt dat Guidion dit allemaal regelt en Telfort daar helemaal geen invloed op heeft en Guidion zegt op haar beurt dat dit binnen de afspraken valt die ze met Telfort gemaakt heeft.

Ik ben jarenlang klant van Telfort maar hier laten ze toch echt een steek(je) vallen.
Als het probleem volgende week woensdag echt verholpen wordt dan hebben we 2 weken zonder goed werkende tv gezeten. Triest maar bovenal jammer.

PS, mijn bekabelde computer draait prima. Een ping van 10 ms en een downloadsnelheid van ca. 51 Mbps (en dat bij een 50 Mbps abo)

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Rijnders 27 november 2017, 18:55

Nou mensen, hierbij dan een update en naar ik hoop de laatste.
De monteur is vandaag langs geweest en heeft de configuratie nogmaals bekeken. Het modem staat op de juiste afstand van het ISRA-punt en de gebruikte kabel daartussen is van het juiste soort. Voor Babylonia goed om te weten is dat het overige netwerk ook in orde was. Wel heeft de monteur het ISRA-punt zelf vernieuwd en de Devolo's vervangen door het model 1200+.
Het Tv-beeld ziet er weer goed uit en de downloadsnelheden zijn ook weer zoals ik die gewend was (> 50 Mbps)
Het lijkt er op dat er één of meerdere oude Devolo's instabiel was/waren waardoor er zo'n wisselend beeld van storingen werd waargenomen. Als de Helpdesk van Telfort de Devolo's op afstand controleert is dat een momentopname en als dan toevallig op dat moment het systeem naar behoren werkt dan is het logisch dat er een snelle conclusie werd getrokken. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de eerste servicemonteur.

Kortom, het probleem lijkt opgelost en achteraf gezien ben ik tevreden met de service die Telfort en in het bijzonder Deborah, ons geboden heeft. Ook alle meedenkers bedankt voor jullie reactie en dat geldt ook voor de enthousiaste Babylonia.
Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hey Rijnders, ik vermoed dat dit je laatste update is want ik zie op afstand dat je verbinding stabiel is en niet meer wegvalt! Het lijkt er dus op dat het laatste bezoek van de monteur z'n vruchten heeft afgeworpen. Op basis van een lijnanalyse kan ik concluderen dat het vervangen van het ISRA-punt heeft geholpen voor een stabielere verbinding. Vermoedelijk heeft het vervangen van de Devolo's ook meegeholpen.

Fijn dat het probleem lijkt opgelost! Heel erg graag gedaan :$:$.

@Babylonia, @Galdor68, @jimny bedankt heren! Hopelijk kunnen we er een streep onder zetten en kan @Rijnders zonder haperingen en verstoringen de feestdagen in.

Mocht je nog vragen hierover hebben dan hoor ik het graag. Als je een andere vraag hebt dan kun je een nieuw topic starten.
Reputatie 1
Nou mensen, hierbij dan een update en naar ik hoop de laatste.
De monteur is vandaag langs geweest en heeft de configuratie nogmaals bekeken. Het modem staat op de juiste afstand van het ISRA-punt en de gebruikte kabel daartussen is van het juiste soort. Voor Babylonia goed om te weten is dat het overige netwerk ook in orde was. Wel heeft de monteur het ISRA-punt zelf vernieuwd en de Devolo's vervangen door het model 1200+.
Het Tv-beeld ziet er weer goed uit en de downloadsnelheden zijn ook weer zoals ik die gewend was (> 50 Mbps)
Het lijkt er op dat er één of meerdere oude Devolo's instabiel was/waren waardoor er zo'n wisselend beeld van storingen werd waargenomen. Als de Helpdesk van Telfort de Devolo's op afstand controleert is dat een momentopname en als dan toevallig op dat moment het systeem naar behoren werkt dan is het logisch dat er een snelle conclusie werd getrokken. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de eerste servicemonteur.

Kortom, het probleem lijkt opgelost en achteraf gezien ben ik tevreden met de service die Telfort en in het bijzonder Deborah, ons geboden heeft. Ook alle meedenkers bedankt voor jullie reactie en dat geldt ook voor de enthousiaste Babylonia.
Reputatie 4
Badge +6
@Rijnders, ik ben het met je eens dat het erg zonde is om allerlei apparatuur te vervangen om maar uit te vogelen waar de verstoring zit. Techniek is heel mooi, alleen wel complex en is het soms niet in een keer duidelijk waar het pijnpunt zit. Ontzettend jammer om te lezen dat het vervangen van de kabel en verplaatsen van het modem het probleem niet heeft verholpen. Hopelijk kan je de verstoringen met de tv maandag achter je laten...

@Babylonia, @Galdor68, @jimny,

Mijn voorstel is om de situatie even tot maandag te laten rusten. Super dat er wordt meegedacht en we elkaar op het forum kunnen helpen, alleen @Rijnders heeft al zoveel geprobeerd en heeft niet de interesse om er zelf zo diep in te duiken zoals @Galdor68 al had opgemerkt. Maandag horen we meer van de monteur!
Reputatie 8
Dat hele repliek is prima maar je kan het zelfde over brengen met minder tekst.
Ieder heeft zo zijn eigen schrijfwijze en intentie om hulp te bieden. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Ik ga mijn manier van schrijven en persoonlijkheid dus niet aanpassen aan die van anderen.
Doe dat doorgaans in naar ik denk begrijpelijke taal en met de beste intentie. (Ook met de intentie dat ook andere lezers dan enkel degene die in het draadje reageren, die informatie waardevol kan zijn).

''Niet iedereen heeft kapitalen over" Goede bekabeling kost geen kapitalen.
Het controleren van je netwerk hoeft ook geen geld te kosten, want dat kun je zelf doen, vandaar juist de meer uitgebreide schrijfstijl hoe dat ZELF te doen.

Het kost juist kapitalen als je zelf daar geen aandacht aan wilt geven, en het "anderen" laat doen, of een monteur je netwerk op orde laat brengen. Take it or leave it. Zo simpel is het.

Overigens wat betreft je eigen repliek, de uitweidingen en het vaak ellenlang "doorzagen" over onderwerpen, wat al lang duidelijk is, daar zou je om te beginnen dan ook eens bij jezelf mee kunnen beginnen als je dat zelf zo belangrijk vindt. Pot verwijt de ketel.
@Babylonia absoluut ook niet negatief bedoelt. Soms is het wel goed om te kijken vanuit de hoek van een reguliere gebruiker die zal de details een zorg zijn, daar kunnen basis tips zonder uitwijdingen genoeg zijn. Niet iedereen heeft kapitalen over of beschikbaar om het duurste van het duurste te nemen.

Dat hele repliek is prima maar je kan het zelfde over brengen met minder tekst. Het zou en dat is als opbouwend kritiek bedoelt geen kwaad om soms iets minder uit te wijden als het niet nodig is. Het stukje dat het geen windeieren legt is voor mij genoeg. Je hebt je punt gemaakt klaar daar hoef ik verder geen uitgebreide voorbeelden van dat kan juist averechts werken.

Geef de tips met links die we van je gewend zijn, maar probeer iets minder uit te wijden. Less is more.
Reputatie 8
Babylonia lijkt inderdaad soms te kijken vanuit de semipro hobbyist situatie, die het onderste uit de kan wil. Waarbij goed niet goed genoeg is.
Tja, dat legt toch geen windeieren.
Daar waar ik bij vrienden en kennissen het netwerk onder handen heb genomen, buiten de regulier officiële (landelijke) internetstoringen, blijkt dat doorgaans erg stabiel.

Bij hoge uitzondering word ik eens (mobiel) gebeld, bijv. 's zomers na een onweersbui, waarbij met elektrostatische interferentie in de lucht, in de modem/router "een bitje is omgevallen", en er geen internetconnectie is. Met power uit en opnieuw aan, of een reset of "herstel" (Experia Box V10) is het dan verholpen. Daarna hoor je ze niet meer tot een volgende zomer. Of toevallig dat ikzelf informeer of alles goed gaat na een update vanuit de provider met nieuwe TV firmware (bijv. overgang van Vodafone naar T-Mobile), en ik eens kom controleren. Blijkt dat alles correct functioneert.

Ander voorbeeld < DIT > achterliggend systeem achter een Experia Box V10 (KPN), draait op dit moment 74 dagen online zonder herstart. (Even via VPN gecontroleerd). En die herstart 74 dagen terug was "handmatig" en enkel alleen maar toegepast omdat ikzelf in het systeem wat heb veranderd.

Daar hangen dagelijks tientallen mensen in het netwerk. Hoor nooit iets over problemen met de verschillende actieve sub-netwerken die daar actief zijn. Tja alleen maar over problemen die ze hebben met beveiligde inlog elders van organisaties waar je van verwacht dat die juist hun zaakjes erg goed geregeld zouden hebben. (Maar klagen ook dat ze diezelfde problemen hebben vanuit andere locaties).
Reputatie 8
Sorry Babylonia maar ik begrijp je reactie niet.
Hoe wil je geholpen worden als je niet genegen bent moeite te nemen in de aangereikte info, alleen al om meer inzicht te krijgen in achterliggende techniek waardoor storingen mogelijk veroorzaakt worden (met name de eerste link die ik gaf). Die info en tips zijn in erg begrijpelijke Jip & Jannek taal beschreven.

Je post hier wel je problemen en verwacht daarmee dat anderen wel tijd en moeite steken in JOU probleem. Het zal toch echt van twee kanten moeten komen.

Het zou best kunnen zijn dat achterliggend het probleem niet bij jou zit maar in de connectie van bijv. de wijkcentrale naar je huisaansluiting. Maar ook dan moet je je eigen netwerksysteem controleren, en er 100% zeker van zijn dat daar niet het probleem ligt, zodat je daarmee met meer zekerheid die mogelijkheid nu juist kunt uitsluiten.

Devolo's zijn bij voorbaat al storingsgevoelige apparatuur. Dat gaat zo vaak fout.
Daar kun je IMO juist geen zekerheid mee krijgen.

Log eens in, in je nieuwe modem/router (ik vermoed een Experia Box V8)
en lees de gegevens uit voor wat betreft:
Actual rate
Attainable rate
Noise Margin waardes.
En hoe lang online.

Wat zijn de gegevens via:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Verder kun je als het een Experia Box V8 betreft de log-gegevens posten met "selecteer alles" en plak in eerste instantie die gegevens in "kladblok".
Zoek wat je eigen WAN IP-adres met http://watismijnip.nl/

En met "zoek en vervang" die IP gegevens in je log-bestand in kladblok, met xxx.xxx.xxx.xx
Daarna kun je ze hier plaatsen. Misschien kunnen we daar meer uit opmaken.
Babylonia lijkt inderdaad soms te kijken vanuit de semipro hobbyist situatie, die het onderste uit de kan wil. Waarbij goed niet goed genoeg is. Daar is verder niks mis mee. Een standaard thuis gebruiker kan niet altijd iets met de verder goedbedoelde adviezen.
Ik lees zijn tips en tricks graag maar vertaal ze meestal naar de gulden middenweg.

Hoe je de situatie ook bekijkt een thuis netwerk wat voorheen goed functioneerde kan en mag ineens niet meer funtioneren omdat er buiten iets is veranderd.
Reputatie 1
Sorry Babylonia maar ik begrijp je reactie niet. Alle kabels en Devolo's die ik gebruik zijn geleverd door Telfort. Eerdere communicatie met de klantenservice bevestigde het beeld dat het modem op zolder geen probleem was. (is ook jaren betrouwbaar geweest) Dat nu in de loop van de tijd een ander signaal op het netwerk wordt gezet kan natuurlijk en dat daardoor mijn 'oude' telefoonkabel vervangen moet worden is dan ook nog wel te begrijpen. Maar nu die kabel vervangen is en de afstand tussen het ISRA-punt en het modem conform de huidige specs van Telfort is en de problemen NIET zijn opgelost, kan je niet zomaar zeggen dat het aan mij ligt. Dat voelt als: 'succes met je manke poot.'
Als laatste, voor jouw beeld, Ook alle UTP-kabels heb ik al verwisseld door er een nieuwe van Telfort tussen te zetten.

Waarom is het niet mogelijk dat er gemeten wordt waar de fout zit? Ik krijg nu het idee dat we net zolang gaan vervangen totdat we de fout gevonden hebben. Daarvoor hoef je geen Expert te zijn maar zijn 2 rechterhanden en een zak met geld voldoende. (Stel je voor dat ze deze methodiek gaan gebruiken bij het onderhoud van je auto? Man, je loopt financieel helemaal leeg...)
Reputatie 8
Ik neem aan dat deze informatie ook bekend is bij Guidion maar zeker ook bij de servicemonteur.
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik je hele verhaal niet allemaal ga lezen en uitproberen. De tijd ontbreekt me gewoon, bovendien ben ik geen servicemonteur.

De monteur die bij je is geweest heeft de modem/router direct achter het ISRA-punt geplaatst om daarmee storingen tussen modem/router en connectie met het internet uit te sluiten. Daarmee houdt feitelijk de service "vanuit Telfort gezien" op. Voor je thuis netwerk ben je namelijk zelf verantwoordelijk.
(Of heb je die monteur verder ook allemaal nieuwe UTP binnenbekabeling laten leggen?)

Wil je je thuis netwerk helemaal laten doorlopen door een monteur zal dat per uur worden afgerekend. (En dan nog maar de vraag of het door een servicemonteur wel goed wordt gedaan?? Omdat hij doorgaans alleen "routinematig" is getraind om de basis aansluitingen bij klanten aan te leggen).

Vanuit je eerdere informatie aangaande je eigen thuis netwerk zag ik dus al direct hiaten, (wat de monteur ook beaamde). Met die basis-aansluiting als telefoonbekabeling naar je modem/router toe die al mis was, heb ik eerlijk gezegd ook niet veel vertrouwen in je verdere netwerk. Temeer daar er met uitwisseling van de modem/routers er kennelijk geen verbetering is gekomen.

Dat je niet de tijd wilt nemen om de aanbevelingen en tips gewoon alleen al eens door te lezen moet je zelf weten. Maar daarmee steek je er niets van op waar eventueel het probleem zou kunnen zitten en bovendien verbetert er dan ook helemaal niets aan je situatie.
Het is niet mijn probleem maar het jouwe. Je eigen keus hoe verder te gaan.

Alleen als de monteur voor je ook alle binnenbekabeling heeft aangepast, kun je je daarop beroepen als het dan alsnog niet goed werkt.
Wat is enigzins verouderd in verband met die devolo's een max van 100Mbps en de leeftijd? De snelheid is mischien laag maar lijkt mij voor alledaags gebruik voldoende. De kwaliteit van kabels ga ik verder niet op in, alleen mijn ervaring delen met oude hergebruikte cat5 kabels al bijna 2 jaar probleemloos internet daar moet ik mischien wel bij zeggen internet via glasvezel.

Helaas bevestigd dit geval toch ook weer dat niet alle veranderingen en vernieuwingen per definitie verbeteringen zijn.
Genoeg voorbeelden uit de huidige ontwikkelingen op diverse gebieden.
Reputatie 1
Hoi Babylonia,
Ik neem aan dat deze informatie ook bekend is bij Guidion maar zeker ook bij de servicemonteur.
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik je hele verhaal niet allemaal ga lezen en uitproberen. De tijd ontbreekt me gewoon, bovendien ben ik geen servicemonteur.
Kort samengevat:
-mijn systeem werkte tot voor een paar weken geleden prima met een modem wat boven op zolder was geplaatst. (Kan Telfort navragen bij KPN of mijn signaal nu daadwerkelijk VDSL is?)
-van de een op de andere dag problemen met de TV-ontvangst
-Alle adviezen van Telfort uitgeprobeerd
-Telfort 'zag' op afstand het probleem en stuurde mij een nieuwe TV-ontvanger
-Daarna een nieuw modem toegestuurd gekregen om ook dat uit te sluiten
-Daarna heeft een monteur er naar gekeken en opnieuw geïnstalleerd met, naar ik mag aannemen, de juiste kabels en de juiste lengtes.
-Inmiddels heb ik er al uren en uren aan besteed maar het probleem is nog niet opgelost.

We kunnen dus vaststellen dat het geen standaard storing is!

Wie ben ik dan nog om de daadwerkelijke storing te traceren? Deze uitdaging leg ik toch bij Telfort neer. (overigens zal het ook niet de eerste keer zijn als het probleem ergens tussen de centrale en onze woning zit) Begrijp me niet verkeerd, ik verwijt Telfort nog niets maar een eenvoudige ziel als ik kom er gewoon niet uit en het stadium van "even uitproberen" heb ik gehad.
Reputatie 8
Maar dan gebruik je wellicht weer langere UTP-bekabeling om de rest aan te sluiten, of heb je nu direct achter het ISRA-punt ook een van die Devolo setjes verhuist?
Verder heb je met de modem/router nu vlak bij het ISRA-punt zoals je hebt gemerkt in de woonkamer een minder goed WiFi-signaal en naar ik vermoed zou je de modem/router het liefst weer op de oude plaats terug willen hebben?

De eerdere opmerking van de monteur klopt, dat een lange "platte" telefoondraad geen geschikte kabel is voor het tegenwoordige hoog frequent internet-signaal. (Zelfs het meest slechte kabeltype wat je ervoor kunt kiezen).

Wat is wijsheid?
Wil je de modem/router weer terug op zijn oude plek? Het kan, maar dan zou je de platte telefoon binnenkabel toch echt moeten vervangen voor een wel goed type.

Een uitgebreide beschrijving "in het algemeen" bij dit soort storingen waar jij (al eerder) tegenaan liep, zie volgende reactie en vervolgreacties (de hele draad staat vol tips en voorbeelden):
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505

Verder heb ik ook nog ooit eerder een hele beschrijving gemaakt hoe bekabeling in mijn oude ADSL-tijd uit te wisselen, en zelfs later met bij de aanleg van glasvezel deze zelf heb doorgetrokken naar de 1e verdieping, waar de Reggefiber monteur uiteindelijk de FTU heeft geplaatst.

https://forum.telfort.nl/tv-338/haperend-tv-beeld-50767#post452539
en verder naar beneden.

Vervolg (uiteindelijke installatie met glasvezel):
https://forum.telfort.nl/tv-338/haperend-tv-beeld-50767/index2.html#post453121
Reputatie 1
Jimny, bedankt voor je input.
De kabel naar het modem is inmiddels aangepast en het modem is bij het ISRA-punt geplaatst door de monteur maar het probleem is daarmee nog niet verholpen.
Reputatie 8
Badge +17
Waarschijnlijk is jou verbinding overgezet naar VDSL en dan komt het nogal nauw met de kabel, ons medeforumlid @Babylonia kan je hier vast en zeker mee helpen
Reputatie 1
Nieuwe afspraak met de monteur staat gepland op komende maandagmiddag om 13:00 uur.
Reputatie 1
Dag Deborah,

De monteur is lange tijd bezig geweest en uiteindelijk om 22:45 uur vertrokken. Hij heeft inderdaad het modem verplaatst naar het ISRA-punt, niet zozeer vanwege de afstand (een collega van je heeft eerder ook al aangegeven dat dit niet zo relevant is voor een Experia box V8) maar meer door de gebruikte telefoonkabel. Een paar jaar geleden heb ik daar een platte kabel voor gebruikt i.p.v. een ronde kabel en dat schijnt nu het probleem geweest te zijn. Omdat het DSL-signaal vervangen wordt door een ander type (sorry ik ben die afkorting vergeten) wordt de kabel extra gevoelig voor de storing. De verandering van signaal zou nodig zijn om een snel netwerk te kunnen realiseren. Zoals eerder al opgemerkt is de platte telefoonkabel helemaal weggewerkt achter een nieuwe keuken en niet eenvoudig te vervangen door een ander.

Echter.......
Het probleem is nog niet opgelost.
De downloadsnelheid op mijn PC is nu gezakt tot ca. 10 Mbps ipv ca. 50 Mbps en als ik de speedtest uitvoer beginnen ze in de woonkamer te roepen dat het TV-beeld stilstaat.

Wederom jullie Servicedesk gebeld en ik mag weer een afspraak maken met Guidion. Volgens je collega hebben jullie een SLA afgesproken dat de monteur binnen 48 uur langs moet komen. waarom ik de vorige keer dan meer dan een week heb moeten wachten is mij onduidelijk.

Het zou, volgens de monteur heel misschien ook nog aan de Devolo's kunnen liggen omdat die al enigszins zijn verouderd maar ik wil eerst zekerheid hebben dat het daaraan ligt voordat ik bij jullie EUR 85,- (1 set en 1 los exemplaar) ga investeren. De eerste kosten heb ik zelf ook al gemaakt door de aankoop van een switch en jullie hebben al kosten gemaakt voor het vervangen van de TV-ontvanger en het modem. Laat de monteur nu eerst maar duidelijk uitzoeken waar het probleem daadwerkelijk zit.

Tot zover de berichten. Wordt helaas vervolgd!
Reputatie 4
Badge +6
Goedemorgen! Ik heb begrepen dat de monteur je modem naar het ISRA-punt (hoofdaansluiting) in de meterkast heeft verplaatst en de kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem heeft vervangen voor een kortere kabel. Het modem aansluiten op het ISRA-punt en een korte kabel naar je hoofdaansluiting is nodig voor een goede stabiel verbinding. Hoor graag van je of je nog last hebt van haperend en blokkerig beeld!:$
Reputatie 4
Badge +6
Hey Rijnders,

Ik wilde bijna een vreugdedansje doen...:(

Ja, de monteur dan maar afwachten. Ik zie dat de monteur vanavond om 21.00 langskomt. Spreek ik je morgen in het topic over hoe het bezoek van de monteur gegaan is?
Reputatie 1
...te vroeg gejuicht.

Omdat ik beide TV-ontvangers ook wel eens gewisseld heb, had ik op een gegeven moment geen HD-zenders meer. De Helpdesk van Telfort heeft dit snel weten aan te passen dus nu wel weer HD-zenders maar ook weer een haperende beelden.

Ik gooi de handdoek in de ring en wacht de monteur af. Nog 1 dag te gaan...
Reputatie 1
Hoi Deborah,
Alles nogmaals gereset, gekoppeld en verwisseld en het nieuwe modem aangesloten en het lijkt erop dat het probleem over is. Met mijn mobiel haal ik weer een fatsoenlijke downloadsnelheid van ca. 25 - 30 Mbps en het Tv-beeld hapert dan niet meer.

Volgens mij zijn we er uit!
Reputatie 4
Badge +6
Dat klinkt echt niet best :?. Ik zie dat vandaag vanaf 15.00 het modem wordt geleverd. Hoor graag of het nieuwe modem voor verbetering heeft gezorgd!

Reputatie 1
Nou het zit ons wel mee. De zending bij PostNL is met een dag vertraagd... De Wet van Murphy!
Reputatie 1
@ Deborah - Telfort,
Via de PostNL-app het bericht ontvangen dat de nieuwe modem vanmiddag wordt geleverd,dus nog voor de komst van de monteur.

Alle opgenomen programma's geven problemen bij het afspelen. Het probleem is dan vooral dat het beeld regelmatig stilstaat. Ga je een extra device via wifi gebruiken over hetzelfde kanaal uit de route (dus via de Devolo met daaraan de AVM FRITZ!WLAN Repeater 1750E) dan is het echt een puinhoop. Haperend beeld, blokken en het geluid wat wegvalt. Een speedtest geeft dan een downloadsnelheid aan van nog geen 2 Mbps.

Dezelfde problemen heb je ook als je een TV-programma even pauzeert en later weer gaat vervolgen.

Uitzending gemist en Netflix heb ik niet geprobeerd.
Ik heb het idee dat ik er minder last van heb als ik geen HD-zender bekijk. Dat klinkt mij ook wel logisch in de oren omdat die minder bandbreedte vraagt volgens mij.

Vanavond, nadat het nieuwe modem is geïnstalleerd, weten we meer.
Wordt vervolgd.
Reputatie 4
Badge +6
Ja groot gelijk heb je! Ik had gehoopt dat je modem uiterlijk vandaag zou worden geleverd en dat je een nieuw modem kan testen voordat de monteur komt. De levering van je modem is alleen helaas vertraagd en wordt maandag/dinsdag geleverd 😞. Heel jammer!

Trouwens, hapert alles wat je op televisie kijkt? Ook on Demand programma's zoals Uitzend Gemist en Netflix?

Ondanks dat ongestoord televisie kijken dit weekend geen optie is, wens je toch een fijn weekend 🙂

Reageer