vraag

Haperend beeld en geluid

  • 7 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 224 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb inmiddels alle stekkers er al meerdere keren uit gehad en een keer de software opnieuw geladen maar het helpt niet. Netflix is nog goed maar opnames en live tv is heel vervelend.

Graag hulp

12 reacties

Probeer eerst eens de stappen op deze service pagina.
Wat komt daar uit?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/het-beeld-van-mijn-tv-hapert-ik-zie-blokjes-in-beeld.htm
Reputatie 1
Dit filmpje had ik via Google al gevonden alle stappen doorlopen maar het blijft hetzelfde ook het resetten van het modem en de tv arcadian de software opnieuw laden hielp niet hellaas maar bedankt voor de tip
Hoe is de ontvanger op het modem aangesloten?
Heb je 1 of meerdere ontvangers?
Welk type ontvanger heb je?
Reputatie 1
De ontvanger is met een kabel van 1m lang aangesloten. We hebben 1 ontvanger van het merk Arris
Kan je je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Als je ze invult bij 'Extra informatie', dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor webcare.
Dan kunnen zij naar je verbinding kijken als je topic aan de beurt is.
Reputatie 1
Oké heb ik inmiddels gedaan, bedankt voor de tips
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Teake Kloosterman, haperend beeld en geluid dus. Dat is echt heel irritant. Dat kan ik mij goed voorstellen. Nu is nelly jacoba al begonnen om de oplossing te vinden, maar helaas. 😞

Ik wil nog graag weten of het internet verder wel stabiel is? En heb je het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gehad voor 2 minuten? Je hebt de bekabeling ook langsgelopen?
Reputatie 1
Hallo Bart,

Het Beeld is een week slecht ongeveer. Nu is het toevallig vanavond beter het blijft nog af en toe hangen. Ik heb nog een keer de stekker 5 minuten uit het modum gehaald maar dat heeft niet echt wat veranderd. Ja ik heb de kabels vervangen toen we de nieuwe tv ontvanger kregen van jullie. In de zomer kijken we niet veel tv dus is het niet veel gebruikt maar heeft alles wel gewerkt ook nu hebben we de eerste tijd prachtig beeld gehad het is iets wat vorige week ineens begon ik heb de kabels na gekeken maar die zien er nog zo mooi uit als toen ik ze gelegd heb. Maar dat het niet constant is maakt het misschien wel wat moeilijk.
Reputatie 1
Vandaag beeld weer zo slecht als in het begin van het topic. Ik hoop dat er wat aan te doen iset het weekend in aantocht
Reputatie 8
Badge +11
Wat ontzettend balen zeg. Het blijft dus slecht, ondanks de nieuwe ontvanger en kabels. Ook heb je het modem opnieuw opgestart. Heb je deze ook een reset gegeven?

En merk je ook problemen met het internet? Stoort de WiFi ook bijvoorbeeld of het internet via de kabel.
Reputatie 8
...ik heb de kabels na gekeken maar die zien er nog zo mooi uit als toen ik ze gelegd heb.

Zo te lezen heb je zelf kabels doorgetrokken. Ondanks dat het er mooi uitziet, kunnen daar toch problemen in de contacten zitten. Als je zelf kabels hebt gekocht om ze aan te leggen, is het verder erg belangrijk dat je de juiste kwaliteit kabels koopt. Er is namelijk erg veel rotzooi op de markt.
Meer informatie < HIER > en vervolgreacties. (Bij glasvezel speelt niet het eerste stuk m.b.t. DSL).

Als test kun je even de connectie uitwisselen met een losse kabel, en kijken wat dat oplevert.
Reputatie 8
Badge +11

Heb je nog een reset uitgevoerd? Heeft dat voor verbetering gezorgd? Of heb je via een andere weg de oplossing gevonden?

Reageer