beantwoord

Haperend beeld interactieve tv vanaf 17.30 Den Bosch

• 12 juli 2018
  • 12 reacties
  • 247 keer bekeken

Hallo,

Ik vroeg mij af of er problemen zijn in de omgeving Den Bosch met interactieve tv?

Overdag hebben we nergens last van maar rond 17:30 uur begint het beeld te haperen. Het bevriest dan voor een paar seconden maar het geluid loopt wel gewoon door.

Op mijn tv op de slaapkamer heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de ontvangers al gereset en het modem ook.

Internet werkt wel gewoon naar behoren en ik kan ook gewoon netflix kijken via de tv ontvanger op hoge kwaliteit.

Groeten,
Raymond
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 juni 2019, 14:27

Ik zie het inderdaad. Ik zie nog steeds de verstoringen in het tv signaal. Ik ben daarom verder gaan analyseren. Ik kom inderdaad op een vervangend modem uit (dit hoeft geen V10 te zijn, ik heb daar geen invloed op). Ik hoop dat deze het probleem oplost. Ik hoor graag van je.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Raymond,

Wat balen dat je last hebt van storend beeld 😞 Ik kan geen storingen terugzien in omgeving Den Bosch. Heb je op dit moment nog steeds last van haperingen? Heb je met het resetten ook de software van de ontvanger opnieuw ingeladen? Ook zou ik willen vragen of je gebruik maakt van een ethernet-kabel of een draadloze verbindingsset? Wanneer je gebruik maakt van die laatste, heb je deze ook een reset gegeven? Hoe je dat doet kun je hier vinden. Heb je de ontvanger met de schakelaar achterop ook uit gedaan en weer aangezet? Kun je ook aangeven of je andere diensten ook zijn weg gevallen? Laat het ons weten wanneer je nog problemen ervaart, dan kunnen we kijken naar oplossingen!
Hi Rozemarijn,

Bedankt voor je reactie.
Ik zit direct aangesloten met een ethernet kabel van het modem op de tv ontvanger (voor beide tv's). Kabels zijn nieuw en omdat het ook op beide tv's is acht ik de kans klein dat het de kabels of tv ontvangers zijn.

Wat ik heb gedaan:

- Modem soft en hard reset
- Tv ontvanger reset door de schakelaar achterop uit en aan te doen en ook de fabrieksinstellingen terug gezet en de software opnieuw ingeladen

Kabel vanaf het ISRA punt tot aan het modem is ook nieuw.

Paar weken geleden was er een storing in Den Bosch en omstreken en sindsdien ervaren wij deze haperingen en zoals eerder al vermeld vooral later in de namiddag / avond.

Internet werkt prima
tvonline via internet werkt ook prima
Netflix app werkt ook prima
Vaste telefoon gebruik ik niet dus kan ik niet beoordelen

Groeten,
Raymond
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je bericht, Raymond! Ik zou nog willen vragen of je gebruik maakt van een ronde DSL kabel? En heb je ook last van haperend beeld op je HD-zenders? Ik begrijp ook dat je dit probleem op alle zenders hebt, klopt dat?
Heb je de afgelopen tijd veranderingen gehad in je huishouden zoals een andere TV, stroomtoevoer of heb je andere externe apparatuur aangesloten? En maak je gebruik van een Switch?
Ik zie ook dat je twee TV-ontvangers in gebruik hebt, heb je dit probleem op beide ontvangers? Zou je een speedtest willen doen met een bekabelde verbinding tussen je Experiabox en een PC of laptop? Ik ben benieuwd wat hier uit komt. Ten slotte zou ik je nog willen vragen om de kabels die aangesloten zitten van de ontvangers naar het modem in andere poorten te proberen. Ik hoor graag van je!
Hoi Rozemarijn,

Hierbij een update. De afgelopen dagen heeft het prima gewerkt. Geen haperingen meer. Helaas is het vandaag weer begonnen.

Antwoorden op je vorige reactie:

• Ik maak gebruik van een ronde DSL kabel, ook deze is al vervangen
  • Ik heb haperend beeld op alle HD zenders en niet HD zenders
  • Geen veranderingen in huishouden
  • Maak geen gebruik van een switch
  • Ik heb het probleem op beide tv ontvangers
  • Zie bijlage voor de speedtest
  • Andere poorten geprobeerd, geen verschil
Groeten,
Raymond

Beste Team Webcare,

Ik ondervind nog steeds de problemen en het wordt erger en erger. Ik denk dat het modem zijn beste tijd heeft gehad. Na een harde reset werkt het weer maar na een dag of 2 is begint het haperen weer. Het lijkt een soort van cache probleem te zijn, al meerdere topics hierover gelezen op dit forum.

Kan ik een nieuw modem ontvangen, het lijkt me een goed idee om een nieuw model (V10) op te sturen.

PS. De nieuwe download waarde ligt rond de 60. De screenshot is genomen net na een harde reset toen het modem nog aan het intrainen was.

Met vriendelijke groet,
Raymond
Reputatie 8
Badge +12
Hoi RKrijnen, wat irritant dat het probleem nog steeds speelt, of beter gezegd nog erger is geworden, dat is niet fijn. Ik ben dan in jouw verbinding gedoken en ik zie inderdaad dat het beeld verstoord wordt. Nu geef je aan dat je graag een nieuw modem wilt. Dat hoeft niet direct de oplossing te zijn. Ik kan deze ook niet zomaar sturen.

Ik ben nu heel benieuwd hoe het modem is aangesloten op de hoofdaansluiting in jouw huis. Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? Is deze al eens vervangen? Ik hoor het graag.
Hoi Bart,

Het modem is aangesloten via een splitter / telefoonstekker aansluiting in de woonkamer. Het is een ronde kabel die wel langer is dan 1,5 meter. Dit is een nieuwe kabel en deze setup werkt al een jaar na behoren. Ik heb een tijdje terug het modem ook op een kabel van max 1,5 meter aangesloten om de lengte als oorzaak uit te kunnen sluiten. Hiervoor had ik een oude Zyxel router die op dezelfde manier aangesloten zat, deze router is vervangen vanwege een defect wifi component in het modem.

Met de nieuwe v8 is het een hele tijd goed gegaan, helaas de laatste tijd wat minder. Ik heb nu al een aantal dagen geen last van het haperen. Ik denk nog steeds dat het aan het modem ligt.

Groeten.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Bedankt voor je antwoord. Je geeft aan dat het modem is aangesloten op een splitter. Zou je deze ertussen uit willen halen en rechtstreeks willen aansluiten op het hoofdaansluitpunt? Dit graag met een kabel korter dan 1,5 meter. Dit is namelijk wat wij aanbevelen. Mocht er namelijk een monteur moeten komen en die kabel is langer, dan is de kans heel groot dat je voor het bezoek moet gaan betalen. De lengte is namelijk een criterium. Nu ben ik hier wel eerst benieuwd naar of dat verbetering geeft. Ik ben er nog niet helemaal uit namelijk of het modem het probleem is. Ik hoor graag je bevindingen.
Beste,

Ik ervaar nog steeds dezelfde problemen. Het geluid loopt netjes door maar het beeld hapert. In maart is er 2 maal onderhoud geweest aan het netwerk in de buurt. Dit heeft niet geholpen.

Een buurman van mij had exact hetzelfde probleem. Zelfde aansluiting, zelfde modem (V8) en die heeft een KPN monteur over de vloer gehad. Bij hem is het ISRA punt opnieuw herstelt. Helaas had dit geen effect.

Er is toen door telfort besloten een v10 op te sturen en dit heeft zijn probleem verholpen.

Graag zou ik ook een v10 modem ontvangen daar ik vrijwel zeker ben dat dit voor mij het probleem ook oplost.

Als reactie op Bart hierboven. Ik heb het modem rechtstreeks aangesloten op het hoofdaansluitpunt met de bijgeleverde kabel. Helaas geen effect.

Groeten.
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie het inderdaad. Ik zie nog steeds de verstoringen in het tv signaal. Ik ben daarom verder gaan analyseren. Ik kom inderdaad op een vervangend modem uit (dit hoeft geen V10 te zijn, ik heb daar geen invloed op). Ik hoop dat deze het probleem oplost. Ik hoor graag van je.
Beste Bart,

Ik heb het nieuwe modem ontvangen. Dit is een V10. Deze heb heb ik nu zo'n 2 weken in gebruik en ik heb nog geen storing ervaren. Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Je kan het topic sluiten.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Raymond
Reputatie 8
Badge +12
Dat klinkt helemaal goed @RKrijnen. Super.

Mochten we nog weer iets voor je kunnen betekenen, laat het dan vooral weten.

Reageer