beantwoord

Haperend beeld en geluid

• 7 oktober 2019
  • 30 reacties
  • 553 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb inmiddels alle stekkers er al meerdere keren uit gehad en een keer de software opnieuw geladen maar het helpt niet. Netflix is nog goed maar opnames en live tv is heel vervelend.

Graag hulp
icon

Beste antwoord door Teake Kloosterman 30 oktober 2019, 21:13

Inmiddels is er een monteur langs geweest. Gisteren was er helemaal geen internet of tv het lampje glas was uit op het modem. De poort waar we in zaten was kapot. Dit is hersteld en we hebben weer vloeiend beeld en geluid. Hebben ook het idee dat internet beter is. 

Vriendelijke groet 

Teake Kloosterman 

Bekijk reactie

30 reacties

Probeer eerst eens de stappen op deze service pagina.
Wat komt daar uit?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/het-beeld-van-mijn-tv-hapert-ik-zie-blokjes-in-beeld.htm
Reputatie 1
Dit filmpje had ik via Google al gevonden alle stappen doorlopen maar het blijft hetzelfde ook het resetten van het modem en de tv arcadian de software opnieuw laden hielp niet hellaas maar bedankt voor de tip
Hoe is de ontvanger op het modem aangesloten?
Heb je 1 of meerdere ontvangers?
Welk type ontvanger heb je?
Reputatie 1
De ontvanger is met een kabel van 1m lang aangesloten. We hebben 1 ontvanger van het merk Arris
Kan je je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Als je ze invult bij 'Extra informatie', dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor webcare.
Dan kunnen zij naar je verbinding kijken als je topic aan de beurt is.
Reputatie 1
Oké heb ik inmiddels gedaan, bedankt voor de tips
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Teake Kloosterman, haperend beeld en geluid dus. Dat is echt heel irritant. Dat kan ik mij goed voorstellen. Nu is nelly jacoba al begonnen om de oplossing te vinden, maar helaas. 😞

Ik wil nog graag weten of het internet verder wel stabiel is? En heb je het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gehad voor 2 minuten? Je hebt de bekabeling ook langsgelopen?
Reputatie 1
Hallo Bart,

Het Beeld is een week slecht ongeveer. Nu is het toevallig vanavond beter het blijft nog af en toe hangen. Ik heb nog een keer de stekker 5 minuten uit het modum gehaald maar dat heeft niet echt wat veranderd. Ja ik heb de kabels vervangen toen we de nieuwe tv ontvanger kregen van jullie. In de zomer kijken we niet veel tv dus is het niet veel gebruikt maar heeft alles wel gewerkt ook nu hebben we de eerste tijd prachtig beeld gehad het is iets wat vorige week ineens begon ik heb de kabels na gekeken maar die zien er nog zo mooi uit als toen ik ze gelegd heb. Maar dat het niet constant is maakt het misschien wel wat moeilijk.
Reputatie 1
Vandaag beeld weer zo slecht als in het begin van het topic. Ik hoop dat er wat aan te doen iset het weekend in aantocht
Reputatie 8
Badge +11
Wat ontzettend balen zeg. Het blijft dus slecht, ondanks de nieuwe ontvanger en kabels. Ook heb je het modem opnieuw opgestart. Heb je deze ook een reset gegeven?

En merk je ook problemen met het internet? Stoort de WiFi ook bijvoorbeeld of het internet via de kabel.
Reputatie 8
...ik heb de kabels na gekeken maar die zien er nog zo mooi uit als toen ik ze gelegd heb.

Zo te lezen heb je zelf kabels doorgetrokken. Ondanks dat het er mooi uitziet, kunnen daar toch problemen in de contacten zitten. Als je zelf kabels hebt gekocht om ze aan te leggen, is het verder erg belangrijk dat je de juiste kwaliteit kabels koopt. Er is namelijk erg veel rotzooi op de markt.
Meer informatie < HIER > en vervolgreacties. (Bij glasvezel speelt niet het eerste stuk m.b.t. DSL).

Als test kun je even de connectie uitwisselen met een losse kabel, en kijken wat dat oplevert.
Reputatie 8
Badge +11

Heb je nog een reset uitgevoerd? Heeft dat voor verbetering gezorgd? Of heb je via een andere weg de oplossing gevonden?

Reputatie 1

Hallo mijn excuses voor de late reactie ik kreeg geen melding van nieuwe berichten. 

Het beeld was de afgelopen dagen veel beter. Ik heb niks meer gedaan na de laatste keer resetten. Dus is raar wat het nu geweest is. Misschien toch een storing of iets 

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Gisteren avond tijdens Dance dance dance op sbs 6 heeft het beeld in verhouding met vorige week minder gehaperd. Maar wel nog af en toe. Deze week tijdens opnames van andere programma's en live tv was het heel weinig of Niet. Ik vind het gek dat het niet constant is dit zou denk ik makkelijker op te lossen zijn. Weet eigenlijk niet zo goed wat te doen nu

Groet Teake Kloosterman 

Reputatie 8

Kun je als test voor de TV-ontvanger buiten de kabels om die jezelf hebt gelegd, een losse kabel uitrollen en aansluiten op een poortje van de modem/router, met de TV-ontvanger?

Weet niet of je vanuit het basis pakket daar nog een 10 meter losse kabel van hebt liggen?
(Met twee gele stekkertjes). Die zou je daarvoor kunnen gebruiken.

Als je zelf een kabel moet aanschaffen, let dan op de specificaties. Want zoals eerder aangehaald is er erg veel rotzooi op de markt. Kabels waar de kerndraden bestaan uit aluminium met een dun laagje koper er overheen. Die voldoen niet. Je hebt kabels nodig met “vol” koperen kerndraden.
Zie een lijstje < HIER >

Kun je verder een beschrijving geven van wat je meer in het netwerk hebt aangesloten?
Het zou namelijk ook kunnen liggen aan “powerline” adapters die je in misschien in gebruik hebt.
Of een switch, met daarachter de TV-ontvanger aangesloten.

Reputatie 8
Badge +11

Het is dus beter geworden, maar nog niet helemaal verdwenen. Ik denk dat het goed is om de tips van Babylonia nog eens door te nemen. Dus even een andere kabel te testen. Een andere poort van het modem is ook zeker nog een optie. We horen graag of het verbetering geeft. 

Reputatie 1

Kk ga morgen nog es proberen een andere kabel te leggen. Ik heb nu een cat 7 flat kabel maar daar staan geen coderingen op dus is misschien discutabel. 

Bedankt voor de reacties 

Reputatie 8

Flat cable is sowieso een verkeerde keus.
Daarin lopen de kerndraden parallel (niet in draadparen om elkaar getwist / gedraaid).
Dat geeft de hoogste gevoeligheid voor elektromagnetische interferentie, ofwel makkelijk storing. Zo'n draad werkt als een “antenne” om signalen op te pikken.

Zie wat meer informatie < HIER >

Twisting van draadparen

Netwerk kabel met enkelvoudige afscherming:

Netwerk kabel met dubbele afscherming:

Reputatie 1

De ronde kabels die ik heb zijn cat5 is dit nog nadelig of maakt dit niet uit? Zal kijken of ik vanavond tijd kan maken

Reputatie 8

CAT5 is wat magertjes voor hedendaagse netwerkbegrippen,
Maar voor TV is dit meer dan voldoende.

Belangrijker is, dat het op zichzelf een fatsoenlijke kwaliteit kabel is.
Voldoende twisting van de draadparen, waarvan de kerndraden uit koper bestaan, en niet uit aluminium met een dun laagje koper eroverheen. Wat tegenwoordig nogal eens wordt verkocht.

Reputatie 1

https://www.allekabels.nl/cat8-kabel/21876/3279319/sftp-cat8-kabel-5-meter.html

Het gaat om de kabel tussen de router en het modem. Is deze een goede optie? Tussen de router en de tv ontvanger  zit een korte cat 5

Als ik dan alles aan de kant en open moet ook maar meteen goed. 

Alvast bedankt 

Reputatie 8

CAT8 is wel weer heel erg zwaar (en kostbaar voor een stukje van 5 meter).
Deze CAT6 voldoet ook:
https://www.allekabels.nl/cat6-kabel/15546/1097667/sftp-cat6-kabel.html

Kijk in het bovenste gedeelte van het volgende lijstje voor andere lengtes en/of kleur:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/nieuwe-klant-en-aankoop-geschikte-switch-78371#post650608

Reputatie 8
Badge +11

Babylonia heeft je al van de informatie voorzien zie ik. Ik ben benieuwd naar de testresultaten met de nieuwe kabel. 

Reputatie 1

Ik heb gisteren nieuwe cat 7 kabels voor tussen modem en router besteld en de tv ontvanger en router. Zal ze dadelijk ophalen en zal dan laten weten of het is opgelost. 

Bedankt voor alles hulp tot nu toe

Reputatie 8
Badge +11

We zijn erg benieuwd. We horen graag je bevindingen. :)

Reageer