beantwoord

Haperend beeld en geluid bij iTV

• 2 februari 2020
  • 30 reacties
  • 438 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 15 reacties

Beste Telfort, KPN…

Mijn gegevens zijn al bekend bij jullie, tijd geleden een nieuwe ontvanger mogen ontvangen tijdelijk deed deze zijn werk goed… nu hapert het beeld en geluid wederom. Eerlijkheidshalve kijken wij niet veel tv, maar is wel verdraaid irritant… Wij kijken nu wel dan naar het Rugby SixNations… en is eigenlijk niet te kijken… wat ik wel erbij kan vermelden is dat een zender als netflix geen enkel issue geeft. Dus het lijkt mij dan ook niet dat het in de internetverbinding ligt, maar aan de tv ontvanger.

eerlijk heb ik niet echt de behoeft om weer alles uit te voeren, om elke keer eerst alles te updaten of wat dan ook en dan in spanning te gaan zitten wachten of het dan wel doet, en ja dan doet het zijn werk tijdelijk… en is de vreugde alweer snel over… en dan kijk ik rond hier op het forum en dat doet mij ook al geen deugd dat vele mensen hetzelfde ervaren.. 

ik hoop met volgende week dat ik met een gerust hart naar onze favoriete sport kunnen kijken, nog met een vriendelijke groet kijk ik uit naar een bevredigende oplossing!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 7 februari 2020, 09:55

Ik heb een terugkoppeling van de Technische Dienst. Ik begrijp van hen dat er nog geen correcte harde reset is uitgevoerd. Het verzoek is daarom om je modem te resetten en tevens je glasvezelkastje stroomloos te maken. Als dat het probleem ook niet oplost, dan moet het glasvezelkastje worden vervangen. Zou je je profiel nog aan kunnen vullen met je klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @OJF , de TV- en internetverbnding loopt alleen nog via Telfort, nog niet via KPN.

Hoe is de tv-decoder op het modem aangesloten, rechtstreeks of anderszins?

Heb je de zelftest van de decoder al eens uitgevoerd en zo ja wat komt daar uit?

Reputatie 1

Hallo @OJF , de TV- en internetverbnding loopt alleen nog via Telfort, nog niet via KPN.

Hoe is de tv-decoder op het modem aangesloten, rechtstreeks of anderszins?

Heb je de zelftest van de decoder al eens uitgevoerd en zo ja wat komt daar uit?

Decoder is rechtstreeks aangesloten

zelftest wel eens eerder gestart, geen problemen

vandaag nog maar eens gedaan en nu geeft het problemen aan op HD, HDMI etc aan beide op zowel kwaliteirbeeld als geluid.

ik heb tevens al in het menu aangegeven de “best mogelijke kwaliteit op deze tv” SD Moet zijn… en ook hierin geen verbetering.

met alles in acht nemend vind ik het dan nog steeds vreemd dat netflix en ook youtube geen issues geeft?..

Die beiden komen anders binnen dan het tv signaal.  Heb je een 'telefoon' verbinding tegenwoordig DSL of glasvezel en dan nog het belangrijkste wat voor snelheid meet je en welk model tv ontvanger.

Reputatie 1

Die beiden komen anders binnen dan het tv signaal.  Heb je een 'telefoon' verbinding tegenwoordig DSL of glasvezel en dan nog het belangrijkste wat voor snelheid meet je en welk model tv ontvanger.

Allereerst dank je voor de reactie; glasvezel, arris vip 2952 v2 (waar en hoe kan ik de snelheid meten?) let wel ik ben een technofoob… 🙄 voor alle gezelligheid ben ik nu net weer alles aan het verwijderen, downloaden en terug naar fabrieksinstellingen.. ik verwacht hier weer helemaal niets van, ik heb dit vaker gedaan sinds de aanschaf… in mijn beleving zou dit niet zo mogen zijn, en met de maandelijkse uitgaven hieraan en zelfs al kijken wij niet veel regulier tv aangezien nogmaals het genot ons totaal ontbreekt mag men toch verwachten dat alles het gewoon doet, ofleven wij in een sprookjesachtige wereld… laatste is met enig sarcasme te betreuren...

Reputatie 1

Allereerst dank je voor de reactie; glasvezel, arris vip 2952 v2 (waar en hoe kan ik de snelheid meten?) let wel ik ben een technofoob… 🙄 voor alle gezelligheid ben ik nu net weer alles aan het verwijderen, downloaden en terug naar fabrieksinstellingen.. ik verwacht hier weer helemaal niets van, ik heb dit vaker gedaan sinds de aanschaf… in mijn beleving zou dit niet zo mogen zijn, en met de maandelijkse uitgaven hieraan en zelfs al kijken wij niet veel regulier tv aangezien nogmaals het genot ons totaal ontbreekt mag men toch verwachten dat alles het gewoon doet, ofleven wij in een sprookjesachtige wereld… laatste is met enig sarcasme te betreuren...

TER INFO; Alles verwijderd, terug gezet naar fabrieksinstellingen en zoals verwacht heeft dit wederom niet geholpen :-(

Bij glasvezel mag je de snelheids vraag vergeten, wel is belangrijk of de verbinding stabiel is, je ondervind geen problemen met surfen en ander internet verbruik.

Dat programma zegt me niks welk kanaal is / was dat?

Het terugzetten is een standaard vraag om zaken uit te kunnen sluiten, ik ben er persoonlijk geen voorstander van. Als je een FullHD of beter hebt moet de kwaliteit van de ontvanger gewoon op HD staan met SD krijg je juist minder goed signaal.

Via www.speedtest.net heb je een mogelijkheid om de snelheid te meten.

Reputatie 8
Badge +16

Pak eens een andere netwerkkabel en sluit daarmee je decoder aan. Probeer aanvullend ook nog eens een andere poort op je Experiabox

Reputatie 8

Verkeerde suggestie in de reactie die ik had gegeven (vandaar maar weer weggehaald).
Vergeet deze reactie.

Reputatie 1

Bij glasvezel mag je de snelheids vraag vergeten, wel is belangrijk of de verbinding stabiel is, je ondervind geen problemen met surfen en ander internet verbruik.

Dat programma zegt me niks welk kanaal is / was dat?

Het terugzetten is een standaard vraag om zaken uit te kunnen sluiten, ik ben er persoonlijk geen voorstander van. Als je een FullHD of beter hebt moet de kwaliteit van de ontvanger gewoon op HD staan met SD krijg je juist minder goed signaal.

Via www.speedtest.net heb je een mogelijkheid om de snelheid te meten.

Ik ondervind geen enkele andere issues, als in surfen en ander internetgebruik (bijvoorbeeld Netflix en Youtube op TV) het enige wat niet functioneert is de tv ontvanger. Aanvullend met HD aan te zetten wordt het juist erger. 

Reputatie 1

Pak eens een andere netwerkkabel en sluit daarmee je decoder aan. Probeer aanvullend ook nog eens een andere poort op je Experiabox

Beide heb ik inmiddels al gedaan; geen succes… helaas...

Op welk TV kanaal was dat bbc2? Of alle kanalen.

Reputatie 1

Op welk TV kanaal was dat bbc2? Of alle kanalen.

Ik heb dit probleem op alle kanalen… eerst dacht ik dat het te maken had met een “live” uitzending, maar nee, zelfs in reclame tijd... 

En ondemand zoals terug kijken via de gids? Je gaf eerder aan dat de test iets aangaf betreffende HD en HDMI is de HDMI kabel al vervangen?

Reputatie 1

En ondemand zoals terug kijken via de gids?

Dat kan ik wel eens proberen… ik zal eens een kortdurend programma aanzetten en kijken of dat iets is, al is dat geen oplossing natuurlijk… 🤔

HDMI is  bij het eerst contact met Telfort al vervangen, dit gaf geen succes...

Dat kan ik wel eens proberen… ik zal eens een kortdurend programma aanzetten en kijken of dat iets is, al is dat geen oplossing natuurlijk… 🤔

Puur elimineren dan kan een webcare medewerker een beter oordeel vellen.

Reputatie 1

Puur elimineren dan kan een webcare medewerker een beter oordeel vellen.

Snap ik en bedankt daarvoor…

ik heb een progamma op demand teruggekeken maar dat duurde niet lang… dus geen succes. Helaas.

Niet lang gekeken of zelfde slechte beeld en geluid ? Ik hoop dat een andere ontvanger uitkomst bied.

Reputatie 1

Niet lang gekeken of zelfde slechte beeld en geluid ? Ik hoop dat een andere ontvanger uitkomst bied.

Ik wilde langer kijken maar hetzelfde probleem… ik hoop het ook, leest “webcare” mee?

Ga ik wel vanuit met de mobiele migratie is het iets drukker. De 48 uur is nog niet voorbij komt goed. Het lijkt mij dat we genoeg hebben uitgesloten.

Reputatie 1

Ga ik wel vanuit met de mobiele migratie is het iets drukker. De 48 uur is nog niet voorbij komt goed. Het lijkt mij dat we genoeg hebben uitgesloten.

goedenavond @Telfort webcare zie bovenstaande berichten; ik heb hierover helaas nog niets vernomen en ik kijk wel degelijk uit naar een goede oplossing van dit probleem. In afwachting van jullie antwoord, verblijf ik met vriendelijke groet, OJF.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @OJF. Van harte welkom hier. Webcare leest zeker mee. :slight_smile: Wat lastig dat je al zo een lange tijd problemen ervaart met je beeld. Dat lijkt me behoorlijk vervelend tv-kijken. Ik begrijp dat je alle stappen uit het stappenplan hebt doorlopen. Als ik je verbinding doormeet, zie ik geen bijzonderheden. Wat ik wel bijzonder vind, is dat Netflix en YouTube via je tv-ontvanger wel zonder problemen werken. Ik heb het probleem opnieuw gemeld bij de Technische Dienst om het verder te laten onderzoeken. Als ik een update heb, dan laat ik dat aan je weten.

Reputatie 1

Dank je wel @Natasja - Telfort ja dat gaf ik ook al eerder aan dat zowel Netflix als Youtube geen issues geven en zo goed als alle zenders wel. Wat ik ook nog steeds wel apart vind. Ik kijk uit naar jullie antwoord. Fijne avond nog! Mvg OJF

Reputatie 8
Badge +9

Ik heb een terugkoppeling van de Technische Dienst. Ik begrijp van hen dat er nog geen correcte harde reset is uitgevoerd. Het verzoek is daarom om je modem te resetten en tevens je glasvezelkastje stroomloos te maken. Als dat het probleem ook niet oplost, dan moet het glasvezelkastje worden vervangen. Zou je je profiel nog aan kunnen vullen met je klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Reputatie 1

Dag @OJF. Van harte welkom hier. Webcare leest zeker mee. :slight_smile: Wat lastig dat je al zo een lange tijd problemen ervaart met je beeld. Dat lijkt me behoorlijk vervelend tv-kijken. Ik begrijp dat je alle stappen uit het stappenplan hebt doorlopen. Als ik je verbinding doormeet, zie ik geen bijzonderheden. Wat ik wel bijzonder vind, is dat Netflix en YouTube via je tv-ontvanger wel zonder problemen werken. Ik heb het probleem opnieuw gemeld bij de Technische Dienst om het verder te laten onderzoeken. Als ik een update heb, dan laat ik dat aan je weten.

Beste @Natasja - Telfort ik heb de stappen doorlopen naar beste kunnen, en helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Tevens de profiel gegevens aangepast.

met vriendelijke groet,

OJF 

Reputatie 8
Badge +9

Dat is spijtig, @OJF. Ik wil graag een afspraak voor je inplannen met een monteur om je glasvezelkastje te laten vervangen. Kun je aangeven op welke dagen een afspraak jou het beste schikt? Dan ga ik het in orde maken.

Reageer