beantwoord

Haperend beeld op één tv-ontvanger

  • 9 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 1
helaas heb ik ook laat van een haperend beeld. Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, werkt niet. Stappen van de probleemoplosser geprobeerd, maar zonder succes. Wat nu?

Admin: Afgesplitst van oud topic en eigen topic voor je reactie aangemaakt
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 24 oktober 2019, 10:09

Goedemorgen @Ellen Z., fijn dat je dit hebt uitgeprobeerd, het probleem lijkt dus echt in de tv-ontvanger te zitten. Het lijkt me goed dat we deze vervangen, ik heb een nieuwe voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis, zo snel mogelijk :slight_smile: Zo gauw je deze aangesloten hebt en alles werkt, kan je de huidige gratis naar ons terugsturen.

Vul je voor mij het serienummer van de huidige tv-ontvanger nog in je forumprofiel in? Dan zorg ik dat deze uit je gegevens gehaald wordt zo gauw je de nieuwe aansluit. Zet 'm maar neer bij ‘Extra informatie’. Laat je weten wanneer je 'm hebt ingevuld en ook of alles gelukt is met de nieuwe tv-ontvanger?

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Ellen Z., het kijkt natuurlijk niet fijn tv als het beeld hapert. Ik begrijp dat je al een en ander hebt geprobeerd, maar dat het nog niet is opgelost. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Haperend beeld kan verschillende oorzaken hebben. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd. Hoe gaat het met de internetverbinding, werkt deze goed of merk je dat die soms ook wegvalt? Hapert alleen het beeld of ook het geluid?

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je twee tv-ontvangers hebt thuis. Merk je dit haperen op één van de twee of beide tv-ontvangers? Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op de Experia Box, rechtstreeks met een kabel of met een draadloze verbindingsset? En als ze draadloos aangesloten zijn, kan je tijdelijk testen hoe het gaat als je de tv-ontvanger met een kabel aansluit?

Laat je het weten? Dan kijken we vanaf daar verder.
Reputatie 1
Hallo Alexandra,

qua internetverbinding heb ik niks te klagen gelukkig. Zowel het beeld als het geluid haperen. Soms lijkt het kastje vast gelopen. We kunnen dan op de afstandsbediening drukken wat we willen, maar het kastje reageert dan niet. Zelfs uit zetten lukt dan niet.

De ontvanger is verbonden dmv een draadloze verbinding. Maar, op basis van bovenstaande denk ik persoonlijk dat het aan het kastje ligt.
Reputatie 8
Badge +10
@Ellen Z. Fijn dat de internetverbinding goed werkt! Het klinkt inderdaad als een probleem met de tv-ontvanger. Heb je deze al eens volledig gereset? Dat is vaak een goede oplossing bij dit soort problemen. En wat je nog kunt testen is om de twee tv-ontvangers van plek te verwisselen. Verhuist het probleem mee met de tv-ontvanger of blijft het op dezelfde plek?
Reputatie 1
Al meerdere malen gereset, maar zonder succes. Het omwisselen ga ik uitproberen.
Reputatie 8
Badge +10
@Ellen Z. Super, ik ben benieuwd wat er dan gebeurt. Laat je weten wanneer je het hebt geprobeerd en hoe het is gegaan?
Reputatie 8
Badge +10

Hi @Ellen Z., ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is en dat het omwisselen van de tv-ontvangers geholpen heeft. Zo niet of als je vragen hebt, dan hoor ik graag van je!

Reputatie 1

Omgewisseld met het andere kastje. Dat kastje heeft het probleem niet. Het andere kastje doet het boven ook niet goed. Ook daar blijft het probleem bestaan.
 

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Ellen Z., fijn dat je dit hebt uitgeprobeerd, het probleem lijkt dus echt in de tv-ontvanger te zitten. Het lijkt me goed dat we deze vervangen, ik heb een nieuwe voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis, zo snel mogelijk :slight_smile: Zo gauw je deze aangesloten hebt en alles werkt, kan je de huidige gratis naar ons terugsturen.

Vul je voor mij het serienummer van de huidige tv-ontvanger nog in je forumprofiel in? Dan zorg ik dat deze uit je gegevens gehaald wordt zo gauw je de nieuwe aansluit. Zet 'm maar neer bij ‘Extra informatie’. Laat je weten wanneer je 'm hebt ingevuld en ook of alles gelukt is met de nieuwe tv-ontvanger?

Reageer