Haperend beeld interactieve TV

• 23 september 2013
  • 6 reacties
  • 1600 keer bekeken

Geacht forum,

Ik heb sinds bijna een jaar (Interactieve TV, Internet en Bellen) het probleem dat de TV begint te haperen of het beeld helemaal stilvalt.
Ook komt het geregeld voor dat het geluid weg valt.
Als de TV een keer hapert of stil valt en weer verder gaat, dan is het geluid niet meer synchroom.
Ik heb al 2 x iemand van jullie aan de lijn gehad en een oplossing proberen te vinden.
Vrijdag 20 september had ik weer grote problemen, de oplossing was toen de software verwijderen en opnieuw laden.
Het ging een halve dag goed en het ged....der begon weer!!
Ik heb in de kamer met open keuken 2 tv`s aangesloten via het stopcontact. Allebei op dezelfde fase aangesloten.
Ik heb de installatie nu een jaar maar het heeft nog nooit fijn gewerkt. Een monteur van jullie heeft de boel aangesloten.
Het draadloze systeem kostte wel € 85 meen ik.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben er een beetje klaar mee.
Het abonnement is door ons net weer verlengd dus ik heb wel recht op een goed werkend systeem.

Graag een reactie van jullie.
Met vriendelijke groeten,

Albert Veijer
Staphorst
Tel 0522462422

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Kun je de tv ontvangers eens bedraad aansluiten en dan hier even melden of de ontvangst dan wel goed is.

Ook kun je de  draadloze adapters voorzien van de laatste software zie onderstaande link

http://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-TV-bellen/Interactieve-TV/De-TV-verbindingsset/Installeren-TVverbindingsset-software.htm
Hoi Jimmy,

Als eerst heb ik het volgende gedaan:
  1. Ik heb de update van de software volgens de richtlijnen uitgevoerd. Dat is mi goed gegaan.
  2. Ik heb de TV`s nu aan staan en tot nu gaat het goed.
Maar ik moet afwachten of het probleem zich vanavond nog voor doet.
Het probleem deed zich met name in de avond voor. Overdag kijken wij niet zo veel TV.
Ligt het misschien aan het ( te zwakke ) signaal van Telfort of is het digitale Motorola kastje kapot?
Mijn zoon heeft het zelfde systeem en bij hem was het Motorola kastje kapot.

De suggestie om de TV rechtstreeks op de router aan te sluiten is niet zo eenvoudig.
De TV staat bijna 13 meter bij de router vandaan. En over zo`n lange kabel beschik ik niet. 
Trouwens, ik heb destijds na heel veel vragen aan Telfort of het systeem 100% goed zou functioneren, het antwoord gekregen dat het super zou zijn.
Nu wordt wel enigszins gemakkelijk hierover heen gestapt. Dit draadloze systeem kostte € 85, krijg ik deze kosten dan terug die ik toen gemaakt heb?

Wanneer blijkt dat het probleem niet is verholpen doe ik opnieuw een beroep op u, afgesproken?

Groetjes,
Albert Veijer
Reputatie 4
Badge +3
@Albert Veijer,

Ik heb je reacties verplaatst en in een eigen topic geplaatst om het overzichtelijk te houden.

Ik wil voorstellen dat er contact met je opgenomen wordt om de hele situatie na te lopen. Zou je in een privébericht je mobiele nummer willen doorgeven? Dan plan ik deze afspraak voor je in.

Henk
De laatste tijd valt de TV 's avonds regelmatig uit; ik krijg dan de melding
"Zender is tijdelijk niet beschikbaar. schakel over naar een andere zender en terug. ...etc."
soms helpt een re-start soms niet.  Overdag geen probleem, maar 's avonds begint t gedonder weer.

Toch maar eens gebeld. Zou aan de stekker liggen, die je in het stop contact stopt om het signaal vanuit het aansluitpunt/meterkast naar de TV te krijgen.
" We sturen een nieuwe op en dan doen we een software upgrade..."

vandaag maar weer eens gebeld. al de hele week 's avonds geen TV en ook geen nieuwe stekker...
" Nu komt ie er echt aan..." Dat hopen we dan maar. Echt geweldig is dit natuurlijk niet.
Badge +1
@bdolmans,

Welkom op het forum! Ik zie dat de nieuwe (draadloze) adapter is verstuurd, deze wordt naar verwachting aanstaande maandag door Postnl geleverd. Ik raad aan om na ontvangst de software van de draadloze verbindingsset te vernieuwen, de download link voor de software kun je hier vinden. Ik lees graag of na het updaten van de software de draadloze verbindingsset, en daarmee Interactieve TV, weer correct werkt.

Jeroen
beste telfort heb net als de meeste hier last van het happerende en vastlopend beeld met de melding schakel over naar een andere zender en dan weer terug en dat al ongeveer zo een jaar lang regelmatig contact met jullie gehad maar het probleem wordt niet opgelost !!!
graag nu een oplossing ipv suggesties en lange bedrading trekken en het updaten van al de apparatuur want die hebben allemaal de laatste software dus daar zou het dan niet aan kunnen liggen
heb ondertussen honderden euro's uitgegegen aan rand apparatuur en niks anders dan deze ellende
wordt er zachtjes uitgedrukt flink knars van

Reageer