beantwoord

Haperend beeld tijdens tv kijken

• 28 september 2019
  • 13 reacties
  • 225 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,
ik heb sinds enkele weken steeds last van een haperend beeld tijdens tv kijken. Het gebeurt meerdere keren per avond dat het beeld kort stil staat en vervolgens verder gaat. Ik heb de modem box V8, gebruik 1 tv verbindingsset en heb een Motorola tv ontvanger. Heb de modem al gereset en compleet uit- en aangedaan maar het tv beeld blijft haperen (tot enige frustratie). Gebruik deze set al jaren en nog geen problemen gehad zover. Iemand nog goede tips voor mij?

Arnold
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 oktober 2019, 11:48

Dat is balen zeg. 😞 Ik ben verder gaan analyseren. Mogelijk is ontvanger probleem. Ik heb deze dan ook voor je vervangen. Deze komt binnen twee werkdagen jouw kant op. Ik hoor graag of deze verbetering geeft. 

Bekijk reactie

13 reacties

Internet werkt wel goed?
Sluit de ontvanger eens (tijdelijk) met een kabel aan op het modem.
Als dat wel goed gaat zit het probleem in de verbindingsset.
Reputatie 1
Dank voor de snelle reactie. Met internet ervaar ik geen probleem, ik zal morgen een test doen zonder de verbindingsset.
Reputatie 1
Vanochtend tv gekeken in de gang bij de meterkast, heb een aantal korte kabeltjes 🙂 maar ook hier een kwam deze hapering een keer voor, dus het lijkt niet in de verbindingsset te zitten. Na het opnieuw installeren duurde het wel vrij lang voordat de tv ontvanger weer een goede reactietijd had, maar misschien was dit puur omdat het opnieuw opgestart werd. Heb al meerdere tips via de Telfort site geprobeerd maar misschien heeft iemand nog een goed advies?
Welk modem heb je?
Is je internet snelheid wel goed/voldoende?
Ook verschillende poorten op je modem geprobeerd?
Je modem al een keer gereset?
Software van je tv ontvanger al een keer vernieuwd?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Arnold79P, haperend beeld dus. 😞 Niet zo fijn. Nu heb je al getest zonder Draadloze verbindingsset en ook toen bleven de haperingen. Heb je de ontvanger ook al een reset gegeven? Ook wil ik graag eens meekijken. Heb je voor mij nog jouw huisnummer? Zou je die nog willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens in jouw verbinding duiken.
Reputatie 1
Ik heb het adres volledig toegevoegd in mijn profiel. Zal vanavond de rest van de ontvanger uitvoeren en kijken of het de rest van de avond beter is. Mooi excuus om languit voor de tv vanavond.
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt. Ik ben dan ook even in jouw verbinding gedoken. Ik kan zo niet iets bijzonders vinden. Ziet er allemaal goed uit. Ik ben dan ook benieuwd of je na de reset nog een heerlijke tv avond hebt gehad?
Reputatie 1
gisteravond geen haperend beeld gehad tijdens het tv kijken, hopelijk is het resetten van de ontvanger een oplossing voor het probleem. Bedankt zover voor het meedenken en aandragen van oplossingen.
Reputatie 8
Badge +12
Heel erg graag gedaan. Fijn dat je weer lekker tv hebt kunnen kijken.

Wanneer het zich weer voordoet, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Reputatie 1

Ik had even de illusie dat het probleem opgelost was, maar het beeld haperde weer enkele malen tussen 20:30 en 22:30. Nu was er ook een melding zichtbaar ‘zender niet beschikbaar. Zapp naar een andere zender en weer terug.’ Wat zou ik kunnen doen om deze storing op te lossen. Heb je tips?

groet Arnold

Reputatie 8
Badge +12

Dat is balen zeg. :( Ik ben verder gaan analyseren. Mogelijk is ontvanger probleem. Ik heb deze dan ook voor je vervangen. Deze komt binnen twee werkdagen jouw kant op. Ik hoor graag of deze verbetering geeft. 

Reputatie 1

Bedankt, heb hem net ontvangen! 👌🏻

Reputatie 8
Badge +12

Graag gedaan. Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan gerust weten. 

Reageer